پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

سه فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ایران در فهرست وزرای جدید افغانستان

از شانزده وزیر دولت افغانستان که موفق شدند روز شنبه از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرند، سه وزیر فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ایران هستند.

عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و فن‌آوری معلوماتی متولد سال ۱۳۵۵ ولایت کابل است. او از شش سالگی به همراه خانواده اش به ایران مهاجرت کرد و در سال ۱۳۷۳ با اتمام دروه مدرسه به دانشگاه دولتی اصفهان راه یافت و از این دانشگاه مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را گرفت. آقای وحیدی بعد از آن در دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد ایران به عنوان استاد کار کرده است و سال ۱۳۸۱ دوباره به افغانستان برگشت و به عنوان استاد در دانشگاه کابل استخدام شد

محمود بلیغ وزیر فوائد عامه متولد سال ۱۳۵۰ در ولایت دایکندی است. او مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی/ ماستری خود را در رشته ژئوتکنیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گرفته است. رساله‌ای او درباره "طراحی و تحلیل پایداری تونلها با استفاده از داده های ابزار دقیق" بوده است .او بعد از پایان تحصیل در طراحی و ساخت تونل در آزاد راه تهران- شمال و در بخش انجینری ژئوتکنیک در یکی از شرکت های ایرانی کار کرده است. او در سال ۱۳۸۱ به افغانستان بازگشت و در سال ۱۳۸۲ به عنوان استاد پلی‌تخنیک کابل استخدام شد.

علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب متولد سال ۱۹۷۲ در ولایت هرات است. او مدرسه را در کشور ایران خوانده است و در سال ۲۰۰۰ وارد دانشکده مهندسی هرات شده است. در سال ۲۰۰۷ نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه فردوسی در مشهد ایران در رشته مهندسی هیدرولیک دریافت کرده است.

لذت اصلاح نقص ها در جامعه

29 اسفند

ساعت 22:30:  حرکت از منزل به سمت حرم حضرت معصومه (س) برای زیارت و مراسم تحویل سال ومشاهده یک حادثه آبی (بستی که به لوله آبیاری بوستان نزدیک خونمون وصل شده بود،هرز شده و باز شده بود و آبی با فشار زیاد اسراف میشد(20 لیتر در هر 30 ثانیه)


متاسفانه ازین رویداد بی خیال گذشتم.......

1 فروردین

ساعت 16:00: دوباره این صحنه رو دیدم.دیگه نتونستم بی خیال باشم.از 118 شماره حوادث آب رو گرفتم.122 رو تماس گرفتم. گفتن ما کارمون مربوط به لوله های شهریه و فضای سبز جزو وظیفه ما نیست. گفت با 137  تماس بگیر.137 گفت آدرس بده .مامور میفرستیم.شماره تماسم روهم گرفت.نیم ساعتی همونجا منتظر موندم تا مطمئن شدم که میان. نیومدن دوباره 137 رو گرفتم.گفت که آدرس رو به سازمان فضای سبز دادیم . تصمیم گرفتم خودم کاری کنم . مشکل فقط بستن اون بست بود. چند کوچه بالاتر یک ابزار فروشی بود رفتم تا بلکه یک آچار بگیرم که بسته بود.دوباره 122 رو گرفتم و خواهش کردم که درسته که جزو وظایف شما نیست ولی بیاید اینو درس کنید گفت نمیشه.منم اعصابم خورد شد و گفتم به جهنم و رفتم پی کارم.......

.

موقع برگشت صحنه زیر رو دیدم که خیلی شاد شدم.......