پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

تجربه ای از امر به معروف

تا حالا شده در یک سرویس بهداشتی عمومی در حال شست وشو دست وصورت و وضو گرفتن باشید، نفر کناری شیر آب رو تا آخر باز کرده باشه و مثلا در حال مسواک زدن باشه،یا در حال مسح سر،یا شونه کردن مو و..........

عکس العمل شما چیه در این موارد؟اصلا احساس می کنید که منکری در حال وقوعه؟ اگه طرف کاملا غریبه باشه نمی ترسید برخورد بدی کنه؟یا اگه آشنا باشه نمی ترسین دلخور بشه؟

خوشحال می شم نظریات بقیه رو بشنوم.

نظرات 2 + ارسال نظر
حمیدرضامحمودخانی چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 20:32 http://EHYA.BLOG.IR

سلام
من سعی می‌کنم تذکر بدم
همین چند وقت پیش تو وضوخونه حرم شاه عبدالعظیم به بقل دستیم تذکر دادم: شیر آب رو زمانی که نیاز نیست ببند. کم آبیه! طرف گفت: اگه من ببندم مشکل کم آبی حل می‌شه. گفتم آره اگه همه 70 میلیون ایرانی همین قدر صرفه جویی کنن مشکل حله. تو تلویزیون می‌گن اگر هر ایرانی وقتی می‌ره حموم اب رو فقط برای شست‌وشوی خودش باز کنه و بقیه زمان‌ها اب رو ببنده مشکل کم ابی تابستون حل می‌شه. ما مسؤول کارهای خودمون هستیم. و ....
وقتی این‌ها رو گفتم طرف سریع پذیرفت و گفت حرف حق جواب نداره، شما درست می‌گید. دست شما درد نکنه گفتید و ...
آخرش هم با لبخند از هم خداحافظی کردیم.

سینا جمعه 14 شهریور 1393 ساعت 20:06

دغدغه ات خیلی خوبه روح الله جان

یکی از بچه ها به طرف تذکر دادند طرف جواب داد نگران نباش آب فاضلاب تصفیه میشه !

به قول معروف از خودمون شروع کنیم،
من تو خونه به حسین خیلی گیر می دم که آب رو باز نزار ولی گوش نمیده که!
نه فک نکنم دلخور شن ، سخت نمی گیرن یا به عواقب بی آبی فکر نمی کنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد