پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

الگوی اسلامی - ایرانی

یکی از توصیه‌های پزشکی و نکات سلامتی در دین اسلام عمل به برخی آداب در زمان خوردن و آشامیدن است که امروز علم بشری هم این توصیه‌ها را ثابت کرده و پزشکان تجربی به بیماران خود انجام آنها را سفارش می‌کنند

  ادامه مطلب ...

فرهنگ ایرانی - اسلامی

 خانواده‌ سنتی ایرانی بر مبنای دور هم‌ نشینی و دور هم زندگی کردن تعریف شده است. بزرگ خاندان در رأس است و بقیه در شکلی دایره‌ای، گرد او زندگی می‌کنند یا همه در یک خانه بزرگ و یا در یک محله که خانه‌های فامیل نزدیک به هم است و همه با هم در ارتباط هستند.

این نوع زندگی را هنوز هم می‌توان در برخی از شهرهای ایرانی که بافت سنتی خود را حفظ کرده‌اند، دید. اما در شهرهای بزرگ و رو به توسعه این بافت از بین رفته است و فقط گاهی می‌توان اعضای یک خانواده را دید که در یک آپارتمان چند طبقه در کنار هم زندگی سبزی دارند!

در زندگی سنتی ایرانی هیچ‌گاه فرزندان از خانواده جدا نمی‌شوند و قبل از ازدواج خانه‌ای برای خود مهیا نمی‌کنند که در اصطلاح امروزی به آن «خانه مجردی» می‌گویند.در تعریف سنتی خانواده ایرانی، دختر و پسر اگر هم به سن قانونی رسیده باشند و یا حتی از آن هم عبور کرده باشند، باز هم در کنار پدر و مادر خود زندگی می‌کنند.

 

ادامه مطلب ...

نامه به حجت الاسلام و المسلمین علیرضا دهقانی فیروزآبادی

دوستان محترم، لطفا نظر خود را درباره ارسال این نامه مطرح کنید:


به نام خدا

 

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا دهقانی فیروزآبادی

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق (ع)

سلام علیکم

در پی مناظره آقای صادق زیباکلام، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران و آقای عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در دانشگاه امام صادق (ع) در تایخ یکشنبه 27/11/92، مسائلی مطرح شد که با دانش عمومی ما نسبت به مسائل دینی وانقلابی مغایرت داشت. از آنجا که تخصص آقای زیباکلام در علوم دینی و انقلابی نمی باشد و از طرفی غرب زدگی ایشان بر همگان واضح است، بر آن شدیم که مسائل مطرح شده را به صورت چند سوال از جنابعالی که دستی در علوم دینی و انقلابی دارید، بپرسیم تا حقایق بر همگان آشکار گردد. خواهشمند است، به هر یک از سوالات مطرح شده جواب کامل و مستند دهید. در ضمن برای مستند بودن سوالات، متن کامل مناظره به نقل از خبرگزاری فارس (شماره: 13921127000749) در انتهای نامه پیوست می گردد.

سوالات:

  1. علت دشمنی جمهوری اسلامی با اسرائیل چیست؟ و چرا جمهوری اسلامی قصد دارد، اسرائیل را محو کند؟
  2. ملاک به رسمیت شناختن یک کشور چیست؟ آیا چون سازمان ملل اسرائیل را به رسمیت شناخته، ما نیز می توانیم اسرائیل را به رسمیت بشناسیم؟
  3. آیا شروع ستیز جمهوری اسلامی با غرب از جایی بود که مسلمانان انقلابی در سال 1358 جا پای مارکسیست ها گذاشتند و همان باورهای آنان را پذیرفتند؟ یا به طور کلی مارکسیست ها چه تاثیری بر روی انقلاب ایران داشتند؟
  4. مبنای تقابل ما با غرب از کجا و از کدام مکتب نشئت می گیرد؟
  5. آیا رهبران انقلاب سال 57 ایران، شنل آمریکاستیزی را از این جهت بر روی دوش خود انداختند که متوجه شدند این شنل برای آنها هیبت و پرستیژ اجتماعی می آورد و از این طریق می توانند رقبای خود را قلع و قمع کنند؟ علت آمریکاستیزی انقلاب ایران چیست؟
  6. آیا اعدام سران رژیم پهلوی در اوایل انقلاب کار اشتباهی بود؟ آیا ما نیز باید مثل نلسون ماندلا بعد از روی کار آمدن، کسی را اعدام نمی کردیم تا پرستیژ انقلابی داشته باشیم؟
  7. شباهت گروگان گیری اعضای سفارت آمریکا در سال 58 با مسئله هسته ای امروز چیست؟
  8. اینکه نظام جمهوری اسلامی ایدوئولوژیک محور است، غلط می باشد؟ آیا اینکه ما خود را یک نظام برتر می دانیم، ایراد دارد؟
  9. شباهت جمهوری اسلامی با شوروی چیست؟
  10. اگر در تشیع یک روحیه مبارزه و ستیز نهفته است که باعث می شود جمهوری اسلامی روحیه مبارزه گرایانه داشته باشد پس چرا در شیعیان عراق این وضعیت وجود ندارد؟ و چرا آیت الله سیستانی شیعیان را علیه آمریکا بسیج نمی کند؟
  11. آیا بزرگترین ویژگی تشیع غیرسیاسی بودن آن است؟ آیا علمای گذشته این حرف را تایید می کنند؟ آیا علمای گذشته با طاغوت و غرب تقابلی نداشتند؟
  12. آیا این نوع نگاه که اسلام باید رو به جلو حرکت کند و باید توسعه گرا باشد و دین تنها برای دنیای دیگر ما نیست و برای این دنیا نیز هست، درست است؟ آیا نگاه ایدوئولوژیک زده به اسلام درست است؟
  13. مشترکات ما با بن لادن چیست؟ چه فرقی بین حزب الله و گروه هایی چون طالبان، داعش، جیش الله و ... وجود دارد؟
  14. آیا از جایی از قرآن می شود مسائل امروز مانند بانکداری و مبارزه استعمار را استخراج کرد؟ آیا در اسلام اقتصاد وجود دارد؟

با تشکر- نویسندگان سایت دانشجویی پاک اندیش (www.paakandish.ir): حمیدمحمودخانی- روح الله بی باک- سینا مجیدیان- مرتضی ملوندی- مصیب حاجی مقصودی- سیدمحمدصادق سیدی- امیرحاج علی خمسه


متن مناظره به نقل از خبرگزاری فارس در ادامه مطلب آورده شده است.

  ادامه مطلب ...

پیام رهبری به ما

پیام شفاهی به تشکل‌های دانشجویی انقلابی

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شفاهی به تشکل‌های دانشجویی انقلابی، با بیان اینکه عرصه جنگ نرم «بصیرتی عمارگونه» و «استقامتی مالک اشتروار» می‌طلبد، خطاب به افسران جوان جنگ نرم تأکید کردند: برای رویارویی با نظام سلطه، تمام ظرفیت‌های خودتان را بکار گیرید و در این مسیر به وعده‌های خداوند اطمینان داشته باشید. متن پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (چهارشنبه 23/11/92) توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل (شورای مرکزی اتّحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در نامه‌ای از رهبر انقلاب اسلامی درخواست کرده بود که پیامی برای همایش این انجمن که در مشهد برگزار می‌شود، صادر فرمایند.) قرائت شد، به شرح زیر است:


سلام مرا به فرزندان انقلابی‌ام برسانید و از تلاشهای جهادگونه‌ی آنان در ترویج و پاسداری از آرمانها‌ی امام و انقلاب تشکّر کنید و چند نکته را به آنان یادآوری کنید:

  1. در کنار تحصیل علم و دانش، از فرصت جوانی برای تهذیب نفس و انس با خدا و آشنایی عمیق با معارف قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌‌السّلام) بهره ببرید.
  2. شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه‌ی جنگ نرم، بصیرتی عمّارگونه و استقامتی مالک‌اشتروار میطلبد؛ با تمام وجود، خود را برای این عرصه آماده کنید.
  3. نظام سلطه را با تمام ابعاد و لایه‌هایش بشناسید و اهداف و راهبردهای واقعی آن را تحلیل کنید و برای رویارویی با آن، تمام ظرفیّتهای خودتان را به‌کار گیرید و در این مسیر به وعده‌های خداوند اطمینان داشته باشید.
  4. تشکیلات میتواند معبد باشد، ولی مبادا تبدیل به معبود گردد؛ اصول و ارز‌شهای عقیدتی و معنوی خودتان را در قالب تشکیلات حفظ، و بر صمیمیّت و همدلی بین اعضا تأکید کنید.
  5. افقهای روشنی در مقابل شما جوانان قرار دارد، این کشور و انقلاب با دست پرتوان شما آینده‌ای امیدبخش در پیشِ‌رو خواهد داشت؛ بر تلاشهای خود بیفزایید و برای رسیدن به قلّه‌های پیشرفت و تعالی از همدیگر سبقت بگیرید.

حفظ قرآن، ۱۶ اعدامی را از مرگ نجات داد

حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: ۱۶ نفر از زندانیان زندان مرکزی اصفهان که محکوم به اعدام بودند، به دلیل حفظ قرآن بخشیده شدند.وی تصریح کرد: اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان اصفهان اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان مرکزی اصفهان نموده است.

  ادامه مطلب ...

هفته نماز (طرح ارسال پیامک هفتگی)

پیامک های زیر را در طول هفته، برای 10 نفر از دوستانتان ارسال نمایید: (توضیح)

  1. نماز، اولین مورد سؤال در قیامت است.
  2. رسول خدا(ص): دعای پس از نماز صبح، برای زندگی و جلب رزق، مؤثرتر است.
  3. نماز گزاری که می‏داند هر رکعت نماز با مسواک، برابر هفتاد رکعت نماز است مسواک را رها نمی‏کند.
  4. حضرت موسی علیه‏السلام به درگاه الهی عرض کرد: پروردگارا! کسی که نمازها را در اول وقت بجا آورد چه پاداشی دارد؟ خدای مهربان فرمود: هر چه بخواهد به او می‏بخشم و بهشتم را بر او روا می‏دارم.(افضل الاعمال، ص 13)
  5. در اسلام، "قانون نماز" به صورت جماعت وضع شده است. خداوند متعال رسول اکرم صلی الله علیه و آله را دستور داد که نماز را به جماعت بخوانند و پیامبر اکرم در آغاز اسلام تا شش ماه فقط با حضرت علی علیه‏السلام و حضرت خدیجه علیهاالسلام نماز جماعت برگزار می‏کردند (و کسی جز این سه نفر مسلمان نبود) و ایشان نماز فرادی نمی‏خواندند.( معارفی از قرآن، ص 351)
  6. امام صادق علیه‏السلام به سلیمان دیلمی فرمودند: ای سلیمان! نماز شب را ترک نکن، همانا زیانکار کسی است که از نماز شب محروم بماند.( علل الشرایع، ص 363)
  7. امام باقر علیه‏السلام می‏فرمایند: فرشتگان مقرب خداوند هر جمعه از آسمان فرود می‏آیند و کاغذهایی از نقره و قلمهایی از طلا همراه دارند. مقابل در مسجد بر تختهایی از نور می‏نشینند، هر کس در نماز جمعه شرکت کند به ترتیب ورود می‏نویسند تا آن گاه که نماز جمعه تمام شود و امام جمعه بیرون آید.

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت 20)

حکمت 20

وَ قَالَ علیه السلام قُرِنَتِ الْهَیْبَةُ بِالْخَیْبَةِ وَ الْحَیَاءُ بِالْحِرْمَانِ وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَیْرِ

فرصتها را غنیمت شمرید

ترس همزاد نومیدی است، و شرمندگی همراه بی‏بهرگی است، و فرصتها چون ابر در گذر است، پس از فرصتهای خیر بهره‏ور گردید.

رئیس جمهور تحصیل کرده انگلیس و وزیر امورخارجه تحصیل کرده آمریکا


از رئیس جمهور تحصیل کرده انگلیس و وزیر امورخارجه تحصیل کرده آمریکا، چه توقعی است؟! جالب تر آن جاست که یکی در کشوری حقوق خوانده که در طول تاریخ بزرگترین نقض کننده حقوق ملت ها بوده است. و دیگری در کشوری روابط بین الملل خوانده که سال ها روابط بین الملل کشورهای جهان را بخاطر اهداف استعماری خود، بهم ریخته است. این طرز فکر رئیس جمهور و وزیرامورخارجه بخاطر همان درس هایی است که در آن کشورها خواندند.

خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند.

مرگ بر آمریکای مستکبر.........

یکی از نمایندگان مجلس:

پارسال ۴۹ درصد بودجه ما وابسته به نفت بود، یعنی حدودا ۵۰ درصد پول کشور با فروش نفت بدست می آمد. ما برای این که بودجه خودمان را بدست می آوردیم باید روزانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت می فروختیم. بدون مبالغه از تیر ماه سال ۹۱ تا اکنون آمریکا اجازه نداده است که یک کشتی خارجی به اسکله ما بیاید و یک قطره نفت بخرد. ما با چنین دشمن وحشی که از بعد انقلاب جنایت های زیادی کرده است، چه طور باید مواجه شویم؟

ادامه مطلب ...

کلمات قصار مولا امیرالمومنین(ع)


حکمت هشتم

وَ قَالَ علیه السلام

 إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْیَا عَلَى قَوْمٍ أَعَارَتْهم مَحَاسِنَ غَیْرِهم وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهم سَلَبَتْهم مَحَاسِنَ أَنْفُسِهِمْ

خوبی از هر کس خوب است

آنگاه که دنیا به کسی روی آورَد خوبیهای دیگران را هم بدو عاریت دهند،

و چون پشت کند، خوبیهای او را هم نادیده انگارند.

 

نیاز دارویی 850 هزار تا یک میلیون بیمار در داخل کشور +قدرت چانه زنی

 دکترجلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام : بعضی ها می گویند هسته ای مگر چقدر فواید دارد؛ که باید تأکید کرد موضوع هسته ای یکی از حقوق ملت است.
جلیلی درباه موضوع غنی سازی 20 درصدی هم گفت: ما اگر به سراغ غنی سازی 20 درصدی رفتیم به خاطر نیاز دارویی 850 هزار تا یک میلیون بیمار در داخل کشور بوده است.
وی اضافه کرد: سال 88 به آژانس نامه ای نوشتیم که برای تولید دارو به سوخت 20 درصد نیاز داریم اما آنها بصراحت اعلام کردند که سوخت 20 درصد را برای رآکتور به شما نخواهیم داد و برای ما شروط گذاشته و به تمسخر و خنده درباره ناتوانی پرداختند اما شهید شهریاری بدون درخواست هرگونه مبلغ مادی این موضوع را به نتیجه رساند و مزد خود را با شهات کسب کرد.
دبیر سابق شورای امنیت ملی خاطر نشان کرد: با توجه به توانمندی دانشمندان و قدرت و دانش توانستیم دشمن و دنیا را به حیرت واداریم و در جایگاهی والا قرار گیریم؛ با تولید 20 درصد توانستیم قدرت چانه زنی را بالا ببریم.

هفته عبودیت (طرح ارسال پیامک هفتگی)

پیامک های زیر را در طول هفته، برای 10 نفر از دوستانتان ارسال نمایید: (توضیح)

  1. امام صادق علیه السلام: «خداوند مى‏داند آن‏چه را که بنده‏اش هنگام دعا مى‏خواهد، ولى دوست دارد که نیازها را به درگاه الهى عرضه کند. پس هرگاه دعا مى‏کنى، حاجت‏هایت را یک به یک نام ببر»(وسائل الشیعه، ج 4، ص 191)
  2. امام باقر علیه السلام: «یا بُنىَّ اذا انعم الله علیک نعمة فقل: الحمدلله و اذا حزنک أمر فقل: لا حول ولا قوه الّا بالله و اذا أبطأ عنک رزق فقل: استغفرالله»؛ پسرم هرگاه نعمتى از جانب پروردگار به تو رو آورد بگو: الحمدالله؛ و اگر چیزى تو را محزون ساخت بگو: لا حول و لا قوه الّا بالله؛ و اگر روزى و رزقى از تو گرفته شد بگو: استغفرالله.
  3. امام‏على علیه السلام: خشکیدن اشک از چشم‏ها، نتیجه قساوت دل است و قساوت دل‏ها نتیجه زیاد شدن گناهان: «ما جَفَّتِ الدَّموُعُ الّا لِقَسْوَةِ القُلوبِ، وَ ما قَسَتِ الْقُلوبِ الّا لِکَثْرَةِ الذّنوُبِ‏».(بحارالانوار،ج70ص354)
  4. قرآن کریم مى‏فرماید: اى مردم! شما همه نیازمند خداوندید و او بى‏نیاز و ستوده است: «یا ایُّها النّاسُ انْتُمُ الفُقراء الَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الغَنىُّ الحَمید».(فاطر: 15)
  5. اگر قرآن نبود، باب معرفة اللَّه بسته بود الى الابد.(امام خمینی(ره): صحیفه امام ج17، ص433)
  6. آیا مردم گمان کردند به حال خود رها شده و آزمایش نخواهند شد؟(سوره عنکبوت: آیه2)
  7. ذرات عالم وجود خدا را تسبیح می‏گویند ولی شما تسبیح آنها را نمی‏فهمید.(اسراء: 44)
  8. آیا انسان مى‏پندارد که بیهوده و باطل رها مى‏شود (و تکلیف و حسابى ندارد).(سوره قیامت: آیه36)

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت 13)

حکمت 13

وَ قَالَ علیه السلام إِذَا وَصَلَتْ إِلَیْکُمْ أَطْرَافُ النِّعَمِ فَلَا تُنَفِّرُوا أَقْصَاهَا بِقِلَّةِ الشُّکْرِ

دوام نعمت در گرو شکر الهی است

آنگاه که طلایه نعمتها دررسید خدای را سپاس گویید، که ناسپاسی مانع از ادامه آن خواهد شد.

فصل سوم: پندارگرایى

فصل سوم: پندارگرایى

 

یکى از موانع سیر انسان به سوى خدا، پندارگرایى و گمان باطل است;از سوی دیگر ازمهمترین علل و اسباب طهارت روح و صعود آن به سوى حق، معرفت صحیح‏ است. فرق عارف با پندارگراى غافل در این است که عارف، خود را درمشهد و محضر خداى علیم قدیر حکیم مى‏یابد،  و پندارگراى غافل، خود را غایب از او مى‏ پندارد، چنانکه هر موجودى را مستقل مى‏پندارد.

قرآن کریم در ستایش مؤمن عارف مى‏گوید: او خود را در مشهد خداى علیم قدیر حکیم مى‏یابد و اهل مراقبت و محاسبت است، ولى در وصف غافل مى‏گوید: او فاقد همه این کمالهاست و با گمان و پندار زندگى مى‏کند و در پندار خود، مدفون است.  «الم یعلم بان الله یرى‏» سوره علق، آیه 14. مگر او نمى‏داند که خدا مى‏بیند؟ اگر کسى بداند که خدا او را مى‏بیند و در مشهد خدا کار مى‏کند هرگز دستش به تباهى و زبانش به بدگویى آلوده نمى‏شود

گاهى مى‏پندارد بر فرض، کسى او را ببیند قادر نیست جلو او را بگیرد و خود را در مشهد قدیر نمى‏بیند یعنى مى‏پندارد که خدا بر او توانایى ندارد. در این زمینه، ذات اقدس اله آیات فراوانى نازل کرده، مى‏فرماید: (ایحسب ان لن یقدر علیه احد) سوره بلد، آیه 5. آیا انسان مى‏پندارد خدا قدرت ندارد تا همه نعمتهاى او را به نقمت و حیات او را به ممات و سلامت او را به بیمارى مبدل کند؟

 

ادامه مطلب ...

خط و نشان رهبری

در برابر دشمن، باید محکم بود حسن جان.


ایرانی‌ها هم باید از این التماس دعای اسد درس بگیرند-سیستان را دریابید قبل از وقوع فاجعه (سوریه ای دیگر)


بحران و جنگ داخلی در سوریه هر دلیلی که داشته باشد، یکی از ابعاد بسیار مهم آن کمتر مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته است. اگر چه تفاوت سوریه و ایران از زمین تا آسمان است ولی شرایط این کشور پیش از بروز بحران، درس‌هایی آموزنده برای مقامات ایرانی دارد

 

ادامه مطلب ...

روزانه هر ایرانی چقدرزباله تولید می‌کند؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به طور میانگین روزانه هر فرد در جهان 250 تا 3000 گرم زباله تولید می‌کند اما در ایران هر فرد روزانه به طور میانگین600 گرم زباله تولید می‌کند

ادامه مطلب ...

زندگی به سبک اسلامی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَىٰ أَن یَکُونُوا خَیْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسَىٰ أَن یَکُنَّ خَیْرًا مِّنْهُنَّ ۖ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَکُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ ۖ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمَانِ ۚ وَمَن لَّمْ یَتُبْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﴿١١﴾ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَب بَّعْضُکُم بَعْضًا ۚ أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَن یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَکَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِیمٌ ﴿١٢﴾

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! نباید گروهی از مردان شما گروه دیگر را مسخره کنند، شاید آنها از اینها بهتر باشند؛ و نه زنانی زنان دیگر را، شاید آنان بهتر از اینان باشند؛ و یکدیگر را مورد طعن و عیبجویی قرار ندهید و با القاب زشت و ناپسند یکدیگر را یاد نکنید، بسیار بد است که بر کسی پس از ایمان نام کفرآمیز بگذارید؛ و آنها که توبه نکنند، ظالم و ستمگرند! ﴿١١﴾ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از بسیاری از گمانها بپرهیزید، چرا که بعضی از گمانها گناه است؛ و هرگز (در کار دیگران) تجسّس نکنید؛ و هیچ یک از شما دیگری را غیبت نکند، آیا کسی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به یقین) همه شما از این امر کراهت دارید؛ تقوای الهی پیشه کنید که خداوند توبه‌پذیر و مهربان است! ﴿١٢﴾

 

سوره مبارکه حجرات

 

جهاد با شیطان

صبح زود همین که از خانه بیرون زد گفت :

مسابقه می دیم از الان تا شب

در همین وقت ، چشمش به دختری که از سر کوچه می آمد افتاد

نگاهش را کج کرد و به شیطان گفت :

فعلا یک هیچ - به نفع من




یادش بخیر اون وختا(6)

البته واسه ردیف اخر باید بگم که من خودم به شخصه اصن اینجوری نبودم که وسایل سال قبلم رو امسال استفاده کنم. ولی خب اینجوریم نبودم که بگم من از اینا خوشم نمیاد، نمیخوامشون. بوده که خوشم نیومده ها، ولی خب با خون دل قبولش کردم.

همسر پاک دامن

زن به شوهرش گقت:

«راضی باش از من،

وقتی میروم خرید میدانم اگر چانه بزنم ارزانتر میخرم،

اما برای اینکه با نامحرم صحبت نکنم

همان قیمتی که نوشته شده میگذارم روی پیشخوان

و جنسم را برمیدارم»

مرد پیشانی همسرش را بوسید...

 

خدایا همسر پاک دامن نصیب همه بگردان.