پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

هدف زندگی

خیلی وقته یه سوالی تو ذهنمه، خیلی سعی می کنم دنبال جواب بگردم ، کمک می خوام!

"هدف زندگی چیست؟"


از کجا آمده ام  آمده ام بهر چه بود 

به کجا می روم آخر، ننمایی وطنم 

 آیه 56 سوره ذاریات می فرماید: وَ مَا خَلَقْت الجِْنَّ وَ الانس إِلا لِیَعْبُدُونِ، و جنّ و انس را نیافریدم، جز برای آن که مرا بندگی کنند. 

چقدر مسلمانان به این آیه توجه می کنن؟ واقعا این بندگی تو زندگی دانشجویی، اجتماعی، فرهنگی ما جا داره ؟ 

کلا فک می کنم ، اکثر مردم دور هم اند! همینجوری ، دور همی ، زندگی میگذره دیگه ... نمی دونم همه به این سوالا فکر می کنن؟ 

اگه به این آیه فکر نکنی ، هدف زندگی تو چیه ؟ 

درس، کار  ، پول ، ازدواج ، زن، بچه، کمک به مردم، اعتلای انقلاب اسلامی 

داشتم تو گوگل سرچ می کردم به این برخورم :  هدف معنوی  یا این همچنین  نوشیدن الکل راه معنویت   این سایت ها چه معنویت رو  به ما میدن...؟


نظرات 12 + ارسال نظر
مسعود پنج‌شنبه 6 شهریور 1393 ساعت 19:16

من که هیچ در مورد مباحث فلسفی خلقت نه دانش و نه ادعایی دارم

ولی اگه شما بعد اینهمه خون دل خوردن به نتیجه خر باش و شاد باش رسیدی من فک کنم از بیخ راه و اشتباه رفتی یا اشتباه نشونت دادن

رضا چهارشنبه 5 شهریور 1393 ساعت 23:59

مسعود جان تاکید کردم که اینها صرفا تراوشات ذهنیمه نه یه نسخه برای ملت
ولی همچنان معتقدم که جواب به سوالات مطرح شده در پست واقعا سخته و در واقع سخت ترین سوال مطرح شده برای بشر در طول تاریخ بوده چون هنوز هم هیچ جوابی نتونسته همه رو قانع کنه
علی ای حال بعد از چند وقت گیجی ناشی از همچین سوالی، یکی از دیدگاه های رایج اینه که "خر باش و شاد باش"

مسعود چهارشنبه 5 شهریور 1393 ساعت 01:04

@رضا

خودت منو میشناسی و میدونی که با خیلی از بحثایی که بچه ها خیلی میرن توش مخالفم، یه عده میشینن 4 ساعت راجع به مثلا اینکه تو یه زمانی یکی آب و با دست راستش نوشیده بود یا نه بحث میکنن، بابا بیخیال،
مساله رو سادش میکنیم و میفهمیم و مساله ای نیست که نشه ساده حلش کرد، ول کن این بحثای فلسفیو که میخای تا خرخره مارو بفرستی تو لجن که بفهمیم لجن چیه، جان رضا دیگه واسه کسی اینطوری نسخه نپیچ

روح الله سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 23:50

آقا بحثای زیر دیپلم کنید....چی مییییییگه....

رضا سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 22:20

@مسعود
جالبه واقعا اگه انقدر فهمیدن هدف از خلقت سادس. یعنی تو طول ملت داشتن بازی می کردن که می زنن تو سروکله هم و هزار و یک جور حرف زده شده.
@ سینا
اگه می دونستم چطور میشه که انجام می دادم. ولی یه چیزهای کلی تو ذهنم میگذره. مثلا اینکه تا شدیدا معتاد مخدرات نباشی عمیقا نمی فهمی که سیگار نکش یعنی چی. تهش داری به حرف بقیه گو میدی و نمیکشی. یعنی حس می کنم باید تا خرخره درگیر یه کثافت شد و بعد با حس کردن پلشتی هاش ازش نفرت پیدا کرد(اگه بشه پیدا کرد). لازم به ذکره که اینها صرفا حسه و نظری نیست که بخوام روش پافشاری کنم.

مسعود سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 19:47

پاسخ به سینا

مطمئنا دید انسانها به خلقت و هدف اون به شرایط و محیط زندگیشون وابستست، اما همون افرادی که زندگی و هدفشو کاملا مادی گرایانه میبیننم اگر باهاشون بحث کنی میبینی یه چی تو زندگیشون کمه. یه جای خالی تو زندگیشون هست که سعی میکنن به جا پاسخ دادن به اون ازش فرار کنن. به نظر من هممون میفهمیم یا میتونیم بفهمیم که هدف خلقت مسلما همین روال ساده زندگی از کودکی تا پیری نیست و انسان باید به یه درک درستی از چرایی وجود خودش برسه...
خلیفه الله مقام بزرگیه که ما باید وظیفه و نحوه رفتار خودمونو وقتی تو این جایگاه قرار میگیریم بشناسیم، البته هرکی به میزان شناخت خودش از بزرگی و عظمت این جایگاه...

سینا سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 13:24

@مسعود
این نکته که گفتی اگر هدف رو بفهمه کار رو ازدواج و .. در جهت کمال شکل میگیره، خیلی قبول دارم

به نظر من، شناخت در مسائل معنوی واقعا مثله ریاضیات نیست که دو دوتا چهارتا باشه، مبحث منطقی باشه که برای همه قابل پذیرش و ایجاد کننده شناخت
خیلی اوقات به شهود شخصی نیاز پیدا می کنه
یعنی شهود که در عبادت به دست میاد رو جز راه های شناخت در نظر گرفت
یه سوال کلی تر ، تو چگونه شناخت پیدا می کنی ؟
فقط نگاه به ساختار خلقت
یک فردی که در جامعه ما- تحت نفوذ و القای مفاهیم گسترده مذهبی توسط خانواده و رسانه- به دنیا نیاد، همین برداشت رو از ساختار خلقت می کنه که تو می کنی؟

مسعود سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 11:48

منم با رضا موافقم و عبادت و پرستش بدون شناخت و براش ارزشی قائل نیستم، و نظر من اینه که هر انسان عاقلی با نگاه به ساختار خلقت و اندکی فکر میتونه هدف آفرینش و درک کنه و اگه به این درک حتی ناقص هم برسه اونوقت هدف زندگی که در طول آفرینشه رو هم میفهمه و در اینصورته که کار و ازدواج و تفریح و عبادت و ... همگی در جهت حرکت به سمت کمال شکل میگیره البته تا جایی که عمر بهش این اجازه رو بده

رضا سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 09:43

بله من هم خیلی چیزها شنیدم ولی هنوز ندیدم
کل شیء یرجع الی اصله

پیشنهادت چیه رضا جان ؟
گفتی باید به اون چیز اعتقاد عمیق قلبی پیدا کنی، به نظرت چگونه میشه رسید؟

--
من ترجیح میدم حرفمو اینجوری نگم( یعنی از طریق مدیریت سایت به عنوان پاسخ به نظر )
بلکه به عنوان یک نظر جداگانه بدم، دوس دارم باهم جلو بریم نه اینکه من بخام بحث رو دست بگیرم .

سینا دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 23:58

چقد خوبه دغدغه هامون به هم نزدیکه،
این اشتراک گذاری فکر کنم خیلی خوب باشه، با هم به نتیجه برسیم


آخه من شنیدم، اعتقاد عمیق قلبی حاصل نمیشه مگر با عبادت ، یعنی انگار یه دور ، یا شبیه فیدبک مثبت که فزاینده میشه
اعتقاد --> عبادت --> اعتقاد بیشتر --> عبادت بیشتر --> اعتقاد عمیق

سینا دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 23:49

دوستان کمک کنن خواهشا

رضا یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 23:35

مرسی از مطرح کردن مهمترین موضوعی که هر کسی باید براش جوابی پیدا کنه
من خیلی این آیه رو نمی فهمم و اینکه چطور میشه به اینجا رسید؟
به شخصه حس می کنم تا آدم به چیزی اعتقاد عمیق قلبی پیدا نکنه، کارهایی مثل مراقبت کردن و گناه نکردن جواب نمیده و خلاصه به زور کار پیش نمیره کما اینکه برای خودم پیش نرفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد