پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

خانم اشتون خداحافظ

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی را جانشین کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کرده‌اند. خانم موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیاست و از اواخر سال میلادی جاری فعالیتش را در سمت جدید آغاز می‌کند.
اما فدریکا موگرینی کیست؟
فدریکا موگرینی وزیر خارجه دولت متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا می باشد. فدریکا موگرینی سیاستمدار جوانی است که جایگزین اِما بونینو رادیکالیست و البته سیاستمدار شد. موگرینی در کارنامه سیاسی اش ، خصوصیات جالبی بة چشم می خورد.
او سال ۱۳۵۲ در رم به دنیا آمده است و در دانشگاه لاساپلنزای رم و در رشته علوم سیاسی ، تحصیل کرده است. اما چیزی که در این بین، تحصیلات او را تحت شعاع قرار می دهد، موضوع پایان نامه خانم موگرینی است؛ رابطه بین دین و سیاست در اسلام کة اَز او یک کارشناس اسلآم سیاسی ساخته است. 
اینکه یک جوان ایتالیایی مسیحی کة بة رابطه بحث بر انگیز دین اسلآم با سیاست پرداخته و رساله خود را بة اسلآم سیاسی اختصاص داده و حالا پس از مقام وزیرخارجه ایتالیا، قرار است مسوول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا باشد، این انتظار را ایجاد می کند که در مواجهه اروپا با مسلمانان، طرز فکری متفاوتی ایجاد شود.
این خانم جوان که قرار است جانشین اشتون شود، دموکرات است و قطعاً دموکراسی اسلامی یکی اَز موضوعات مورد مطالعه اش در دوران دانشگاه بوده است. وی در گذشته بر روی پرونده های مربوط بة عراق، افغانستان و بطور کلی در مورد روند صلح در خاورمیانه کار کرده است.
 یکی اَز نکات مهم در دیدگاه سیاسی خانم فدریکا موگرینی، عضویت اش در حزب دموکرات ایتالیاست؛ همین موضوع باعث گردیده کة در سال های اخیر، رایزنی های پر رنگی با همتایان آمریکایی خود داشته باشد. 
منبع : تسنیم، andisheh-kermanshah.ir
نظرات 1 + ارسال نظر
سینا یکشنبه 9 شهریور 1393 ساعت 23:17

اونقدری که دیگران به اسلام سیاسی فکر کردند ما نکردیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد