پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

واشنگتن: در دوره ۴ ماهه، کشورها اجازه تجارت با ایران را ندارند.

یکی از مقامات آمریکایی حاضر در وین به خبرنگاران اعلام کرد که در طول این مدت ۴ ماهه تمدید مذاکرات، کشورهای سراسر جهان اجازه ندارند تجارت با ایران را از سربگیرند. 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات ارشد آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن به کشورهای سراسر جهان به وضوح اعلام کرده است که در طول این دوره 4 ماهه که مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای بین ایران و 1+5 تمدید شده است، ایران برای تجارت باز نیست.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا بامداد شنبه پس از اعلام رسمی تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای، طی بیانیه‌ای بار دیگر گفت طرفین در مذاکرات پیشرفت‌های ملموسی صورت گرفته، اما هنوز فاصله‌های واقعی‌ای نیز بین طرفین وجود دارد.

وی در مورد تعهدات طرفین برای 4 ماه آینده منتهی به سوم آذر نیز نوشته است: «همه طرف‌ها متعهد شدند که در این تمدید کوتاه‌مدت به تعهدات خود بر اساس برنامه اقدام مشترک پایبند باشند. برای چهار ماه آینده، ما به توقف پیشرفت بخش‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم. علاوه بر این، ایران متعهد شد که گام‌های مرتبط با هسته‌ای بیشتری را از جنس همان گام‌هایی که در برنامه مشترک اقدام بدان متعهد شده است، بردارد. این شامل ادامه سقف 5درصدی غنی‌سازی هگزافلوراید اورانیوم و تعهد به تبدیل هرگونه مواد فراتر از این، به اکسید است.»

منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد