پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

آیت‌الله وحیدخراسانی: مردم تحمل کنند تا خرابی‌های 8 سال گذشته جبران شود

آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در قم گفت: مردم باید شرایط را تحمل کنند و صبر کنیم تا خرابی‌های هشت سال گذشته جبران شود.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وی، با اشاره به شرایط کشور، افزود: البته توقعات مردم هم حدی دارد و مسوولان باید تلاش و رسیدگی کنند.

آیت الله وحید خراسانی با انتقاد از برخی رویه ها در روابط بین الملل، افزود: همانطور که برای سران کشور خود احترام قائلیم، مردم کشورهای دیگر هم برای سران خود احترام قائلند و باید حرمت آنها را نگه داریم تا آنان نیز حرمت سران ما را نگه دارند.

وی افزود: در عرصه بین الملل باید با همه مردم به زبان خوب صحبت کنیم و با دست خودمان دشمن تراشی نکنیم.

این مرجع تقلید بر تکریم نسبت به سایر ادیان تاکید کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) نیز نسبت به ادیان دیگر همواره احترام قائل بودند.

این مرجع تقلید شیعیان  پیش از این هم در آبان گذشته در دیداری گفته بود که باید به دولت فرصت داد. آیت الله وحید خراسانی گفته بود: «باید به دولت مهلت داد، دستور دین این است، قولو للناس حسناً، با تمام مردم دنیا به خوبی سخن بگویید.»

آیت الله العظمی وحید خراسانی با انتقاد از افراطیون گفت: «کسانی که پروایی از دشوارتر شدن اوضاع اقتصادی و معاش مردم ندارند و با اقدامات خود زمینه تشدید تحریم های جهانی بر مردم را فراهم می آورند، شاید از آن روست که از این شرایط سود می برند.»

آیت الله وحید خراسانی افزود: بسیاری از بیماران امکان تأمین هزینه چند میلیونی داروهای خود را نمی یابند، بسیاری از پدران امکان تأمین جهیزیه دختران خود را ندارند و بسیاری از پدران از این که پسرانشان امکان اشتغال ندارند در عذابند، بنابراین دولت باید با توسل به ائمه اطهار و به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا و حضرت صاحب الامر علیهما السلام، با بهره گیری از نظر متخصصان به گره گشایی از معضلات اقتصادی کشور بپردازند و همه اول از قرآن شروع کنید و هر روز به هر مقدار که می توانید بخوانید و به خود حضرت ولی عصر(صلوات الله علیه) هدیه کنید، دست عنایت آن حضرت بر سر شما خواهد بود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد