پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

آیا فعالیت در این وبلاگ وقت گیر است؟

به نام خدا

ممکن است کسی فکر کند که وقت نداشته باشد که به وبلاگ سر بزند و در آن فعالیت کند. در اینجا نشان داده می شود که این طرز فکر ناشی از موضوع دیگری است. برای روشن شدن مطلب چند مقدمه بیان می شود:

مقدمه اول: هر شیعه ای نیازمند تحصیل در علوم اسلامی و آشنایی با مفاهیم انقلاب اسلامی است، به اندازه ای که نیازهای او را برطرف کند. پس همه ی ما باید در این زمینه ها مطالعه داشته باشیم.

مقدمه دوم: مطالعه نیازمند وقت است. مثلا هر فرد برای مطالعه یک کتاب، یک هفته وقت باید بگذارد. یا برای اطلاع از یک موضوع، یک فرد نیازمند است یک هفته در کتاب ها و سایت های مختلف جست و جو نماید.

مقدمه سوم: کار گروهی صرفه جویی در وقت است. مثلا یک کتابی که هر فرد در یک هفته می خواند را می توان به دو روز با اشتراک گذاشتن بین گروه و تبادل خلاصه ی فصول تقلیل داد. یا وقتی چند نفر درباره یک موضوع با تقسیم وظایف تحقیق می کنند، قطعا نتیجه بهتری حاصل می شود تا زمانی که یک فرد به تنهایی تحقیق می کند.

نتیجه: با توجه به مقدمات فوق، فعالیت در وبلاگ و کار گروهی صرفه جویی در وقت است و کسانی که فکر می کنند وقت کافی برای فعالیت در وبلاگ را ندارند، اشتباه می کنند. آنها لزوم تحقیق در علوم اسلامی را درک نکرده اند. آنها فکر می کنند وقت برای تحصیل این علوم را ندارند در حالی که اگر خوب بیندیشند مطالعه و تحقیق می بایست یکی از اولویت های زندگی شان باشد. در نهایت باید گفت فعالیت در این وبلاگ قطعا صرفه جویی در وقت است، به شرط آنکه انسان برای تحصیل علوم اسلامی وقت و ارزش قائل باشد.

یا علی

نظرات 3 + ارسال نظر
negash.ir پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1393 ساعت 19:39 http://negash.ir/skins.aspx?gid

سلام
از قالب های حرفه ای،ریسپانسیو(سازگار با تبلت و گوشی های هوشمند) و کلاسیک نقاش دیدن کنید

negash.ir جمعه 13 دی 1392 ساعت 17:31 http://negash.ir

ســلامـ بـــــا قــــالـبـــــــ هــای حــــرفـــه ای مـــــنتظر حـــــضور شــــما هـــستیم

مــــوفــق باشــــید.

روح الله پنج‌شنبه 5 دی 1392 ساعت 18:58

نه وقت گیر نیست.ما برای بی ارزش ترین چیزهاوقت می گذاریم.موقع این جور کارها بهانه کمبود وقت می گیریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد