پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

چه کسی سال ۸۴ به خاتمی دکترای افتخاری داد؟!

آقای خاتمی در اردیبهشت سال 1384 یعنی ماه آخر ریاست جمهوری او پیش از برگزاری انتخابات، از رئیس دانشگاه تهران، دکترای افتخاری خود را دریافت می‌کند؛ اما جالب این‌جاست که بدانیم این رئیس «گرانقدر» که دکترای افتخاری دانشگاه پرسابقۀ تهران را به خاتمی تقدیم کرده است کیست. مروری بر تصاویر خبرگزاری مهر و اخبار گزارش شده از جلسۀ اعطای مدرک افتخاری روشن می‌کند که این شخص، کسی جز «رضا فرجی دانا» وزیر استیضاح شدۀ دولت اعتدال نیست! 

 
دکترای افتخاری، درجه‌ای تشریفاتی است که بدون طی مدارج تحصیلی مطابق نظر هیئت رئیسه دانشگاه به برخی افراد اعطا می‌گردد. رئیس سابق دانشگاه تهران در زمان احمدی‌نژاد آقای فرهاد رهبر دربارۀ اعطای مدرک افتخاری توضیحات روشنی داده و آن را دارای ضوابط مشخص معرفی کرده است. ایشان در توضیح روند اعطای مدرک افتخاری گفته است:

«ابتدا باید مجموعه ای درخواست خود مبنی بر اعطای مدرک دکتری افتخاری به شخص خاصی را ارائه کند. سپس این درخواست در هیئت رئیسه دانشگاه تهران مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در صورتی که اعطای دکتری افتخاری به یک فرد در هیئت رئیسه دانشگاه پذیرفته شود آنگاه موضوع به وزارت علوم پیشنهاد می شود. اگر وزارت علوم موافقت خود را در این زمینه به دانشگاه ابلاغ کرد دانشگاه نیز مدرک دکتری افتخاری را صادر و در مراسمی اعطا می کند.»

سیدمحمد خاتمی که به اذعان رئیس دفتر خود آقای ابطحی سال ۱۳۷۶ هم بدون داشتن مدرک دکتری، از سوی اطرافیان و حامیانش «دکتر خاتمی» خوانده می‌شد و در تبلیغات آن سال با همین عنوان توانست رأی مردم را کسب کند، پس از رسیدن به پست ریاست جمهوری، بر خلاف صریح قوانین کشور، در مکاتبات دولتی نیز دکتر خاتمی نامیده می‌شد. ذکر این نکته نیز ضروری است که با مدرک دکترای افتخاری نمی‌توان کسی را دکتر دانست و او را در مکاتبات و موقعیت‌های شغلی دکتر خطاب کرد، اما آقای خاتمی زمانی دکتر خطاب می‌شد که حتی آن دکترای افتخاری را هم که با تکیه زدن بر پست ریاست جمهوری به دست آورد، در چتنه نداشت. نمونه‌ای از مکاتبات رئیس کل بانک مرکزی با آقای خاتمی در سال ۱۳۷۹ (به نقل از خبرگزاری فارس) در ادامه می‌آید که به وضوح بر خلاف قانون آقای خاتمی با عنوان «دکتر» خطاب قرار گرفته است.


نظرات 3 + ارسال نظر
رضا پنج‌شنبه 6 شهریور 1393 ساعت 00:06

من یکی که دیگه واقعا حال این افشاگری ها رو ندارم. از پرداختن به مباحث بیهوده و این سر و صداهای بی فایده خسته ام. سگ زرد برادر شغال. این سیستم کلاش ترین ها رو می کشونه بالا

روح الله چهارشنبه 5 شهریور 1393 ساعت 23:03

دکتر کسیه که دود چراغ خورده....مرگ بر بورسیه های غیر قانونی....و هر کسیکه به روش بند پ و قدرت و شهرت به این عنوان رسیده...چه چپ چه راست چه کارگزار چه اصلاح طلب و چه هر کوفت و زهر مار دیگه

مسعود چهارشنبه 5 شهریور 1393 ساعت 18:41

آقا صادق این از اکتشافات جدیده؟
شما با اعطای مدارک دکترای افتخاریم مشکل داری؟؟؟
میخای ازین به بعد شما به هرکی میخای اعطا کن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد