پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

ما خوابیم!!!!! یا مسئولین خوابن!!!!

یک سالی میشه که جملات و تعابیر زیر زیاد شنیده میشن.اما واقعا دلایل اصلی کاهش رشد جمعیت ایران چین؟؟؟من به عنوان یک متاهل به نظرم به هیج وجه  " امر ونهی "دولت ها باعث این پدیده ی نگران کننده نشده بلکه "وضع معیشتی" مردم از دلایل اصلی این امره. دوست دارم نظرات شما رو بدونم.
1-بر اساس سناریو رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد در سال 2010 منتشر کرده است اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه ای برای تعادل آن نداشته باشد در 80 سال آینده جمعیت 31 میلیونی را تجربه خواهد کرد که 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال را در برمی گیرند و این درحالی است که در خاورمیانه کشورهای عربستان و قطر دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه هستند.

2-دین مبین اسلام خود را طرفدار جمعیت مطلوب و مناسب معرفی کرده و در قرآن کریم آیات زیادی موجود دارد که به موضوعات مهم جمعیتی از جمله ازدواج و خانواده(آیه 11سوره مبارکه شورا و 11 سوره مبارکه فاطر)کمیت جمعیت در آیات (6 سوره مبارکه نوح و 12 سوره مبارکه اسراء) کیفیت جمعیت نیز در آیات متعدد قرآن مانند (33 سوره نور،233 سوره بقره و آیه 15 سوره احقاف) پرداخته شده است که هر کدام به نوعی به مسئله جمعیت نفیاً و اثباتاً مرتبط هستند.
 

نظرات 4 + ارسال نظر
صادق یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 13:51

این مشکلاتی که میگی که همیشه یوده، زمان پیامبرم زندگی خراج داشته و درآمد پایین بوده. تا آخر دنیام همینه. این قانون دنیاست که سختی داره. اصلا دنیا برا راحتی آفریده نشده و هیچ وقت راحت نمیشه. روزی دست خداست و ما باید تلاش کنیم و به نتیجه کار نداشته باشیم. با این وضعی که تو میگی بازم خانواده های فقیرتر بیشتر بچه دار میشن ولی خانواده های پول دارتر کمتر بچه دار می شن. چرا؟ مگه برای اون خانواده فقیرتر سخت تر نیست تا خانواده پول دارتر؟ چون خانواده فقیر امیدش به خداست ولی خانواده پول دار میگه من اگه زیاد بچه دار شم مثلا نمی تونم برم سفر خارج، از تفریحم کاسته میشه، سطح رفاهم میاد پایین. اینم توجیهی نیست برای کم کاری مسئولین ولی کسی که با ایمانه نگاهش به مسئولین نیست نگاهش به خداست که میگه من روزی رسانم.

روح الله یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 12:49

این ما هر مشکلی در جامعه به وجود میادو میذاریم به خاطر فاصله گرفتن مردم از دین کاملا درسته. ولی مسئولا نباید این حرف رو بزنن. چون یه جور فرار از مسئولیته.مثلا ملت به سمت خریدن سکه و دلار هجوم میارن، تلویزیون کارشناس مذهبی در مورد آثار بد زراندوزی میاره.کاملا درسته که بگیم مردم رو باید از طریق دین نهی کرد از این کار. ولی آیا وظیفه مسئولین فقط همینه.تو همین مسئله باید اقتصاد جوری متحول و روبه رشد میشد که خریدن سکه و ارز هیچ جایگاه (پر سودی) در فکر مردم نداشته باشه.
در زمینه کاهش جمعیتم همین طور الان مدام بر تاکیید دین بر جمعیت خانواده اصرار میشه. .ولی آیا مردم همه با ایمانن؟؟؟؟؟؟خیر میزان ایمان افراد با هم فرق داره. الان ملت دودوتا 4 تا میکنن. میبینن به صرفه نیست نمی تونن بچه های فراوان داشته باشن و از پس تربیتشون بر بیان و لذا..............شد آن چه شد...........

روح الله یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 12:38

تعویض پوشک؛ 8 تا 10 بار در روز
هر بسته 10 تایی=میانگین قیمت 7 هزارتومن
روزی 7 هزارتومن
در ماه 210 هزارتومن
لازم به ذکر است که با گذر از سن خردسالی این هزینه دیگر به خانواده تحمیل نمی شود ولی هزینه ی تحصیل اضافه می گردد.
--------------------------------------------------------------------
قیمت اجاره منزل 100 متری در منطقه ی نیروگاه(از ارزان ترین مناطق قم)=20 میلیون قرض الحسنه+30 هزار تومان اگر هر میلیون 30 تومان تبدیل گردد
به عبارتی 3 ملیون با 540 هزار تومان
حالا فرض می کنیم میگردیم آلونکی با متراژ پایین و کیفیت پایین پیدا می کنیم از قرار با قیمت ماهی 300 هزار تومان.
-----------------------------------------------------------------
با فرض کارمند بودن مرد خانواده حقوق ماهیانه 1 میلیون آیا به نظر شما واقعا عدم گرایش به سمت بچه دار شدن به خاطر رفاه طلبی والدین هست؟؟؟؟؟؟
شما اگر ساکن نیروگاه باشید باید مدام دغدغه ی تربیت فرزند هم داشته باشید.ناگفته نماند وضع فرهنگی نیروگاه متاثر از بی عدالتی در توزیع منابع مادی شهر قم است .

صادق یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 00:54

به نظر من مهم ترین علت کاهش رشد جمعیت رفاه طلبی پدر و مادر است. با بچه دار شدن از سطح رفاه زوجین کاسته می شود، به همین دلیل به آن تن نمی دهند در حالی که انسان برای رفاه طلبی در دنیا آفریده نشده است. ریشه این مشکل در فاصله گرفتن از بنیادهای شیعه است. اینم که بعضیا میگن با این وضع اقتصادی نمیشه بچه دار شد، بهونه است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد