پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

راهپیمایی روز قدس

این روزا که جنایت صهیونیست ها به اوج رسیده  ، صحبتش تو اتاق ما زیاد تر شده،تنوع تفکر بین هم اتاقی هام خیلی زیاده،آقای X فقط معتقد به نماز و روزه اس و مابقی دستورات دین رو تابع میل خود انسان میدونه و با نظام مشکل داره،آقای Y با دستورات دین مشکل نداره،با نظام مشکل داره و.... نقطه اشتراک نظر اینه که همه بچه ها این جنایت صهیونیست ها رو محکوم میکنند ...

اما چیزی که برا من عجیبه اینه که نهایت همدردی این افراد با مردم فلسطین، گذاشتن مطلب در فیس بوک و لایک کردن و.......است.از آقای X خواستم برای محکوم کردن جنایت صهیونیست ها در راهپیمایی روز قدس شرکت کنه ولی گفت خیر.من این نظام رو مثل صهیونیست ها می دونم و شرکت نمی کنم.برام این حرفش واقعا عجیب بود.....این قیاس رو چرا انجام می داد. گفتم بین بد و بدتر باید بدو انتخاب کرد.و در ضمن راهپیمایی روز قدس بیای به معنای تایید نظام نیست .به معنای تنفر از صهیونیست هاست.بازم حرف خودشو زد..............

نظرات 5 + ارسال نظر
روح الله یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 19:07

به نظر من جریانی که الان منتقد و حتی مخالف نظام جمهوری اسلامی هست،داره چشماشو بر روی جنایات صهیونیست ها می بنده و پا روی فطرت انسانیش می ذاره.دلیلشو واقعا باید از خودشون پرسید.الان نه تنها مسالمانو بلکه مسیحیا وحتی یهودیا از اقصی نقاط جهان از اروپا و حتی آمریکا میان اعتراض می کنن......اما این افراد داخلی برا این که بغضی نسبت به جمهوری اسلامی دارن نمی خوان حتی تو این یه مورد با نظام اشتراک نظر داشته باشن....خلاصه این که تنفر از اسرائیل نفعی برا نظام نداره،فقط محکیه برا ما که ببینیم چقدر ....

صادق یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 16:00

احسنت روح الله.
دقیقا درست گفتی.

احمد یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 05:35

خونسردی خودت رو حفظ کن برادر
من صرفا از طریق سیره اهل بیت جواب استفاده از هر وسیله ای برا رسیدن به هدف رو دادم (همون انتخاب بین بد و بدتر). فک کردم حرفت سر اینه. البته همون سیره اهل بیت ایستادن در برابر ظلم رو هم به ما یاد میده.
من با این حرفت موافقم که کسی کار عملی نمیکنه (البته اونهایی که اعتقاد دارند اسرائیل ظالمه) که احتمالا بخاطر همون راحت طلبی و.. هست.
البته اگه دقت کنی اینها هم کار خاصی نمیکنند و همش حرفه. اگر هم کاری کردند بخاطر منافع سیاسی خودشون هست نه حس انسانیت. اینکه موشک بدی به حماس بزنه به اسرائیل مثل بنزین ریختن تو آتیشه نه انسان دوستی.
اما اینکه طرف از امور دینیش فرار میکنه به این بهونه، حداقل در مورد من صادق نیست. اون دوستت رو نمیدونم. هرچند معتقدم دقیقا به همین دلیل خیلی از جوون ها از دین فاصله گرفتن. طبیعی هم هست. مثلا سیستم داعش رو ببین، حالا فرض کن یکی از خارج میاد تو اینا (مثل یه جوونی که تازه میخواد با احکام دین آشنا شه). این آدم میل و رغبتی به نماز خوندن پیدا میکنه؟؟

روح الله یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 03:42

امام حسین (ع) از کسی کمک نگرفت اما خودش بیکار ننشست و قیام کرد از خانوادشم گذشت....صحبت من اینه که این افراد واقعا چه اقدام عملی برای فلسطین کردن،این دوست من کارگردانه ....به نظرم اگه به قول شما حاضر نیست تو راهپیمایی به هر دلیلی شرکت کنه،لااقل می تونه یه فیلم کوتاه راجع به مظلومیت فلسطین بسازه....ولی نخیر احمد خان واقعیت چیز دیگه ایه....رفاه طلبی و بی خیالی مانع اقدام عملی این افراد میشه.بعضیاشون متاسفانه این اقدامات ارزشی رو برا خودشون عار و بی کلاسی می دونن.....مثلا با افتخار تئاتر شکسپیرو هملت و....کارگردانی می کنن ولی در مورد مسائل ارزشی منفعلن.بعد برای جلوگیری از عذاب وجدان میگن ما با نظام مشکل داریم.....وچون کار ما تقویت نظام رو در پی داره این کارا رو انجام نمیدیم.می ترسم دو روز دیگه طرف نمازشم نخونه ، بعد بگه "چون رهبری میگه نماز بخونین من نمی خونم."

احمد یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 00:44

با سلام خدمت برادر بی باک
از شما بعنوان یک آدم منطقی میپرسم
چرا امام حسین برای مبارزه با یزید، دست بیعت با عبدالله بن زبیر نداد؟
حتما در جریانی که این پیشنهاد آن موقع از طرف عبدالله بن زبیر به امام داده شد که برای جنگیدن با دشمن مشترک، بهتر است در یک جبهه قرار بگیریم اما امام قبول نکرد.
شما بین یزید و عبدالله بن زبیر (بد و بدتر) کدام رو انتخاب میکنی؟ چرا امام هیچ کدام را انتخاب نکرد؟
جواب سوالت رو تو جواب امام حسین راجع به این مسئله میتونی پیدا کنی...
امیدوارم سعی همه ما پیدا کردن حقیقت باشد نه زمین زدن طرف مقابل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد