پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

مجلس چرا در برابر دولت قبل سکوت کرد.......

احمد توکلی در سلسله نشست‌های بزم اندیشه با عنوان «زنگ خطرهایی برای دولتمردان» اظهار کرد: در دولت فعلی دو ماه‌ و نیم مکاتبه کردم تا مسئله فساد و رانت‌خواری حذف شود. معتقدم دولت یازدهم باید متوجه شود که چنین مسائلی نباید دست و پایش را بگیرد؛ البته آن‌چه به این دولت رسیده خرابتر از آن است که بتواند حریف مشکلاتش شود.

وی با بیان این‌که‌« اگر بنده حرفی می‌زنم از سر دشمنی نیست؛ چراکه خیرخواه دولت‌ها بوده و هستم؛ هرچند ممکن است آنان اشتباهاتی نیز داشته باشد» خاطرنشان کرد: در حال حاضر فساد در کشور به مرحله سیستمی رسیده است؛ این اتفاق به معنای آلودگی دستگاه‌های مبارزه با فساد است و در این نوع از فساد جرم یقه‌سفیدها بیشتر می‌شود.

وی افزود: یقه‌سفیدها اشخاص در ظاهر محترم هستند که در جامعه به شکل ویژه‌ای جرم مرتکب شده و پول مردم را می‌بلعند؛ در حقیقت بر خلاف یقه‌آبی‌ها. یقه‌سفیدها از مناسبات پیدا و پنهان خویش استفاده کرده و با پنبه سر می‌برند. اما جرم یقه سفیدها غارت بدون خشونت و سرقت خانه‌ها بدون ورود به منزل‌هاست.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «فضای فساد در دولت گذشته گسترده و بی‌محابا بود» ابراز عقیده کرد: فاسد همانند خود را بر سر کار می‌آورد. در حال حاضر نیز به دلیل گسترده شدن فضای فساد مقابله با این امر قدری سخت و مشکل شده است.

وی یادآور شد: من در سال‌های ابتدایی فعالیت احمدی‌نژاد به او پیله نکردم، اما در دور دوم به کلی با او مخالف بودم. او در دور دوم مسیر را ترک کرد، مجلس نیز هرگز در برابر او سکوت نکرد.

توکلی هم‌چنین با بیان این‌که « من ریاست احمدی‌نژاد را قبول نداشتم، اما از روی اضطرار به او رای دادم» افزود: در زمان احمدی‌نژاد به عقل و مشورت اعتنایی نمی‌شد. در ز مان او تصمیمات در کشور به شکل استبدادی اتخاذ می‌شد؛ به عنوان نمونه پروژه مسکن مهر که معتقدم یکی از بهترین طرح‌ها بود به خاطر افزایش مقیاس و چاپ پول از سوی بانک مرکزی سبب تورم و رشد نقدینگی شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس احمدی‌نژاد را در عین حال، سیاستمداری باهوش توصیف کرد و گفت: او نتوانست از این هوش خود به درستی استفاده کند. در زمینه پروژه مسکن مهر به بانک مرکزی اعلام شد که 43 هزار میلیارد تومان اسکناس چاپ شود و دلیل این امر این بود که افراد مطیع بر سر کار بودند نه افرادی عاقل و با درایت.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «مجلس و دولت تاثیر متقابلی از هم می‌پذیرند»، تصریح کرد: دولت قدرت تمرکزیافته بیشتری نسبت به مجلس دارد، پارلمان دارای قدرت‌های متکثر است و نمی‌تواند تصمیم قاطعی بگیرد. در نتیجه فسادها بیشتر می‌شود، اما اگر دولت افراد درستی ر ا انتخاب کند قدرت مبارزه با فساد آسان‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «در حال حاضر در زمینه مفاسد اقتصادی کار مجلس بسیار سخت شده است» ادامه داد: معتقدیم اگر دولت‌ها سالم باشند، مجلس را به سلامت می‌کشانند، ساختار انتخابات باید استانی شود؛ زیرا هم‌اکنون به دلیل عدم حضور احزاب برخی از نماینده‌ها از بی‌حمایتی می‌ترسند در نتیجه در مقابل خیلی از اتفاقات سکوت می‌کنند.

 

انصافا.....

اگر کشور دچار هرج و مرج می شد،مثل سوریه،مصر،عراق ، این افراد چه جوابی داشتند که بدهند.....به فرض ،در حق شان در بعضی موارد ظلم شد،اما نباید اختلاف داخلی را به بیرون می کشاندند....بیگانه کی خیر ما رو خواسته......

 

 

آورده اند که ...

روزی دختر شیخ یک تبلت گوگل نکسوس بخرید و بر شیخ عرضه نمود!
شیخ بگفت: این تبلت را که خریدی اولین کار چه کردی؟
عرض نمود: یا شیخ بر صفحه اش برچسب زدم و دور آن کاوری بس محکم قرار دادم.
شیخ فرمود: ایا کسی تورا به این کار مجبور کرد؟
- خیر
فرمود: ایا تو به شرکت گوگل توهین کردی که چنین کاور بر آن نهادی؟
- خیر. اتفاقاً خود گوگل که آن را ساخته توصیه نماید که بر آن کاور نهیم.
- ایا چون این تبلت چیپ و درپیت است کاورش کردی؟
- خیر. بلکه چون ارزشمند است و کلی تکنولوژی صرف آن شده چنین کردم.
- ایا کاور از جمال تبلت نکاهد و به وزنش نیفزاید؟
- باکی نیست. به دوامش نیز بیفزاید.
شیخ صیحه ای بزد و فرمود: پس بدان که آنکه مرا و تو را ساخته ما را به عفاف و حجاب ، توصیه نموده است که عفاف نه دست وپاگیراست ونه موجب عذاب بلکه ضمانت ماندگاریست...

یا مهدی

مجنون شــدم که راهی صحرا کنی مرا
گاهــی غبار جاده‌ی لیلا، کنی مرا

کوچک همیشه دور ز لطف بزرگ نیست
قطره شدم که راهی دریا کنی مرا

پیش طبیب آمــــده‌ام، درد می‌کشــــم
شاید قرار نیســـت مداوا کنی مرا

من آمــدم که این گره‌ها وا شود همین!
اصلاً بنا نبـــود ز ســــر وا کنی مرا

حالا که فکـــــر آخرتـــــم را نمی‌کنــــم
حق می‌دهم که بنده دنیا کنی مرا

من، سال‌هاست میوه‌ی خوبی نداده‌ام
وقتش نیامده که شــکوفا کنی مرا

آقا بـــرای تو نه! بــــرای خودم بد است
هـر هفته در گناه، تماشا کنی مرا

من گم شدم؛ تـو آینه‌ای گم نمی‌شوی
وقتش شـده بیایی و پیدا کنی مرا

ایـــــن بار با نــــگاه کــــریمانـــه‌ات ببین
شایـــد غلام خانه زهـــرا کنی مرا

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت 122)

بسم الله الرحمن الرحیم



حکمت ۱۲۲

از سخنان حضرت هنگام نبرد صفین به یارانش


وَ اَىُّ امْرِىء مِنْکُمْ اَحَسَّ مِنْ نَفْسِه رِباطَةَ جَأْش عِنْدَ اللِّقاءِ،وَ رَأى مِنْ اَحَد مِنْ اِخْوانِهِ فَشَلاً، فَلْیَذُبَّ عَنْ اَخیهِ بِفَضْلِ نَجْدَتِهِ الَّتى فُضِّلَ بِها عَلَیْهِ کَما یَذُبُّ عَنْ نَفْسِهِ، فَلَوْ شاءَاللّهُ لَجَعَلَهُ مِثْلَهُ.


هر مردى از شما به وقت رویارویى با دشمن در خود قوّت قلب حس مى کند، و در یکى از برادرانش سستى و ترس مى بیند، به خاطر این فضیلت شجاعتى که به او عنایت شده آنچنان که از خود دفاع مى کند از برادرش دفاع کند، چه اینکه اگر خدا مى خواست او را هم مانند وى قرار مى داد.

وصیت مهم حافظ اسد به پسرش در خصوص ایران چه بود؟

به گزارش پایگاه جوان انقلابی ؛ سایت صدای آمریکا در تاریخ ۱۱نوامبر (۲۰آبان) به نقل از نشریه “فارین پالیسی” - چاپ آمریکا- نوشت : «”حافظ اسد” رئیس جمهور فقید سوریه، در وصیتنامه اش خطاب به پسرش “بشار” نوشته است: «تو می توانی همیشه به ایرانیان تکیه کنی؛ اما هرگز به رهبران عرب اعتماد نکن

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت 121)

حکمت 121

روانشناسى قبائل قریش

وَ قَالَ [علیه السلام] شَتَّانَ مَا بَیْنَ عَمَلَیْنِ عَمَلٍ تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَ تَبْقَى تَبِعَتُهُ وَ عَمَلٍ تَذْهَبُ مَئُونَتُهُ وَ یَبْقَى أَجْرُهُ .

درود خدا بر او ، فرمود : چقدر فاصلة بین دو عمل دور است : عملى که لذتش مى رود و کیفر آن مى ماند ، و عملى که رنج آن مى گذرد و پاداش آن ماندگار است!

شبهه با استفاده از قرآن به اصل «انتخاب امام در حیطه خداست.»

در برخی از آیات، اشاره شده به این که خلافت از برای مجتمع است نه شخص معین؛ مثل قول خداوند متعال: «وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَئِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً ...»؛ «هنگامی که پروردگار تو به فرشتگان گفت: من در روی زمین جانشین و حاکمی قرار خواهم داد.» (سوره بقره، آیه 30) از این تعبیر استفاده کرده اند چون انسان خلیفه و جانشین خدا در روی زمین است، پس حق سلطه نیز برای خود اوست.

در جواب می گوییم:

اولا: از این آیات چنین استفاده می شود که بشر جانشین خداوند در آبادانی روی زمین است و این معنا ربطی به سلطه ی انسان بر خود ندارد. از همین رو می بینیم هنگامی که خلافت به معنای حکومت است، خداوند آن را به مردم نسبت نمی دهد، بلکه می فرماید: «یَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاکَ خَلِیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُم بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ ...»؛ «ای داود ما تو را خلیفه (و نماینده خود) در زمین قرار دادیم، در میان مردم به حق داوری کن.»

ثانیا: آیات خلافت عامه- تکوینا نه تشریعا- دلالت بر تفویض آبادانی به بشر دارد؛ زیرا تشریع بر شرایطی خاص متوقف است.

منبع: کتاب اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، تألیف علی اصغر رضوانی، صفحه 228.

رهبری به چند زبان تسلط دارند؟

صفارهرندی در مصاحبه با فارس (شماره: 13930318000417) بیان کرد:

«عربی را که قطعاً تسلط دارند اما می‌دانم که در زبان انگلیسی نیز همین الآن ایشان مجلات و ژورنال‌های خارجی را مستقیم بدون اینکه ترجمه را بگیرند، مطالعه می‌کنند.»

به نظر شما چرا روحانی با 4 روز تاخیر پیروزی بشار اسد را تبریک گفت؟!

روحانی پس از گذشت 4 روز پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت. در حالی که لاریجانی، رئیس مجلس در همان روز اول به بشار اسد تبریک گفت. علت این تعلل روحانی چیست؟

آیا روحانی به حمایت از سوریه و مقاومت اعتقاد ندارد؟

آیا روحانی به خاطر مذاکرات هسته ای تعلل کرد؟

آیا روحانی به خاطر عکس العمل آمریکا و اروپا تعلل کرد؟ 

در جواب «پاک باش و خدمتکزار ... یادش به خیر این شعارپوچ»

جعفری جزئیات جلسه امروز کمیسیون آموزش مجلس را تشریح کرد:

بورسیه اکثریت 3هزار دانشجو قانونی بوده/اذعان مسئولان وزارت علوم به قانونی بودن بورسیه‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات وفناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورسیه اکثریت 3هزار دانشجو قانونی انجام شده است، گفت: مسئولان وزارت علوم به این موضوع اذعان دارند.

  ادامه مطلب ...

بهشت

اگه بهشت جای خوبیه پس چرا این همه دم و دستگاه وصل کردن به این مهدوی کنی که جلو بهشت رفتنشو بگیرن؟ 

خب بزارید پیرمرد پر بکشه تو آسمونا

آیا تورم و رشد اقتصادی نامطلوب چند سال اخیر، تقصیر احمدی نژاد بود؟ (با نظر دادن بحث را کامل کنید.)


مهم ترین علت شرایط اقتصادی نامناسب چند سال گذشته، تحریم های آمریکا است. برخی ها می گویند اگر دولت احمدی نژاد به گونه دیگری با آمریکا رفتار می کرد، چنین شرایطی به وجود نمی آمد. این رویکرد احمدی نژاد بود که باعث این وضع شد. اگر او نبود، ما تحریم نمی شدیم.

سوال. آیا جنگ عراق با ما تقصیر امام خمینی (ره) بود؟ می شود گفت که اگر امام خمینی (ره) به گونه دیگری با غرب رفتار می کرد، جنگ تحمیلی به وجود نمی آمد. یعنی اگر امام نبود، جنگم نبود. پس آیا امام (ره) مقصر بود؟

سوال. آیا امام حسین (ره) در به اسارت رفتن اهل بیتش مقصر بود؟ چراکه می توانست به گونه دیگری با یزید رفتار کند و از جنگ جلوگیری نماید و آن همه مصیبت برای خاندانش به وجود نیاید؟

سوال. آیا مسبب شهادت حضرت فاطمه (س)، حضرت امیر (ع) بود؟ چراکه اگر با کودتاچیان مسامحه می نمود، آن حوادث ناگوار رخ نمی داد.

واضح است که پاسخ سوال های مطرح شده، منفی است. از همین رو، مقصر شرایط اقتصادی نامطلوب ما، آمریکاست و نه احمدی نژاد. با آمریکا باید دشمنی کرد و نه احمدی نژاد.