پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

نوشته ای بر سوال برادر سیدی از نوع صادق

چنانچه وقت ارزشمند شما گرفته نمیشود از برادر محترم صادق سیدی خواستارم متن زیر را مورد عنایت قرار دهد.

اعتقاد واقعی یک اصلاح طلب حقیقی می بایست اصلاح تمامی نابسامانی ها و پلشتی های حکومت و جامعه در جهت ارتقا و رسیدن به دولت کریمه مد نظر اهل بیت، بر مبنای اصول و فرامین بزرگان دین و کتب الهی و سیره زندگی و حکومت داری اولیای خدا، باشد.

به نظر من یک اصلاح طلب واقعی در نبود معصوم هیچ گاه به شرایط موجود راضی نخواهد شد و همواره و با تمام توان در جهت نیل به هدف والای خویش تلاش خواهد کرد.

در مورد نکته ای که برادر صادق اشاره کرد پاسخ بسیار واضح است و به عقیده بنده با اینکه تمامی افراد متفکر پاسخ آن را میدانند باز هم لازم میدانم نکاتی را یادآوری نمایم.

اولاً : هر ذهن سالم و متعادلی کاملاً درست و یکدست بودن مشی و اهداف تمامی اعضای یک جامعه را نمیپذیرد و این را قبول دارد که در تمامی گروه ها ، احزاب، جناح ها و ... افرادی هستند که همواره منتظر فرصتی جهت سو استفاده از فضای بوجود آمده به منظور جهت دهی حرکت و سمت گروه به سمت خواسته خویش (چه خوب و چه بد) هستند، کما اینکه در اردوگاه برادران اصولگرا نیز از میان همان جماعتی که (نعوذ بالله) امام زمان ایشان را به جامعه پیشنهاد داده بود و رای دادن به ایشان واجب شرعی بود، مهدوییونی بیرون آمدند که کوچکترین اعتقادی حتی به مبانی نظام ولایت فقیه نداشتند و بسیاری از نمونه های دیگر که از حوصله بحث خارج است و هم بنده و هم دوست عزیزم خوب میداند، حال سوال اینجاست، برادر سیدی آیا تمامی گروه های اصولگرا را، با وجود اینچنین انحرافات بنیادی در میانشان، به یک نام خواندن کار درستی است؟

ثانیاً : در زمان اغتشاشات چند سال پیش برخی از تندروی هایی که سران اصلاحات نیز دائما از تقبیح آن در مجامع خود دو میزدند، در صدا و سیمای کاملاً و تاکید میکنم کاملاً مردمی!!! به عنوان نماد و طرز تفکر اصلاح طلبان مطرح شد، وقایعی نظیر پاره کردن و آتش زدن عکس امام روح الله و رهبری، آتش زدن خیمه ها و پرچم های عزاداران عاشورا، شعارهای تند علیه امام روح الله و رهبری، شعارهایی در خودخواهی ملی و عدم کمک به مردم مظلوم نظیر شعار نه غزه نه لبنان و مزدور بودن اسراییل و آمریکا و انگلیس و روسیه و چین و  ... ، در حالی که تمامی موارد فوق بارها و بارها از سران این گروه تکذیب شد و آیا بهتر نبود این تکذیب ها نیز در جهت تنویر افکار عمومی از تریبون های جامعه پخش و اطلاع رسانی میشد؟

ثالثاً : انسان حق طلب وقتی انکار موضوعی را از انسان عاقل دیگری می شنود، بنارا بر نادانسته های خود قرار نمیدهد که خدا حتی معصومین منتخب خود را از پیش داوری بندگان بر حذر داشته است، و ما که جای خود داریم!!! مگر اینکه در برخی مواقع تکذیب ها را نخواهیم بشنویم!!!

برای نکته آخر خدمت تمامی برادرانی که در تصمیم گیری ها قاضی خود را عقل و مشی اولیا خدا میدانند عرض میکنم که برچسب زدن و تکرار کردن ساخته های ذهنی خود در جهت تلقین یک عقیده خاص به مردم و یا طرد گروهی دیگر نتیجه ای نخواهد داشت چراکه به عقیده بسیاری از دوستان اصولگرا و ولایت مدار خویش در این ایامی که صدا و سیما و تمامی دستگاه های حکومتی مشغول به کوبیدن اشخاص یا جناح خاصی بودند نه تنها ذره ای از محبوبیت این جناح کم نشده بلکه معصومیت و دلسوزی این افراد در نظر مردم بسیار واضح تر از گذشته گشته است طوری که بارقه ای و تاکید میکنم تنها بارقه ای ازین ارادت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به سمت کاندیدای مورد نظر روانه شد و ایشان را در رستگاری اجباری قرار داد.

بنده به عنوان حسن ختام این پرحرفی آیه شریفه زیر را خدمت دوستان مومن و برای خویش یادآوری میکنم باشد که همگی رستگار شویم.

"""  وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ  """


نظرات 7 + ارسال نظر
خفته‌ای بیدار شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 22:22

مخلص مسعود خان هم هستیم در بست

بیمارتیم به مولا

عزیزی ای ناشناسِ آشنا

خفته‌ای بیدار شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 20:24

البته از این عبارت " من از دوست عزیز خفته ام که البته بیدار گشته" واقعا خوشم آمد چون بنده در آن زمان دقیقا افکار شما را داشتم و حتی برای اینکه رقیب جناب آقای موسوی یعنی احمدی نژاد رای نیاره به ایشان (موسوی) رای دادم

اصن شما بیدار ما بیمار

خفته‌ای بیدار شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 20:19

برادر جان چرا ناراحت شدی منظور خاصی نداشتم

شما منظور منو بد بداشت کردی. شما گفته بودی که " سران اصلاحات نیز دائما از تقبیح آن در مجامع خود دو میزدند،" مگر آقای موسوی یک از این سران نبود پس چرا هیچ تقبیحی انجام نداد(البته بهتره بگویم بنده تا این لحظه هیچ تقبیح سریعی از و دیگر سران اصلی اصلاحات ندیدم) ممنون میشم اگه بیانیه ای، نامه‌ای، دستخطی و یا هر چیز دیگه ای که به صراحت (و نه با تفسیر من و شما که هرکدام تفسیر خاص خودمان را داریم ) از این بزرگواران دارین با ذکر منبع بیان کنید.
درضمن تو مگه پایان نامه‌ات تمام شده که این قدر طولانی مطلب می نویسی

عزیزم آخه شما از کجا میدونی من ناراحت شدم، مشکلم با این علم غیب شماست دیگه ، من فقط جدی بودم همین!
نکته خوبیو آخرش گفتی و بهتره تو این شرایط پایان نامه رو تمومش کنم بحث های طولانی تر بمونه واسه بعد و مواقعی که آزادتریم
مرسی

خفته‌ای بیدار جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 17:53

خودت قضاوت کن برادر مسعود
میرحسین موسوی: در بیانیهٔ شمارهٔ ۱۳ خود به تاریخ ۶ مهر دربارهٔ این روز گفت:

راهپیمایی روز قدس امسال در روند حوادث چند ماه گذشته بدون تردید یک نقطه عطف محسوب می‌شود. نتایجی بسیار مبارک از آنچه در این مناسبت اتفاق افتاد انتظار می‌رود که مختص به یک سلیقه و یک گرایش نیست، بلکه فضلی عام و دستاوردی برای تمام کسانی است که در این سرزمین ریشه دارند، حتی اگر برخی از آنها به خاطر پیشداوری‌های نادرست اینک و امروز نتوانند این نعمت و رحمت را لمس کنند.

همچنین میرحسین موسوی در تاریخ ۸ مهر در دیدار با اعضای فراکسیون خط امام مجلس گفت:

برای نمونه برای روز قدس هیچ اطلاعیه‌ای داده نشد، ولی این حضور عظیم در راه‌پیمایی روز قدس را شاهد بودیم و این در شرایطی بود که با تهدیدات انجام گرفته و حوادثی که در طول سه ماه گذشته اتفاق افتاده بود بسیاری از خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در خیابان به دلیل نگرانی‌هایی که داشتند جلوگیری کرده بودند، و این به جز نتیجه و اثر این شبکه نبود.

من از دوست عزیز خفته ام که البته بیدار گشته میخواهم نتایجی بسیار مبارک را تفسیر کند که منظور چه بوده است؟ منظور از اثر و نتیجه شبکه چیست؟ خوشحال میشوم تفسیر شما دوستان را بشنوم تا بنده نیز در جریان امور قرار بگیرم

سینا جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 13:47

گفتی ""
پاره کردن و آتش زدن عکس امام روح الله و رهبری، آتش زدن خیمه ها و پرچم های عزاداران عاشورا، شعارهای تند علیه امام روح الله و رهبری، شعارهایی در خودخواهی ملی و عدم کمک به مردم مظلوم نظیر شعار نه غزه نه لبنان و مزدور بودن اسراییل و آمریکا و انگلیس و روسیه و چین و ... ، در حالی که تمامی موارد فوق بارها و بارها از سران این گروه تکذیب شد"""
منبع هم ذکر می کنی

بله، منبع تمام این صحبت ها، رویکرد بزرگان اصلاحاتی و همچنین اصولگرایان معتدلی است که عقل را معیار قضاوت خویش قرار میدهند، بنده منکر اعمال انجام شده نیستیم منتهی فعل عده ای بی خرد و سو استفاده گر نباید به جمع عظیمی مثل فرقه اصلاحات و یا نیت بزرگانی که انقلاب ما شدیداً مدیون بزرگی های این عزیزان بوده، نوشته شود

بیماری نادری است این که نگاهت به هر چه بیفتد دلت برای کسی تنگ شود.

kd جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 04:35 http://kdblog.iilg.biz

باد با چراغ خاموش کاری ندارد

اگر در سختی هستی , بدان که روشنی . . .
------------------
من در برخی از امتحاناتم مردود شدم اما دوستم تمام درسهایش را با موفقیت گذراند.

اکنون او یک مهندس در شرکت مایکروسافت است

و من فقط مالک مایکروسافت هستم ... بیل گیتس


6514

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد