پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

برخی تلاش دارند فلسطینی‌ها را «ناصبی» نشان دهند/صهیونیست‌ها از اختلاف در جهان اسلام استفاده می‌کنند


سخنگوی انجمن قلم گفت: خطر کسانی که تلاش می‌کنند همه فلسطینی‌ها را «ناصبی» معرفی کرده و آنها را دشمنان شیعه نشان دهند کمتر از دشمنان دین که با لباس اهل سنت تلاش می‌کنند خطر اصلی جهان را شیعیان نشان دهند، نیست. 

محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه اظهار داشت: یک خطایی در عرصه بین‌المللی شاهد هستیم و آن هم ترویج و تفکیک حقوق بشر برای جوامع مختلف بشری است. در گذشته‌هایی که خیلی هم از آن فاصله نداریم، آدمها بر اساس مسایل مختلفی از همدیگر جدا می‌شدند و حقوق گروهی از انسان‌ها نادیده گرفته می‌شد.

تا همین یکی دو هفته پیش همچنان سیستم‌های آپارتاید و نادیده گرفتن حقوق گروهی از رنگین پوستان را شاهد بودیم .

پرویز افزود: جوامع غربی به ظاهر سعی کرده‌اند که نشان دهند حقوق یکسان برای آحاد بشر برقرار شده است، اما متاسفانه این فقط ظاهر ماجراست، جوامع غربی همچنان تفکیک میان انسان‌ها را ادامه می‌دهند. به این معنا که آدمها را دو دسته می‌کنند یکی کسانیکه نظام سلطه و قوانین حاکم برآن را پذیرفته‌اند و همراه با نظام سلطه حرکت می‌کنند و بخش دوم بقیه مردم دنیا را شامل می‌شوند، اگر یک نفر در سرزمین‌های اشغالی کشته شود صدای فریاد رسانه‌های تبلیغاتی غرب بلند می‌شود و چالش بزرگی در جامعه ایجاد می‌کند، اما اگر هزاران نفر انسان بیگانه در بین فلسطینی‌ها کشته شوند صدایی از کسی در نمی‌آید.

به گفته این نویسنده، آدمها از نگاه نظام سلطه دو دسته‌اند، یکی افرادی که از حقوق انسانی برخوردارند و آدمهایی که به جرم نپذیرفتن نظام سلطه هربلایی سرشان می‌آید و کسی حق اعتراض ندارد. اتفاق وحشتناکی مجددا در نوار غزه در حال وقوع است که نیازمند عکس‌العمل آزادی خواهانه دنیا و اندیشمندان دنیا و اعتراض نسبت به آن مسئله است.

سخنگوی انجمن قلم تصریح کرد: لازم است همه از هر راه ممکن سعی کنند جلوی این فاجعه انسانی را بگیرند.

وی ابراز داشت: اخیرا موردی را دیدم که لازم است به آن اشاره کنم و آن اینکه صهیونیست‌ها با امکانات فراوان مالی و پشتیبانی‌های سیاسی و اجتماعی که از آنها در سطح جهان می‌شود، تلاش دارند که مسایل دیگری را در دنیای اسلام جایگزین مشکل اصلی یعنی اشغالگری رژیم صهیونیست کنند، همانطور که در بین برادران اهل سنت جریان‌های افراطی را هدایت و تدارک کرده‌اند که این جریانات افراطی به جای شناخت دشمن اصلی و هدفگیری دشمن اصلی جنگ داخلی بین مسلمان‌ها را دامن می‌زنند، در بین جوامع شیعی هم سعی دارند تا مشکل اصلی را اختلافات عقیدتی بین ما شیعیان با برادران اهل سنت جلوه دهند، خطر این افراد در بین شیعیان کمتر از گروه افراطی اهل سنت نیست؛ خطر کسانیکه تلاش می‌کنند همه فلسطینی‌ها را «ناصبی» معرفی کرده و آنها را دشمنان شیعه نشان دهند کمتر از دشمنان دین که با لباس اهل سنت تلاش می‌کنند خطر اصلی جهان را شیعیان نشان دهند، نیست.

پرویز اضافه کرد: مسلمان‌ها و اهل قبله در هر کجای دنیا مورد تعرض قرار بگیرند باید دیگر مسلمان‌ها کمک کنند تا تهاجم از آنها برطرف شود؛ اینکه ما بخواهیم گروهی از مسلمان‌ها را استثناء کنیم این آبی است که به آسیاب دشمن ریخته می‌شود و جهت‌گیری اصلی صهیونیست‌ها و نظام سلطه و در واقع اتفاقاتی که در سوریه و عراق افتاد برای خوش‌بین‌ترین تحلیل گران هم این نکته را کاملا آشکار کرد که دستان پشت پرده دامن زننده به اختلافات شیعه و سنی اهانت کنندگان به یکی از این دو طرف، قطعا صهیونیست هستند و نتیجه نهایی طرح موضوعات این چنینی در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن است؛ این مسئله نتیجه ای جز انحراف از مسئله اصلی و مشکل اصلی جهان اسلام که همان صهیونیست‌ها هستند نخواهند داشت.

منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد