پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

گزارشی از یک پیگیری


پیرو خبر قبلی که در وبلاگ مبنی بر اسراف آب از یک ساختمان در حال ساخت در نزدیکی محل زندگی خود،منتشر کردم،با کارگر ساختمان صحبت کردم که توضیح داد که با شروع خاک برداری از ساختمان به آب رسیده اند و لذا مجبور شده اند یک چاه عمیق حفر و با موتور آب رو بیرون بکشن و.....من از صحبت هاش این طور برداشت کردم که این چاه غیر قانونی حفر شده و با توجه به مشکل عمیق شهر قم در زمینه آب،با اداره آب تماس گرفتم که البته گفتند مربوط به منابع زیر زمینی آبه و به ما مربوط نمیشه....

در تماس با منابع طبیعی قول پیگیری و اعزام بازرس رو داد....اما من میدیدم که این روند با گذشت بیش از یک ماه از تماس همچنان ادامه داره....(میزان آب خروجی به طور متوسط در 1200 لیتر آب در ساعت)

با امام جماعت مسجد lمحل صحبت کردم،ایشون گفت" که به خاطر بافت زیر زمینی این منطقه این مسئله عادیه و سالیان گذشته هم با کندن زمین ما به آب می رسیدیم...این آب تلخه و قابل استفاده نیست"

من کنجکاو تر شدم و از طرفی با خودم گفتم که اداره منابع طبیعی باید ازین آب استفاده کنه و نباید هدر بره...

لذا حضوری به این اداره که روبه روی دانشگاه قم هست رفتم......مسئول مربوط چنین توضیح داد:

منظقه صفاشهر و شهرک قدس بر روی بستر سنگی قرار گرفته و آب فاضلاب منازل در این منطقه به عمق زمین نفوذ نمی کند واین آب آب فاضلاب است"

والسلام

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 17:47

احسنت
خدا خیرت بوده
مهم پیگیری شماست، نتیجه داد چه بهتر وگرنه اجری برای شماست ان شاء الله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد