پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پروژه تطهیر سران فتنه

حمد و سپاس خداوندی را که به ما قدرت تفکر عنایت فرموده است. و اما بعد. چندی است افرادی چون علی مطهری می گویند که سران فتنه همراه احمدی نژاد محاکمه شوند و بر موضوع اصرار دارند و بارها آن را در مجامع مختلف بیان نموده اند. سوالی که اینجا مطرح است، این می باشد که هدف آنها از طرح این سخنان چیست؟ چه منظوری دارند؟ مگر نه این است که افراد باید اول در دادگاه محاکمه شوند و بعد مورد اتهام قرار گیرند و قبل از حکم دادگاه نمی توان درباره آنها قضاوت کرد؟ سران فتنه حق دارند محاکمه شوند و در دادگاه از خودشان دفاع کنند. در این میان فقط یک طرف مقصر نبوده است و باید احمدی نژاد نیز به عنوان طرف دیگر قضیه محاکمه شود تا حقایق آشکار گردد. با شنیدن سخنان دو طرف عدالت برقرار می شود و دادگاه می تواند رای درست را صادر کند.

با نگاه سطحی به این سخنان به نظر می رسد که این افراد خاص خیرخواه ملت هستند ولی با دقت بیشتر در سخنان، رفتار و کردار آنها می توان به مسائل پشت پرده این قضیه پی برد. در وهله اول باید گناه سران فتنه و احمدی نژاد از نظر کمیت و کیفیت با هم مقایسه شود. گناه سران فتنه در مقایسه با گناه احمدی نژاد در فتنه سال 88 مثل کشتن 100 نفر بی گناه در برابر پارک کردن ماشین جلوی تابلوی توقف ممنوع است. درست است هر دو کار غلط می باشند و هر کدام مجازات دارند ولی مجازات کشتن 100 نفر بی گناه کجا و مجازات پارک کردن ماشین جلوی تابلوی توقف ممنوع کجا؟! مجازات پارک کردن جلوی تابلوی توقف ممنوع قبض جریمه است ولی مجازات کشتن 100 نفر بی گناه از تصور مجازات های دنیوی خارج است و خدواند متعال باید در دادگاه عدل الهی به آن رسیدگی کند. واضح است که گناه سران فتنه خیلی سنگین تر از گناه احمدی نژاد است و درنتیجه رسیدگی به آن مهم تر است و در اولویت قرار دارد. اصلا گناه احمدی نژاد در برابر گناه آنها دیده نمی شود که بخواهیم آن را مطرح کنیم.

پس چرا افرادی خاص، اصرار دارند احمدی نژاد همراه سران فتنه محاکمه شود؟! آیا درست است متهم به قتل 100 نفر را همراه متخلف جرایم راهنمایی و رانندگی در یک دادگاه و با هم محاکمه کنیم؟ واضح است که این دو را نمی توان با هم محاکمه کرد چون جرایم یکی نیست. پس هدف از طرح این موضوع چیست؟ افراد خاص از طرح این قضیه چه سودی می برند؟ باز هم برای رسیدن به پاسخ سوال باید مسئله باز شود. اگر قبول کنیم احمدی نژاد و سران فتنه باهم محاکمه شوند یعنی پذیرفته ایم گناه سران فتنه و احمدی نژاد یکسان است. یا به عبارت دیگر جرم آنها یکی است. یا به طور واضح تر، با طرح این موضوع می خواهند گناه سران فتنه را تنزل دهند و گناه احمدی نژاد را بالا ببرند. وقتی از گناه آنها کاسته شد دیگر می توان به آنها سران فتنه نگفت و حذف عنوان سران فتنه شروعی برای پروژه ای می شود که هدف از طرح این موضوع است. آن وقت موسوی و کروبی می شوند نخست وزیر دوران جنگ و رئیس دوره ششم مجلس شورای اسلامی که تخلفی مرتکب شده اند و باید محاکمه شوند. از طرفی در شرایط کنونی کشور، مجازات سران فتنه و احمدی نژاد به صلاح کشور نیست. پس اگر گناه سران فتنه و احمدی نژاد برابر شد و نمی توان آنها را محاکمه کرد و از آنجا که احمدی نژاد آزاد است پس موسوی و کروبی نیز می توانند آزاد باشند. مرحله بعدی پروژه کلید می خورد و آنها آزاد می شوند. وقتی آزاد شدند القای این موضوع است که بی گناه بودند والا آزاد نمی شدند و این گونه سران فتنه تطهیر می شوند. در اینجاست که پروژه به اوج خود می رسد و پروژه تطهیر سران فتنه شکل می گیرد. از آنجا به آن باید گفت پروژه که برای این طرح برنامه ریزی شده است. این پروژه اصول خاص خود را دارد. در پروژه تطهیر در ابتدا تاکید روی احمدی نژاد است و از حساسیت نسبت به احمدی نژاد استفاده می شود ولی در مرحله بعدی دیگر احمدی نژاد مطرح نیست. عنوان های فعلی افراد پاک می شوند و عناوین قبلی افراد باز می گردند. در پروژه تطهیر سران فتنه، اصلا قرار نیست محاکمه ای برگزار گردد بلکه با تطهیر آنها زمینه بازگشت سران فتنه مهیا می شود. در نهایت پروژه به فاز نهایی خود می رود  که آن پیگیری اهدافی است که در فتنه 88 تحقق پیدا نکرد. یعنی براندازی نظام جمهوری اسلامی.

حال که منظور از محاکمه همزمان سران فتنه و احمدی نژاد یا پروژه تطهیر سران فتنه روشن شد، به آسانی می توان در برابر این طرح موضع گیری کرد. درست است که طرح محاکمه همزمان سران فتنه و احمدی نژاد در ظاهر صحیح به نظر می رسد و در فتنه 88 احمدی نژاد نیز تخلفاتی مرتکب شد ولی در باطن اهداف دیگری پیگیری می شود که در نتیجه باید از همراهی با آن جدا خودداری نمود. 

نظرات 4 + ارسال نظر
سینا یکشنبه 22 دی 1392 ساعت 21:26

شما چرا فک میکنی قاضی هستی ؟
گناه ، گناه هست
کوچک و بزرگ ندارد
ما در جایگاهی نیستیم که کوچکی و بزرگی گناه را تشخیص دهیم
آیا شما چنینی ادعایی داری؟
همه در برابر قانون و دادگاه یکسان هستند
خوشبختانه به اندازه کافی دادگاه داریم که نیازی به اولویت بندی نباشد

چرا اصرار داری در همه چی زوایای پنهان و پروژه ببینی ، نماینده نظرشو گفته است
ما حق داریم راجب حرفش انتقاد کنیم نه اینکه نیت خوانی کنیم

اولا همه انسان ها درباره مسائل مختلف قضاوت می کنند تا بتوانند نظر بدهند ولی اگه منظورت قاضی که مجازات می کنه؟! خیر. فقط اهداف یک موضوع بررسی شده تا بتوان صحیح درباره آن موضع گیری کرد.
دوما گناه بزرگ و کوچیک داریم والا جهنم طبقات مختلف نداشت. اگه فکر کنی همه کناهان یکسان هستند به دو راه کشیده میشی یا انسان های خوبی که دچار گناهان کوچک می شوند را همانند انسان های بد که گناهان بزرگ دارند می پنداری و آنها را دشمن می دانی یا گناهان بزرگ انسان های بد را همانند گناهان انسان های خوب کوچک می شماری و آنها را دوست خود می کنی که هر دو غلط است.
سوما با معیارهای الهی که داریم می تونیم بعضی گناهان را تشخیص بدیم مخصوصا گناهان بزرگ رو. مثلا قتل یه گناه بزرگ است. این که اظهرمن الشمس است. موسوی و کروبی هم قانون اساسی رو رد کردند پس گناهشون واضح و بزرگ است ولی مگه احمدی نژاد این کارو کرد؟
چهارما چه ربطی داره؟ مگه کسی گفت همه در برابر قانون یکسان نیستند؟ به نظر میاد متن رو کامل نخوندی. توصیه می کنم یک بار دیگر با دقت بخونی.
پنجما یعنی می خوای بگی زوایای پنهان کلا وجود ندارد؟ این طرز فکر از عدم مطالعه تاریخ است چراکه تاریخ این کشور پر است از زوایای پنهان که هنوزم وجود دارد.
ششما باید در مسائل نیت خوانی کرد والا قضیه قرآن سر نیزه ها بوجود می آید. درسته حکم بودن قرآن حرف درستی است ولی پشتش نیت دیگری است.
هفتما سوال تو ذهنم بوجود آمد چرا بین سه کلمه سران فتنه، احمدی نژاد و دادگاه تاکید روی احمدی نژاد است؟! به نظرم جوابش این بود.
هشتما سران فته کودتا علیه قانون اساسی کردند چه ربطی به احمدی نژاد داره؟! همان طور که از شنبه بعدار انتخابات دیگر کسی علیه احمدی نژاد شعار نمی داد و همه شعارها علیه نظام و ولایت فقیه بود.
نهما بهتر است آدم قبل از هر چی به خوبی فکر کند تا بتواند موضع گیری بجا نماید.

روح الله یکشنبه 22 دی 1392 ساعت 19:58

والله اعلم

روح الله یکشنبه 22 دی 1392 ساعت 19:27

صادق احمدی رو ولش.اینارو اگه مجازاتشون در حد 100 ها باراعدامم باشه.بازم از لحاظ اسلامی باید تو دادگاه محاکمه بشن.با این وضع بدون محاکمه که کسی رو نمیشه زندان کرد.قانون مجازات اسلامی پس چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایشون مجازات احمدی با اونا رو برابر ندونسته (بارها تاکیید کرده)فقط گفته باید اونم تو دادگاه جواب بده
شخصیت بی سوادی از لحاظ دینی هم که نیست نفعی هم نداره از لحاظ مادی
پس بی خیال........

اولا اینا قانون اساسی رو قبول ندارن، به نظرت نتیجه دادگاه برآمده از این قانون اساسی رو می پذیرند که بخوایم حالا محاکمشون کنیم؟! اصلا اگه قانون اساسی رو قبول داشتند که کار به اینجا نمی رسید؟
دوما چرا فکر می کنی سودی نمی برد؟ مگر همین ایشون نبود سال 84 نامه نوشت به هاشمی که تو انتخابات شرکت نکن صلاحیت نداری و بعد سال 92 نامه نوشت به هاشمی شما تنها کسی هستید که می تونید ما را نجات بدید؟!

پیام یکشنبه 22 دی 1392 ساعت 18:58

من اصولا آدم با ادبی هستم اما بعد از خوندن فقط چند خط از متن بالا به سختی تونستم جلوی خودمو بگیرم که به شما نویسنده ی محترم نگم گوسفند.
آخه مرد حسابی این چه مقایسه اییه که انجام دادی؟
هر کی هر جرمی انجام داده باشه باید اول محاکمه بشه بعد اسمشو بگذارن سران فتنه حالا میخواد موسوی باشه یا احمدی نژاد یا اون مداح کابوی که تیر اندازی کرده.
بعدشم گندی که احمدی نژاد تو این هشت سال به ایران زد نه تنها روحانی بلکه هیچ ابر سیاستمداری هم نمیتونه تو پنجاه سال جمع کنه
نکته آخر این که بیشتر فکر کن آقای به اصطلاح پاک اندیش

اولا اصولا آدم بی ادبی هستی. اینکه قبلش بگی بی ادب نیستی، بعد فحش بدی کفایت نمی کنه.
دوما اینکه بهشون میگن سران فتنه چون خودشون میگن ما سرکرده اتفاقات 88 هستیم که ما اون اتفاقات رو فتنه می دونیم. برای همین بهشون میگیم سران فتنه.
سوما مگه من درباره وضع اقتصادی نوشتم که میگی؟!
نکته آخر این که بیشتر فکر کن، اول کامل متن رو بخون بعد نظر بده که حداقل بدونی موضوع چیه پیام جان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد