پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

تعریف پناهیان از حجاب

یک زاویه دید، که متولیان فرهنگی و بخصوص هنرمندان رسانه میتوانند درباره مسئله حجاب از آن الهام بگیرند این است که حجاب را به معنای مهربانی تعبیر کنند. مهربانی در مسئله حجاب به این معناست که به نوع رفتار و عقیده خود در مسئله حجاب، ‌فردی نگاه نکند و فقط خودش و خواسته هایش را در نظر نگیرد و همواره دو گروه را مدنظر داشته باشد و در نظر داشته باشد که غافل شدن از یکی از این دو گروه بعضا، صدماتی جبران ناپذیر بر اجتماع وارد میسازد:

یکی زنان دیگر، که با بی‌حجابی خود آنها را به عرصه رقابت نکشد، ‌زیرا عموما دختران جوان سعی میکنند در زیبا جلوه دادن خود، از دیگران پیشی بگیرند و نام آن را هم دلبری میگذارند اما این رفتار دلبردن نیست بلکه دلشکستن است و نامهربانی کردن بر بقیه زنان است، چون با این کار رقابتی ایجاد میکنند که در این رقابت زنان مسنتر و گروهی از دختران دچار محرومیت از زندگی سالم و با نشاط و مختلف شدن آن و همچنین محرومیت از همسر میشوند، چرا که در مسابقه سنگین جلوهگری و جلب توجه مردان، از رقابت باز مانده اند.

دومین گروهی که دختران و زنان در تعاملات اجتماعی خود باید به آن توجه کنند و به آنها مهربان باشند، مردان هستند. مهربانی کردن با مردان یعنی در مقابل مردان دلبری نکند، فکر و روح آنها را درگیر نکند. فرض کنید اصلا رقابتی در کار نیست، اما اگر زنان حجاب را رعایت کنند یعنی ذهن مردان را آزار نمیدهند در نتیجه مردان بهتر میتوانند در فعالیتهای فردی و اجتماعی حضور داشته باشند.

نظرات 2 + ارسال نظر
م.م دوشنبه 16 دی 1392 ساعت 17:01

تونستی واسه پستات برچسبم بذار

ممنون

به روی چشم

م.م دوشنبه 16 دی 1392 ساعت 17:01

ایول راست میگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد