پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

عید



عید همگی مبارک



آیت الله العظمی شبیری زنجانی: افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد


آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد

آیت الله العظمی شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه های پیاپی عزاداری هشدار دادند و گفتند: افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. از آنجا که جامعه نمی تواند نسبت به همه عزاداری های پیاپی مراقبت داشته باشد سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی میاورد.

  ادامه مطلب ...

کلمات قصار مولا امیر المومنین(ع)

حکمت 22

وَ قَالَ علیه السلام مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ یُسْرِعْ بِهِ حَسَبُه

خود باید تلاش کنید

آن کس که در کارش کُندی کند تبارش جبران نکند.

 

خوش آمدگویی

به نام خدا

در آستانه سال نو جمع ما نیز نو شد و سه دوست جدید به ما پیوستند.

به آقایان مصیب حاجی مقصودی (دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر امیرکبیر)، محمد مالمیر (دانشجوی کارشناسی ارشد الکترونیک خواجه نصیر) و رضا هدایتی (دانشجوی کارشناسی ارشد مخابرات شریف) خوش آمد می گویم.

امیدوارم این دوستان در هر چه فعال تر شدن سایت کوشا باشند و از آنها می خواهم نظرات خود را درباره اهداف و برنامه های سایت مطرح کنند.

یاعلی

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت 55)

حکمت 55

وَ قَالَ علیه السلام الْمَالُ مَادَّةُ الشَّهَوَاتِ

هشدار به ثروتمندان

دارایی و ثروت ابزار خواهشهای نفسانی است.

داشتم تمام اسلام را فقط به بیست سنت می فروختم...

مبلّغ اسلامی بود.در یکی از مراکز اسلامی لندن که عمرش را گذاشته

بود روی این کار.تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و

کرایه را می پردازد.راننده بقیّه ی پول را که برمی گرداند20 سنت اضافه

تر می دهد.

  ادامه مطلب ...

پیش بینی آینده

سایت پاک اندیش به علت نشر اندیشه های اسلامی و انقلابی توسط دولت اعتدال فیلتر شد.


توافق نامه غیرقانونی

به نام خدا

طبق اصل 77 قانون اساسی می بایست توافقنامه بین المللی ژنو به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسید که چون نرسیده این توافقنامه غیرقانونی است.

شروع

طیر خیلم گاه گاه نه هرچند مستدام مقیم آستان یادتونه، همین.

تبریک

فکر نکنید می خوام عیدو تبریک بگم.

نه.

مصیب پس از گذشت نزدیک به سه ماه، تلاش و کوشش فراوان و تحمل مشقت های بسیار توانست به جمع ما بپیوندد و انگشت مبارک را بر روی لینک دعوت فشار دهد و به عضویت سایت درآید.

این پیروزی بزرگ را به همه دوستان تبریک و تهنیت عرض می کنم و به مصیب می گویم:

مصیب قهرمان

خوش آمدی به سایتمان.

بسم الله الرحمن الرحیم


از سخنان امام علیه السلام است‏ روایت‏ شده که:این سخن را امام(ع)در کنار قبر فاطمه علیها سلام،سیده زنان جهان،به هنگام دفن او فرموده،و گویا با پیامبر(ص)سخن مى‏ گوید

اى رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم از جانب من و دخترت که هم اکنون در جوارت فرود آمده و به‏ سرعت‏ به تو ملحق شده است، سلام اى پیامبر!از فراق دختر برگزیده و پاکت پیمانه صبرم لبریز شده و طاقتم از دست‏ رفته....

اما پس از رو برو شدن با مرک و رحلت تو هر مصیبتى به من برسد کوچک است(فراموش ‏نمى‏ کنم)با دست‏ خود تو را در میان قبر قرار دادم،و هنگام رحلت‏ سرت بر سینه‏ ام بود که‏ قبض روح شدى،«فانا لله و انا الیه راجعون‏»:«ما از آن خدائیم و به سوى او باز مى‏ گردیم‏».

(اى پیامبر)امانتى که به من سپرده بودى هم اکنون باز داده شده و گروگان باز پس‏ دادم،اما اندوهم همیشگى است و شبهایم همراه بیدارى!تا آن دم که خداوند سر منزل تو راکه در آن اقامت گزیده‏اى برایم انتخاب کند،به زودى دخترت تو را آگاه خواهد ساخت‏که امتت در ستم کردن به وى اجتماع کرده بودند،سر گذشت وى را از او بى‏پرده بپرس وچگونگى را از وى خبر گیر!وضع اینچنین است در حالیکه هنوز فاصل ه‏اى با زمان حیات‏ تو نیفتاده و یادت فراموش نگردیده!

سلام من به هر دوى شما باد! سلام وداع کننده! نه سلام کسى که یا خشنود یا خسته دل‏ باشد، اگر از خدمت تو باز مى‏ گردم از روى ملالت نیست! و اگر در کنار قبرت اقامت‏ گزینم نه بخاطر سوء ظنى است که وعده نیک خدا در مورد صابران دارم!

اتمام طرح مطالعه بخش یکم کناب مراحل اخلاق در قرآن اثر آیه الله جوادی آملی

به نام خدا

طرح مطالعه بخش یکم کتاب مراحل اخلاق در قرآن اثر آیه الله جوادی آملی، درمدت 7 هفته به اجرا در آورد و به پایان رسید. از 100 درصد اهداف این طرح تقریبا 43 درصد موارد محقق شد. ما در این طرح، سه فصل از هفت فصل بخش یکم کتاب را مطالعه کردیم.

لطفا نظر خود را درباره این طرح و علت محقق نشدن کامل این طرح را بنویسید.

یاعلی

علی با دمپایی وصله دار

شاید این عکسو که ببینید بگید، خب که چی؟


 


عکس زیر رو ببینید تا بفهمید که منظورم چیه؟

 

ادامه مطلب ...

حاتمی‌کیا هرچه بسازد در همین دایره است

سازمان سینمایی که گمان می کند با اکران «گزارش یک جشن»مثلا به چیزی دست پیدا می‌کند باید گفت که فرزندان انقلاب با سلایق مختلف و حرف های گوناگون فرزندان انقلاب‌اند. چپ و راست و میانه هم ندارد. 

ادامه مطلب ...

روایت رسایی از جزئیات جلسه وزیر اطلاعات با نمایندگان مجلس

فرزند معنوی علوی در جلسه با نمایندگان چه کسی بود؟

حجت‌الاسلام رسایی که در جلسه روز گذشته وزیر اطلاعات با برخی نمایندگان حضور داشت، جزئیات آن جلسه را تشریح کرد.

ادامه مطلب ...

سندی که دست هاشمی را رو کرد

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از تسنیم، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد صبح امروز در دومین نشست دست‌اندرکاران حوزه علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد که در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی فرهیختگان برگزار شد، طی سخنانی تاکید کرد که "هر کسی می‌تواند سند بیاورد که ما یک بار هم در این سال‌ها کوچک‌ترین استفاده انتخاباتی از دانشگاه آزاد کردیم. هیچ؛ بنا هم نداریم".

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که دانشگاه آزاد در دوره مدیریت عبدالله جعفرعلی جاسبی، از چهره‌های مورد حمایت و نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی، همواره از سوی منتقدان به سوء استفاده از این دانشگاه در راستای مسائل انتخاباتی متهم بوده است و در این باره اسنادی نیز تاکنون در رسانه‌‌ها منتشر شده است.

یکی از اسناد مورد اشاره منتقدین درباره تلاش‌های انتخاباتی مسئولان دانشگاه آزاد، به صورتجلسه‌ای مربوط می‌شود که طی آن حسین امیدوار، مشاور عبدالله جاسبی و مدیرکل وقت تشکل‌های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد، از اساتید و دانشجویان و تشکل‌های این دانشگاه می‌خواهد که در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کنند.

 

در این جلسه که اساتید دانشگاه و نماینده جاسبی و برخی از مسئولان تشکل‌های دانشجویی حضور دارند، پس از بحث‌های مفصل، در نهایت تصمیم گرفته می شود که دانشگاه آزاد از طریق اساتید و تشکل‌ها به طور رسمی با ستاد میرحسین موسوی همکاری کنند.

در این جلسه برنامه‌ریزی می‌شود که از میرحسین موسوی در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات که فائزه و فاطمه هاشمی در آن حضور دارند دعوت به عمل آید.

علاوه بر این سند نیز در برهه‌هایی اسناد و گزارش‌هایی در خصوص نقش برخی از مدیران ارشد دانشگاه آزاد در حوادث پس از انتخابات 88 منتشر شده بود.

جواب تزویر و دروغ کاترین اشتون را مادر 3 شهید داد.

نامه مادر 3 شهید به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا:

سرکار خانم اشتون!

سلام علیکم

به رسم اینکه میهمانید به شما خوش آمد می گویم، اما از تعارفات می گذرم و سر اصل مطلب می روم؛

خانم اشتون من به نمایندگی از تمام مادرانی که فرزندان برومند خود را در دفاع مقدس و انقلاب خویش از دست داده اند، این چند خط را برای شما می نویسم. مادرانی که هنوز که هنوز است، بسیاری شان چشم انتظار یافتن نشانه ای یا گرفتن خبری از جگرگوشه شان هستند.

خانم اشتون!

شما به شهری پا گذاشته اید که در هر محله و کوچه اش یادگاری از جنگ با عراق دارد. شما به سرزمینی آمده اید که شهدایش کماکان در آسمان ایران می درخشند. ای کاش در کنار بازدیدهای تفریحی خود، سری هم به گلستان شهدای اصفهان می زدید. ای کاش به گلستان شهدا می رفتید و می دید که حمایت های بی دریغ کشورهایی که شما به نمایندگی از آن به ایران سفر کرده اید چه بر سر جوان ها و فرزندان این کشور آورده است. کاش می رفتید و نگاهی به سنگ قبرها می کردید و سن های آن ها را  می دید. 16، 15، 14، 13 سال!

نمی دانم زمانی که کشورهای متبوع شما به صدام حسین، سلاح و بمب شیمیایی می دادند، شما کجا مشغول فعالیت بودید، اما ای کاش سری هم به جانبازان شیمیایی می زدید تا کاردستی آمریکا و اروپا تان را از نزدیک ببینید.

خانم اشتون!

آیا میدانید از دست دادن فرزند چه ضربه سنگینی برای یک مادر است؟ ولی شاید به خود اجازه نداده اید که بدانید در ایران مادران زیادی هستند که سه یا چهار یا بیشتر فرزندان خود را در راه خدا و به فرمان امام خمینی ( ره ) فدا کرده اند تا نگذارند دولت صدام حسین و حمایت های آمریکا و اروپا ضربه ایی به اسلام و انقلاب و ایران وارد کنند و بدانید اگر دوباره میدان جنگی فراهم شود و همه دنیا در برابر ایران اسلامی قد بکشند، باز هم با تمام توان و به ندای حضرت امام خامنه ای لبیک میگوئیم و دهان استکبار از نوع اروپا و آمریکا و ... را خواهیم بست.

خانم اشتون!

شنیدم در ایران دم از حقوق بشر زده اید و با فعالان زن دیدار داشته اید! خوب است ولی کدام حقوق بشر؟! اگر منظورتان حقوق بشری است که شما میگوئید و در آن انسان ها را قتل عام می کنند و سر می برند و جگرشان را می خورند، باید بگویم این حقوق بشر ارزانی خودتان و اگر منظورتان کرامت نفس بشری، نوع دوستی و صلح بین جوامع است، باید گفت ایران و ایرانی استاد، معلم و مبلغ این حقوق بشر است و باید خود را دانش آموز این کلاس بدانید. ما طعم حقوق بشر شما و رهبرانتان را با تمام وجودمان حس کرده ایم. فرزندان به خاک خفته من و دیگر مادران این سرزمین گواه خوبی برای حقوق بشر شما هستند.

خانم اشتون!

از دیدار با فعالین زن گفته اید. شما با کدام فعالین زن دیدار کرده اید را نمی دانم، اما زنان این سرزمین کسانی هستند که 8 سال تمام جگرگوشه هاشان را به میدان فرستادند تا به فرمان امام خود لبیک گفته باشند. زنان این سرزمین مادرانی هستند که بعد از 30 سال که از پسر خود تنها یک پلاک به دستشان می رسد، زیر تابوت خالی پسر را می گیرد و می گوید هرچه دارم فدای انقلاب و رهبرم.

 خانم اشتون!

در پایان باز می گویم که ای کاش سری هم به مزار شهدای ما می زدید، چراکه در این صورت معنی این جمله آخر مرا بهتر درک می کردید؛

ما همچنان برای سربازی در راه رهبرمان آماده ایم، نه عقب نشسته ایم و نه دشمنی ها و خصومت هایتان را فراموش کرده ایم، روزی که فرمان برسد، چنان در برابرتان خواهیم ایستاد که تاریخ بدر و عاشورایی دیگر را در صفحه خود ثبت کند.

با احترام

صدیقه سادات بحرینیان، مادر شهیدان محمد، اکبر و ابالفضل فخفوری و خواهر شهید سیدرضا بحرینیان

عراقچی: برای تأمین کالاهای مورد نیاز محدود به خرید و واردات از کشورهای خاصی نیستیم.

عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: ایران برای تأمین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکت‌ها در کشورهای خاصی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی عضو گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در خصوص برخی اخبار مربوط به جزئیات روند اجرای «برنامه اقدام مشترک» از جمله اجبار کشورمان به خرید و واردات از کشورهای خاص گفت: محدودیت‌هایی بر اساس تحریم‌های غیرعادلانه و سال‌های گذشته بر تجارت کشور ما تحمیل شده که در چارچوب توافق ژنو بخش قابل توجهی از این تحریم‌ها در حال رفع است.

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران برای تأمین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکت‌ها در کشورهای خاصی نیست بلکه طرف‌های مقابل تجاری را تنها خود انتخاب می‌کند.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد:‌ حفظ استقلال و عزت ملی همواره مهم‌ترین هدف وزارت امور خارجه، به خصوص در مذاکرات با 1+5 بوده و جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه پیشنهادهایی را که کوچکترین خدشه‌ای به استقلال و عزت کشور وارد کند، نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت 48)

حکمت 48

وَ قَالَ علیه السلام عَیْبُکَ مَسْتُورٌ مَا أَسْعَدَکَ جَدُّکَ

از رسوایی بترس

تا آنگاه که بخت یارت باشد عیب تو پوشیده مانَد.

شاه بیت برخورد در روابط اجتماعی

«سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَیْهِ السَّلَامُ یَقُولُ لِأَصْحَابِهِ یَوْماً: «لَا تَطْعُنُوا فِی عُیُوبِ مَنْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ بِمَوَدَّتِهِ»

یه کسی است، با شما اظهار دوستی می‌کنه، به سمت شما می‌آید و اظهار علاقه‌ای به شما می‌کند. دست رد به سینه او نزنید با ذکر عیوبی که شما در او مشاهده می‌کنید. این خیلی دستور مهم و بزرگ و عمومی‌ای است. یه کسی میاد پیش ما اظهار علاقه به ما می‌کنه، ما فورا بریم سراغ اون اشکالاتی که در او وجود داره و روی اونها تکیه کنیم و طعن بر اونها بزنیم. می‌فرمایند مضمون این حدیث این است که محبت کسی را که به شما اظهار محبت می‌کند قبول کنید، بپذیرد محبت او را.

ولو حالا یک عیبی هم در او سراغ دارید لزومی ندارد که طعن در اون عیب بکنید و این رو موجب این قرار دهید که دست رد به سینه او بزنید.

«وَ لَا تُوقِفُوهُ‏ عَلى‏ سَیِّئَةٍ یَخْضَعُ لَهَا»

اگر کار خلافی دارد گناهی دارد عیبی دارد لازم نیست او را به خاطر این عیب طرد کنید رد کنید متوقف کنید. یعنی جلوی او را بگیرید. منافاتی ندارد با نهی از منکر.

  ادامه مطلب ...

هر روز که می گذرد، بیشتر از پشت پرده توافق ژنو معلوم می شود!

نامه احمدتوکلی به روحانی در تاریخ 17 اسفند 92:


برادر ارجمند جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس محترم جمهور

سلام علیکم

مستحضرید که عزت ملی کمال بخش شخصیت آحاد ملت و حفظ آن دستور موکد قرآن مجید است. حکمت این تاکید شاید این باشد که عزت ملی اسباب دوام و قوام استقلال و برانگیزاننده دفاع از ملت و سرزمین در مقابل حملات دشمنان و ضامن حفظ تمامیت ارضی و کسب منافع از خارجی است. در عین حال سرمایه اصلی در عرصه دیپلماسی نیز همین است. در وضعیت فعلی که در حال انجام مذاکرات مهم پیرامون حقوق ملت شریف ایران در مصافی ناعادلانه با دشمنان ایران و اسلام هستیم، هرچه این عزت­مندی بیشتر حفظ و تقویت شود، توفیق فرزندان انقلاب در مذاکرات افزون خواهد شد. واضح است که نحوه مذاکرات و حواشی آن، تعهداتی که پذیرفته می شود و یا حقوقی که کسب می گردد، در تقویت یا خدای ناخواسته تضعیف عزت موثر است و این امر نقش تعیین‌کننده در دور بعدی مذاکرات دارد.

بحمدالله جنابعالی مکررا بر این امر مهم تاکید فرموده اید که به هیچ وجه خلاف عزت ملی و غیرحکیمانه، مصلحت ها را تعقیب نمی کنید که از سیاستمدار باسابقه ای مانند شما که سال های زیادی از عمرش را در عرصه سیاست خارجی و امنیت ملی به مردم، دین و وطن خویش خدمت کرده است، انتظاری جز این نیست. در این عرصه، دیپلماسی عمومی دشمن در صدد القای تذلل و تسلیم ماست و برای خط دهی به افکار عمومی، تهاجمی و قوی تر از ما عمل می کند. در مقابل، آفند و پدافند مناسب و کافی وجود ندارد. اگر بشود عذر سلطه خبری استکبار را تا اندازه ای پذیرفت، برخی مسائل را که هیچ توجیه دیپلماتیک هم ندارد، نمی­توان پذیرفت، که تذکر یک مصداق را وظیفه دانستم.

یکی از تعهدات حریف، آزاد کردن بخش اندکی از دارایی های بلوکه شده در کشورهای خریدار نفت از ما بوده است. اگر در مذاکرات از حریف بپذیریم که بانک های داخلی و خارجی را در معاملات با این ارزها، باید با توافق او معلوم کرد، ممکن است وجهی از نظر توافقات پیشین داشته باشد. ولی چه توجیهی دارد که ما شرکت هایی را که می خواهیم از آنان خرید کنیم به تایید آمریکا برسانیم؟ آیا جنابعالی اطلاع دارید که وزارتخانه ذیربط تنها 8 شرکت خارجی را برای خرید کالاهای اساسی از طریق وزارت خارجه به 1+5 معرفی کرده  و آنان تنها 4 شرکت را پذیرفته اند؟ آیا خبر دارید که مالکین هر 4 شرکت آمریکایی هستند؟ آیا می دانید این چهار شرکت در دوران دفاع مقدس به ما کالاهای اساسی نمی فروختند؟ وقتی انتقال ارز زیر نظر آنان انجام می شود دیگر چه نگرانی هست که ما از کدام شرکت خرید می کنیم؟ چرا آمریکا اصرار دارد چنین امری را بر ما تحمیل کند؟ جز این است که قصد تحقیر دارد و می خواهد مبادی خرید و واردات ما را، آن هم در کالای اساسی، محدود و به خودش منحصرکند و بدین وسیله اهرم فشار دیگری به دست آورد و شاید هم انحصارات داخلی را تقویت کند؟ جنابعالی به اقتضای تکلیف قانونی و با سرعت و اشتیاق از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی استقبال فرمودید. در بند 6 این ابلاغیه چنین آمده است: «ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص». ملاحظه می­فرمایید که دشمن راه معارض را برگزیده و ما هم کوتاه آمده ایم. کار دشمن مقتضای طبیعت او است؛ ما چرا زیر این توقع ظالمانه جدید برویم؟ هنوز خیلی مانده تا مذاکرات به نتیجه نهایی برسد. اگر در این اوائل راه ما سقف استیفای حقوق خویش را کوتاه بگیریم و تن به زورگویی دشمن بدهیم، قدرت چانه زنی ما در مسائل مهمتر کم نخواهد شد؟ آیا جنابعالی در جریان این امر قرار گرفته اید و اگر جواب مثبت است، دستوری در اصلاح کار صادر فرموده اید؟ ما به سردارانی که در خط مقدم به دفاع از منافع ملت مشغول اند، اعتماد داریم ولی آنان را مصون از اشتباه نمی دانیم و از جنابعالی که فرمانده هستید انتظار مراقبت بیشتری داریم. لطفا دستور فرمایید اینجانب و ملت را از نتیجه اقدامات مطلع فرمایند.

با احترام

احمد توکلی

نماینده مجلس شورای اسلامی

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت 41)

حکمت 41

وَ قَالَ علیه السلام فِی ذِکْرِ خَبَّابِ بْنِ الْأَرَتِّ یَرْحَمُ اللَّهُ خَبَّابَ بْنَ الْأَرَتِّ فَلَقَدْ أَسْلَمَ رَاغِباً وَ هَاجَرَ طَائِعاً (وَ قَنِعَ بِالْکَفَافِ وَ رَضِیَ عَنِ اللَّهِ) وَ عَاشَ مُجَاهِداً طُوبَى لِمَنْ ذَکَرَ الْمَعَادَ وَ عَمِلَ لِلْحِسَابِ وَ قَنِعَ بِالْکَفَافِ وَ رَضِیَ عَنِ اللَّهِ

خبّاب، یار صادق امام

امام- علیه‏السّلام- در باره «خَبّاب بن ارَت» فرمود: خدا رحمت کند خبّاب را که از صمیم دل اسلام آورد، و هجرتش از روی اطاعت بود، و به قدر حاجت قناعت می‏کرد، و از خداوند خشنود بود، و زندگی او جهاد بود. خوشا آنان که همواره به یاد رستخیزند، و کارشان پسند دیوان محاسبات الهی است، و به زندگی ساده آبرومندانه بسنده کنند، و از خداوند شادمان باشند.

شاملو کیست؟ (حتما بخوانید.)

۷ پرده از ۷ دهه زندگی شاملو

چگونه «شاعر فاشیست» به «شاعر آزادی» تبدیل شد/ توهینی که شاملو به مردم ایران کرد

روزی تاریخ داوری می‌کند که چگونه «شاعر فاشیست» تبدیل به «شاعر آزادی» شد و چرا کسی را که در دانشگاه برکلی گفت «حرکت انقلابی مردم در سال ۱۳۵۷ مانند حرکت گاوها بود» در مطبوعات انگلیسی و آمریکایی یک «چپ‌گرای انقلابی» نامیدند. 

ادامه مطلب ...

نه شرقی، نه غربی

وقتی به اوضاع اوکراین نگاه می کنیم، آن وقت است که مفهوم واقعی جمله سردر وزارت امور خارجه را می فهمیم.