پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

آیا تورم و رشد اقتصادی نامطلوب چند سال اخیر، تقصیر احمدی نژاد بود؟ (با نظر دادن بحث را کامل کنید.)


مهم ترین علت شرایط اقتصادی نامناسب چند سال گذشته، تحریم های آمریکا است. برخی ها می گویند اگر دولت احمدی نژاد به گونه دیگری با آمریکا رفتار می کرد، چنین شرایطی به وجود نمی آمد. این رویکرد احمدی نژاد بود که باعث این وضع شد. اگر او نبود، ما تحریم نمی شدیم.

سوال. آیا جنگ عراق با ما تقصیر امام خمینی (ره) بود؟ می شود گفت که اگر امام خمینی (ره) به گونه دیگری با غرب رفتار می کرد، جنگ تحمیلی به وجود نمی آمد. یعنی اگر امام نبود، جنگم نبود. پس آیا امام (ره) مقصر بود؟

سوال. آیا امام حسین (ره) در به اسارت رفتن اهل بیتش مقصر بود؟ چراکه می توانست به گونه دیگری با یزید رفتار کند و از جنگ جلوگیری نماید و آن همه مصیبت برای خاندانش به وجود نیاید؟

سوال. آیا مسبب شهادت حضرت فاطمه (س)، حضرت امیر (ع) بود؟ چراکه اگر با کودتاچیان مسامحه می نمود، آن حوادث ناگوار رخ نمی داد.

واضح است که پاسخ سوال های مطرح شده، منفی است. از همین رو، مقصر شرایط اقتصادی نامطلوب ما، آمریکاست و نه احمدی نژاد. با آمریکا باید دشمنی کرد و نه احمدی نژاد. 

نظرات 12 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 21:27

این وسط یه شیطنت توسط یکی از افراد گروهک سبزی فروش ها در حال انجامه. این اباذری ... به اسم من نظر میذاره البته باز هم مثل همیشه دروغ نمیگه اسمش رضاست ولی از نوع سبزی فروشش. صادق کارهای اداری لازم رو برای پیوستن این موجود به گروه انجام بده

صادق یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 20:18

دوتا نظر آخر چون به قول روحانی شناسنامه ندارند جوابشو نمیدم

صادق یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 20:14

1. رضا می بینم که حرفای مدرسه حجتیه رو می زنی؟! دقت کن به سرنوشت اونها مبتلا نشی. یادت باشه این حدیثو تو اولین نفری نیستی که میخونی. خیلی ها قبل توام اونو دیدن که الان به دست تو رسیده. مخصوصا بسیاری از علمای شیعه. اکثر علمای شیعه ام برداشت تورو ندارند. احادیث ضد و نقیض زیاد هست. باید اهل فن باشی تا حق و از باطل تشخیص دهی. علی ایهاالحال منظورت از این حدیث این نیست که تسلیم آمریکا شیم و انحلال حکومت رو اعلام کنیم و منتظر قیام امام زمان بشیم؟
2. در دولت قبل هم مذاکره بود، چطور اونو نمیگی؟ البته تاکید روی خودکفایی بود برعکس این دولت.
3. گفتی درنتیجه این مذاکرات تحریم ها که کم شه بهتر میشه در این باره بحث کرد. منم گفتم اگر تحریم ها کم شه دلیل حق بودنه؟ میخوای یه راه ساده کاهش تحریمارو بگم. ایران اعلام کنه اسرائیل را به رسمیت می شناسه احتمالا تحریم ها کم میشه.

[ بدون نام ] یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 19:40

در مورد جزئیات مقاومت در برابر ظالم که معصومین داشتن.باید سمعا وطاعتا بود ولی آیا حق نداریم در مورد نحوه ی مقاومت حاج محمود انتقاد کنیم؟به نظرم بد ترین نوع مقاومت بودش ...ایشون همه چیزی شوخی گرفته بودن و اکثرا رجزخونی می کردن

[ بدون نام ] یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 19:34

احمدی همون طور که در داخل نتونس با بقیه مسئولا کار گروهی کنه و همه رو علیه خودش متحد کرد،در حوزه ی خارجی هم کشور رو به سمتی سمتی برد که از همه جا رانده شدیم.قطعا خیلی بهتر میشد از حقوق ملت دفاع کرد و چنین تحریم هایی صورت نگیره....یادت باشه آمریکا افکار عمومی جهان رو با تبلیغات به ضد ایران تغییر داد واین دقیقا خواست اسرائیل بود...نکته دیگه اینه که کشوری که با ابر قدرت ها در میفته باید ازبهترین و زبده ترین نیروهاش استفاده کنه ولی پرونده دولت 8سال پیش چنین چیزی رو نشون نمیده...
ممکنه بگی تو بقیه دولتا هم بوده ولی باید بگم به فرض قبول ...ولی اون دولتا دیگه دنبال تنش خارجی نمیرن لذا این ضعف نمایان نمیشه ولی این دولت چون دنبال مقاومت بود باید این نکته رو بیش تر رعایت میکرد.

رضا یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 17:20

در موقع تقیه خوبه به حدیثی از حضرت رضا دقت کنیم‌:

امام رضا (علیه السلام) فرمود: لا ایمان لمن لا تقیة له و ان اکرمکم عندالله اعملکم بالتقیه، قیل: یابن رسول الله الی متی؟ قال: الی قیام القائم، فمن ترک التقیه قبل خروج قائمنا فلیس منّا؛ ایمان ندارد کسی که تقیه ندارد، و گرامی ترین شما نزد خداوند کسی است که به تقیه بیشتر عمل می کند. عرض شد: تا چه زمانی تقیه برقرار است؟ فرمود: تا روزی که قائم ما قیام کند، پس کسی که تقیه را پیش از خروج قائم ما ترک نماید، از ما نیست.(وسائل الشیعه، ج16، ص210، باب 24، حدیث 26)

در مورد دوم هم مذاکره منافاتی با خودکفایی نداره و میتونه با هم انجام بشه

در مورد سوم هم من حرفی از حق بودن یا نبودن نزدم. مورد سوال بحث رو جواب دادم.

صادق یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 16:21

اولا بازم میگم نزدیک به 1200 سال شیعه تقیه کرده و حالا که حکومت تشکیل داده دیگه زمان تقیه کردن نیست باید با قدرت مقاومت کرد.
دوما با مذاکره با آمریکا تحریما کاسته نمیشه. تحریما وقتی کاسته میشه که ما به خودمون اتکا کنیم و تولید داخلی رو بالا ببریم. مثل هند چین ژاپن کره جنوبی و ...
سوما شرایط اقتصادی خوب مگه دلیل حق بودنه؟

رضا یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 16:08

اینقدر مطالبی که گفتی آقا صادق جای انتقاد و به چالش کشیدن داره که در این بحث نوشتاری نمیگنجه. مختصرا در مورد مثالهایی که از اهل بیت آوردی عرض کنم شرایط با شرایط فرق میکنه برادر من. دو تا مثال از مقاومت فیزیکی معصومین در مقابل ظالم آوردی و از ده مورد بقیه حرفی نزدی. به نظرت بهتر نیست به جای مغالطه و سفسطه کمی و فقط کمی منطقی به مسایل نگاه کنیم؟
ان شا الله در آینده که به برکت روی کار آمدن تفکر عقلانیت در کشور از فشار تحریم ها کاسته شد و در وضعیت اقتصادی بهبود قابل توجه حاصل شد راحت تر میشه در مورد بحث مطرح شده نظر داد.

صادق یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 01:04

اولا هشت سال رفتند مذاکره کنند ولی آمریکا کار خودشو کرد. آمریکا منطق نداره که بشه جلوشو گرفت. تقصیر حرفای دکتر نبود.
دوما هیهات من الذله که بخواهیم بخاطر شکم از اعاقاداتمون دست بکشیم و چیزی نگیم مخصوصا حالا که حکومت تشکیل دادیم و به قدرت رسیدیم. این حرف مثل اینکه به حضرت امیر (ع) بگیم مثل زمان خلفا در برابر معاویه نیز تسامح می کردی تا حکومتت حفظ شود و این کارم یعنی تقیه.
سوما ما کجا نابود شدیم؟ این یه ذره شرایط اقتصادی نامطلوبو که نمی گند نابودی. به قحطی که نیوفتادیم.
چهارما حالا که ما حکومت نشکیل دادیم بهترین راه مقاومته. این در راستای همان شهادت امام حسین (ع) است.
پنجما آمریکا اول انقلاب که ما هیچی نداشتیم نتونست نابودمون کنه حالا که اصلا عددی نیست.

رضا یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 00:51

اگه نمیتونست جلوی تحریم ها رو بگیره دلیلی نداشت با صحبت ها و رفتارهای بیجا باعث تشدید تحریم ها بشه.
امام حسین از همون اول با علم به شهادت رفت جلو چون تو اون مقطع این راه رو بهترین راه برای رو کردن دست دشمن میدونست. حالا اگه دکتر قصد داره تا با نابود کردن مملکت به دنیا بفهمونه که آمریکا ظالمه من حرفی برای گفتن ندارم کارشو درست انجام داد

صادق یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 00:39

اولا هر چی هم مواظب باشیم دشمن آسیب می زنه.
دوما تحریم میراث دولت خاتمی برای دولت احمدی نژاد بود. اگه احمدی نژاد می خواست پرونده ما نره سازمان ملل باید می رفت التماس غربی هارو می کرد.
سوما نخواستم از احساسات دینی استفاده کنم. مثال زدم. اگه مثالم بی ربطه بگو.
چهارما این پیشنهادم به امام حسین بدیم که هیچ بوکسور عاقلی با گارد باز تو رینگ نمیره. امام حسین می تونست علی الظاهر با یزید بیعت کنه بعد سر فرصت قیام می کرد.

رضا یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 00:21

از کوزه همان برون تراود که در اوست. آمریکا دشمن ماست و انتظاری جز دشمنی ازش نمیره. این ماییم که باید مواظب باشیم تا این دشمن کمترین آسیب رو به ما بزنه. هیچ بوکسور عاقلی گاردباز نمیره تو رینگ. در ضمن با این مثال ها سعی نکن از احساسات دینی ملت استفاده کنی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد