پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

مرگ بر آمریکای مستکبر.........

یکی از نمایندگان مجلس:

پارسال ۴۹ درصد بودجه ما وابسته به نفت بود، یعنی حدودا ۵۰ درصد پول کشور با فروش نفت بدست می آمد. ما برای این که بودجه خودمان را بدست می آوردیم باید روزانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت می فروختیم. بدون مبالغه از تیر ماه سال ۹۱ تا اکنون آمریکا اجازه نداده است که یک کشتی خارجی به اسکله ما بیاید و یک قطره نفت بخرد. ما با چنین دشمن وحشی که از بعد انقلاب جنایت های زیادی کرده است، چه طور باید مواجه شویم؟

- در اواخر دولت احمدی نژاد چند تن از وزیران در جلسات غیر علنی اشک می ریختند و می گفتند که نمایندگان مجلس شما که می دانید وضع ما چگونه است چرا در جلسات علنی این گونه حرف می زنید؟ آقای قاسمی می گفت ما مجبوریم خودمان نفت ببریم، به کشتی های خارجی اجازه نمی دهند و جمهوری اسلامی هم بیشتر از یک کشتی ندارد که این باعث شد زمانی که می خواستیم یک محموله نفت به کره جنوبی برسانیم تا زمانی که برگردد دو ماه طول بکشد. نبویان در رابطه با اینکه ما باید روزانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت می فروختیم تا پول بودجه را بدست بیاوریم بیان کرد: قبل از تیرماه که ما آزادتر می فروختیم تا بعد از تیر ماه که آمریکا فضا را کاملا بست حدودا یک میلیون بشکه توانستیم صادر کنیم. اکنون آمار ما ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار است یعنی حدودا ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان که می شود حدودا ۹۰۰ الی ۱ میلیون بشکه و بقیه مایعات گازی بوده است.
-
به عنوا ن مثال فردا اول برج است و برای کارمندان فیش آمده که حقوق بگیرند و بازار هم با چک کار می کند و فردا به بانک می روند تا پول بگیرند که می بینند همه بانک های شهر تعطیل است. اگر یک هفته یا یک ماه همه بانک های ایران تعطیل باشد چه آسیبی به کشور می زند؟ از تیر ماه سال ۹۱ آمریکا همه بانک های دنیا را بر روی ما تعطیل کرد در نتیجه ما نمی توانیم حتی یک دلار را به صورت بانکی جابه جا کنیم.

-
ما اگر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم با فقط صد دلار پول نفت روزانه ۲۷۰ میلیون دلار پول می شود که نمی توان آن را در چمدان ریخت و باید بانکی جا به جا شود. آقای حسینی فرمودند ما تنها توانستیم نصف پول های خودمان را وارد کنیم.

-
درباره تغییرات قیمت در ماه رمضان سال گذشته باید بگویم علت تغییر قیمت مرغ در ماه رمضان سال پیش این بود که ما مرغ خریده بودیم و کشتی حامل آن به آب های خلیج فارس آمده بود و ۶ ماه می چرخید و از ما حق دموراژ که روزانه ۲۵ هزار دلار است می گرفت ولی در نهایت کشتی را نتوانستیم تخلیه کنیم چون پول را نتوانستیم دست فروشنده اش برسانیم. حسینی بیان کردند اگر ۲۰ میلیون دلار را می خواستیم جا به جا کنیم باید ۴ دست عوض می کردیم و به واسطه ها می دادیم که در این بین هم مقداری از آن از دست می رفت. آقای حسینی گفتند از ارمنستان هزار تن مرغ خریده بودیم ولی چون نتوانستیم پول را به دست فروشنده برسانیم نتوانستیم آن را وارد کنیم.

-
اواخر دولت آقای احمدی نژاد،آقای حسینی به فروش نفت و وارد کردن پول مسلط شده بود. به عنوان مثال سوریه برای ما مهم است پس چرا ما به ترکیه که علیه سوریه کار می کرد اقدامی نکردیم، چون یک بانک در ترکیه برای ما کار میکرد که آن هم به اسم ما نبود به اسم خودشان بود اما آمریکا اکنون که با ترکیه یکدست نیست به این بانک گیر داده است که تو برای ایران کار میکردی. اواخر دولت آقای احمدی نژاد، پوتین مستقیما رئیس کل بانک مرکزی خود را فرستاد. چین و روسیه نزدیک چهار سال است که نگذاشته اند آمریکا در شورای امنیت علیه ما قطع نامه جدیدی صادر کند. چین خودش در یک چک ده میلیارد دلار به حساب ما واریز کرد که این پول خودمان بود ولی بانکی نمی دادند ولی ما راهش را پیدا کرده بودیم به همین علت آقای قاسمی موفق شده بود ولی دولت جدید در این ۶ ماه حدودا ۲ هزار ۶۰۰ مدیر را جا به جا کرد. در دولت افرادی که منصوب به احمدی نژاد و وزیرهایش هستند عزل می شوند. اما دولتی که این طور است از قاسمی به وزارت نفت دعوت کرد تا از او برای فروش نفت کمک بگیرد.

نظرات 3 + ارسال نظر
روح الله پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 ساعت 16:49

حرف من اصلاً این نیست که راه مبارزه با تحریمها ساده است یا تحریم ها خیلی خیلی بی اهمیت اند.

نه! من فقط می گویم درباره کفه سنگینتر که همان سوء مدیریتهای داخلی در عرصه اقتصاد است باید صحبت کرد نه فقط درباره تحریمها

روح الله پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 ساعت 16:46

راه حل مشکلات اقتصادی کشور از ایستگاه تحریمهایی که فقط 25 درصد بر اقتصاد کشور تأثیر دارند و از اول انقلاب با ما هستند و تا آمریکا هم زنده باشد، خواهند بود؛ نمی گذرد.

روح الله پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 ساعت 16:44

"نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد"

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد