پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

علی مطهری را بیشتر بشناسیم 1

فائزه هاشمی،نامه علی مطهری،مجازات فحاشی و چند چیز دیگر ...

علی مطهری را من نه به دلیل انتسابش به شهید مرتضی مطهری(ره) بلکه با «پفیوز» ی که در صحن مجلس نثار نماینده ای دیگر کرد می شناسم! اگر دیگران برای شناخت افراد برجسته به آراء و آثار ایشان رجوع می کنند، من برای شناخت "علی" فایل صوتی فحاشی او را (پفیوز) بارها و بارها گوش کرده و هر بار هم در شنیده خود شک کرده ام! و پس آن بر شنیده خود صحه گذاشته ام!!

آقای علی مطهری در صحن مجلس شورای اسلامی:

خفه شو!

بتمرگ!

پفیوز! 

اما در این میان چیزی که درک اش برایم کمی سخت است ،حد ناشناسی است که برای مردم از حد قذف سخن گفته ،دیگران را تهدید می کند!

سایت خبری تحلیلی فردا نامه علی مطهری را به شرح زیر منتشر کرده است:

ریاست محترم قوه قضائیه

آیت الله صادق لاریجانی دامت برکاته

با اهداء سلام و آرزوی توفیق، حادثه هتاکی و دشنامهای ناموسی به خانم فائزه هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی چیزی نیست که بتوان از کنار آن گذشت. به تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام اگر مسلمان از غم این حادثه دق کند و بمیرد مورد ملامت نیست بلکه سزاوار است.

حادثه از این قرار است که در حالی که خانم فائزه هاشمی و پسر خواهرشان پس از تشییع جنازه یکی از اقوام نزدیک خود در شهر ری به سوی خودروی خود در حال حرکت بودند، چند تن از اراذل سیاسی بی بصیرت به وی نزدیک شده و دشنامهایی به ایشان و پدر بزرگوارشان میدهند که قابل ذکر نیست و بی تردید مصداق حد قذف یعنی هشتاد ضربه شلاق است.

گذشته از اینکه باید بررسی شود که چرا انقلاب اسلامی ما به این انحطاط کشیده شده است و بنده ریشه این پرده دریها را در مناظرات انتخاباتی میدانم، با توجه به اینکه فیلم این حادثه منتشر شده و افراد هتاک شناسایی شده اند، مستدعی است دستور اقدام عاجل در خصوص اجرای حکم در ملاعام پس از اثبات جرم در دادگاه صالح، صادر فرمایید.

اگر امروز کوتاهی شود، این پدیده شوم دامن همه را خواهد گرفت و این لکه ننگ بر دامان انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند. قبلا از حسن توجه جناب عالی سپاسگزارم.

اما در نامه آقای مطهری نکاتی به چشم می خورد که به راحتی نمی توان از آن گذشت.

این آقای علی نمی داند که دشنام ناموسی با قذف متفاوت است، قذف در لغط به معنای پرتاب کردن یا پرتاب کردن تیر است و در قانون اینگونه تعریف شده: قذف نسبت دادن زنا یا لواط است به شخص دیگری. م 139 ق م ا

آنچه اتفاق افتاده، دشنام های ناموسی به قصد ایذا و ابراز نفرت از آن فرد بوده نه اینکه آنها نسبتی مانند زنا را به او دهند و به اصطلاح «قصد» نداشته اند: ماده 146 ق م ا: قذف در مواردی موجب حد می شود که قذف کننده بالغ و عاقل و مختار و «دارای قصد» باشد. همچنین اگر برای نمونه به کسی که همسرش فاحشه است بگوییم زن قحبه، حد ثابت نمی شود چراکه: قذف شوند نیز [باید]... عفیف باشد(م 146 ق م ا)

البته نسبت دادن چیزی به کسی به ویژه زمانی که فرد مشهور باشد حتی زمانی هم که آن ها درست باشند نیاز به آمادگی اذهان عمومی و قابل اثبات بودن آن برای توده مردم است به گونه ای که بتوان برای آنها اقناع روانی ایجاد کرد. همچنین ماده 608 ق م ا مقرر می دارد: توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال  الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد، به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

همچنین ماده 145 ق م ا نیز تصریح دارد: هر دشنامی که باعث اذیت شنونده شود و دلالت بر قذف نکند مانند اینکه کسی به زنش بگوید تو باکره نبودی موجب محکومیت گوینده به شلاق تا 74 ضربه می شود.

بنابراین، نه این عمل قذف بوده و نه شایسته حد 80 ضربه ی ادعایی آقای علی می باشد!! زیرا هیچکدام از کسانی که آن واژگان را بر زبان رانده اند، دارای «قصد» (عنصر معنوی جرم) نبوده اند و این موجب عدم اثبات قذف است. (البته اینکه دادگاه صالح آقای علی آنچنان حکم کند جای شگفتی نیست!!)

اما وقتی جمله ی «بررسی شود که چرا انقلاب اسلامی ما به این انحطاط کشیده شده است» را خواندم یاد تازش امام بر منافقین افتادم آن زمان که منافقین می گفتند «مملکت به بن بست رسیده است»! و امام در پاسخ آنها فرمودند: «شما به بن بست رسیده اید می گویید مملکت به بن بست رسیده است؛مملکت اسلام که به بن بست نمی رسد شما به بن بست رسیده اید فکر می کنید مملکت به بن بست رسیده است.»

اما بنابر موضوع و حکم آقای علی، باید در مورد پفیوز در مجلس شورای اسلامی چه گفت؟ آیا نباید آقای علی را در انحطاط ادعایی ایشان دخیل دانست؟ اگر کسی بخواهد علیه پفیوز دادخواهی کند چه؟ آقای علی در دادگاه چه خواهند گفت؟گمان نمی کنم اگر ایشان ریشه پفیوز را در مناظرات انتخاباتی اعلام کند دلیل محکمه پسندی باشد! (مگر در دادگاه صالحه ای که آقای علی برای دیگران حکم صادر می کند!، آن هم با اجرا در ملا عام!)

آقای علی در پایان نامه خود به رئیس قوه قضائیه آورده است: «اگر امروز کوتاهی شود، این پدیده شوم دامن همه را خواهد گرفت و این لکه ننگ بر دامان انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند.» و اگر منظور از پدیده شوم ،فحاشی (مانند پفیوز) است ایشان نیز با توجه به «پفیوز» در صحن مجلس شورای اسلامی، از رده ی پدید آورندگان شومی به حساب آمده و در دایره ی شمول حکمی که خود برای کسانی او آنها را «اراذل سیاسی بی بصیرت»! نامیده است می گنجد چنانکه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (جناب آقای مهدی کوچک زاده) بنابر حکم صادره از سوی جناب آقای علی ،خواستار محاکمه ایشان به دلیل توهین و فحاشی ( پفیوز) علیه او و بستگانش شده اند.

متن شکایت آقای مهدی کوچک زاده را در وبلاگ ایشان بخوانید.

در پایان باید گفت آنچه که در تمام نامه آقای علی موج می زند خوی خود بزرگ بینی و خود خواهی ناشی از تکریمی است که انسان های دلسوخته، نسبت به پدر ایشان روا داشته اند تکریمی که متاسفانه در طول زندگی ایشان تبدیل به تایید بی قید و شرط و جری شدن او در تمام امور شده تا جایی که خودش را اصولاً تافته ای جدا بافته پنداشته و آقا زادگان غیر قابل دفاعی چون ف .ه را تا بدان پایه برساند که اندکی توهین به او را لکه دار شدن دامان انقلاب اسلامی بداند.

منبع: وبلاگ امین آفاق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد