پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

پاک اندیش

اندیشه های اسلامی و انقلابی

حداقل حقوق شهروندی - طوفان ریزگردها سیستان و بلوچستان - زابل

مرتفع کردن مشکلات مردم پس از انجام واجبات، برای من از همه چیز مهم تر است.

برادرانی که در این روزهای گرم تابستان زیر کولر نشسته و دلواپس حفظ منافع سیاسی جناح مورد نظر خود هستند، در کنار عمل به وظیفه انسانی و سیاسی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اندکی، فقط اندکی هم دلواپس وطن خویش باشیم و مردم مظلوم کشور عزیز خود را از یاد نبریم. 

ولایتی‌های بی‌ولایت

ولایتی‌های بی‌ولایت با چاپلوسی جای پای خودشان را محکم کرده‌اند


حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا در مراسم شب قدر در دفتر آیت الله صانعی مشهد گفت: آنهایی که یک سیلی برای انقلاب نخورده اند و حتی یک قدم برنداشته اند، خود را صاحب نظام می دانند و به راحتی به شاگردان و یاران امام (س) تهمت می زنند، متحجران به جان انقلاب افتاده و ضربه می زنند!

به گزارش تارنمای دفتر آیت الله صانعی، قائم ‌مقام حزب اعتماد ملی درباره ی نزدیک ترین افراد به پیامبران گفت: سزاوارترین و نزدیک ترین مردم به پیامبر، آگاه ترین مردم هستند. البته ملاک از نسل ابراهیم بودن، نیست. ملاک هم فکر بودن و از او تبعیت کردن است. آنچه مهم است، افکار و رفتار علوی و تبعیت از ولایت امیرالمومنین است.

وی افزود: یک ملت یک حکومت و یک دولت باید این معیار ها را داشته باشد و با شعار ولایت مداری نمی شود مگر اینکه تقوا پیشه داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام باقر (ع) فرمودند که روز قیامت شدیدترین افسوس متعلق به کسانی است که شعار عدالت بدهند اما در برخورد با دیگران هیچ اثری از عدالت نباشد.

قادم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: اندیشه علوی با شعار عدالت محقق نمی شود و با آن حکومت و جامعه را نمی توان علوی کرد.

وی اظهار داشت: از پیامبر و خدا پیشی نگیرید و جلوتر از آنها حرکت نکنید که گمراه می شوید و اگر عقب بمانید نابود می شوید، تنها کسی نجات می یابد که در کنار آنها باشد. آغاز انحراف و بدبختی فاصله گرفتن از الگوهای حسنه الهی است.

منتجب نیا درباره افراط و تفریط به نقل از نهج البلاغه خاطرنشان کرد و گفت: دو دسته به هلاکت می رسند، گروهی که در دوستی و گروهی که در دشمنی افراط می کنند که ریشه افراط و تفریط جهل و نادانی است.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی گفت: امام علی (ع) فرموند که دو نفر کمر من را شکستند، دانشمندانی که علم دارند اما تقوا ندارد و کسانی که تشریفات دین را عمل می کنند اما دین شناس نیستند.

وی ادامه داد: عالمانی که حیثیت و آبروی مسلمانی را به راحتی می برند و به سادگی انگ بی دینی میزنند و مقدس نماها، خشک مقدس های متحجر، ولایتی های بی ولایت که فریادشان به عرش می رسد اما بویی از ولایت نبرده اند، افرادی هستند که بیشتر لطمه را به دین می زنند.

رسول منتجب نیا افزود: آنها به سادگی تهمت می زندند با چاپلوسی جای پای خودشان را محکم کرده اند. لذا هر چه می گویند خطری آنها را تهدید نمی کند. در حالی که امام (س) آنها را خطری بزرگ قلم داد کرده بود، اما امروز خود را صاحب انقلاب و یاران امام (س) را ضد انقلاب می دانند.

مشاور رئیس ‌جمهور در دولت خاتمی یادآور شد: بنده پیش بینی کرده بودم که حرکت های فیزیکی صورت خواهد گرفت که امثال آن ترور سعید حجاریان، حمله به کوی دانشگاه و بیت مراجع و بزرگان بود. همه آنها به نام دین است و عده ای با نیت خیر به انجام این گونه فعالیت های مخرب دست می زنند.

منتجب نیا به سه دسته قاسطین، ناکثین و مارقین در زمان امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: خطرناک ترین گروها مارقین بود. خوارجی که فقط در زمان امام علی (ع) نبودند امروز مصداق خوارج در دنیا چه کسانی هستند؟ طالبان و طالبانیسم یک تفکر خوارجی و نهروانی است با جهل و نادانی به نام دین بدترین جنایات ها را مرتکب می شوند و داعش در عراق و سوریه نمونه های بارز زمان حال آنها است. 

وی خاطر نشان کرد: مسوولان ما از داعش ها و طالبان ها عبرت بگیرند و نگذارند عده ای راه آنها را دنبال کنند.

حجت الاسلام المسلمین رسول منتجب نیا در پایان گفت: اگر ما خود را شیعه علوی می دانیم باید بدانیم به شعار نیست، به اخلاق و اندیشه و رفتار علوی است و شرط رستگاری اسوه گرفتن از پیامبر و امیر مومنان است؛ «هرکجا که علی برود حق آنجاست و هر کجا حق برود علی آنجاست».

کمک به فلسطین باعث افتخار جمهوری اسلامی است اما ...

رسیدگی به مردمان نیازمند داخل کشور نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...

گرسنه نخوابیدن مردمان درجه 2 و 3 در کشور در استان های محروم نیز باعث  افتخار جمهوری اسلامی است...  

تامین آب شرب سالم برای مردم جنوب کشور  نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...

ایجاد امنیت در مرزهای کشور بزرگ ایران نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است... 

بهسازی راه های ارتباطی کشور و جلوگیری از کشتن هموطنان نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...

حل مشکل بیکاری جوانان نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...

حل معضل ازدواج برای رسیدن به ایران 400 میلیونی!!!  نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...



و در آخر چه خوب است اگر برادران محترم فلسطینی حداقل به میزان خمس مقداری که ما به آن ها اهمیت میدهیم برای امثال من و برادر سید صادق سیدی ارزش قائل باشند...

من به جمهوری اسلامی افتخار می کنم چون ...

چون از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کند.

چون از مردم مظلوم فلسطین بخاطر انسانیت دفاع می کند و نه منافع سیاسی.

چون با اینکه مردم مظلوم فلسطین شیعه نیستند و سنی هستند، باز هم از آنها دفاع می کند.

چون به مردم مظلوم فلسطین کمک نظامی می کند تا در برابر رژیم غاصب صهیونستی از خودشان دفاع کنند.

چون در برابر ظلم اسرائیل به فلسطینیان مثل سران عرب سکوت نمی کند.

چون بخاطر خدا و به دستور خدا از آرمان فلسطین حمایت می کند.

نیویورک تایمز: با حفظ تحریم‌ها و پیشنهاد کاهش‌ آنها به مذاکره با ایران ادامه دهید.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به تمدید ۴ ماهه مهلت مذاکرات جامع هسته‌ای ایران نوشت: می‌بایست با حفظ رویکرد حفظ تحریم‌ها و در عین حال پیشنهاد کاهش این تحریم‌ها به مذاکره با ایران ادامه داد.  ادامه مطلب ...

پرسش و پاسخ

روز سوم خرداد 1393 دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دعوت تشکل‌های دانشجویی به دانشگاه شیراز رفت و به سخنرانی و گفت‌وگو با دانشجویان پرداخت. این جلسه دانشجویی با پرسش‌های چالشی و حمایتی دانشجویان گرم و پرحرارت شد. پرسش و پاسخ با دانشجویان را در ادامه می‌‌خوانید:  ادامه مطلب ...

دو داستان از یک موضوع

یکی از دوستان در قسمت نظرات داستان زیر را نقل کرد:

« از یکی از مقامات ژاپن پرسیدند:

شما تنها کشوری بودید که امریکا علیه تان از بمب اتم استفاده کرد، قاعدتا شما باید بزرگ ترین دشمن آمریکا باشید، پس چراهیچ وقت شعار «مرگ بر آمریکا» سر نمی دهید؟؟؟!!!

او پاسخ داد:

شعار دادن مال آن هایی هست که در عمل هیچ کاری نمی توانند بکنند! همین که بر روی میز رئیس جمهور امریکا تلفن پاناسونیک ما نشسته، یعنی این که ما پیروز شدیم ...

در این باره یک ژاپنی به یک ایرانی می گوید: ما و شما هر دو آمریکا را گاو می دانیم ، ولی فرق ما و شما در این است که شما با شاخ او درافتاده اید و ما پستان هایش را می دوشیم. »

منبع داستان بالا را نمی دانم ولی داستان زیر را دکتر جلیلی در سوم خرداد 1393 در دانشگاه شیراز مطرح کرده است:

« این که عرض می‌کنم لطیفه نیست، بلکه یک واقعیت است. بنده در سال ۸۸ به ژاپن رفتم و با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و برخی از مسئولین آنجا ملاقاتی داشتم. از خانم سالمندی که از شاهدان عینی ماجرای بمباران هیروشیما بود گرفته تا مقامات ارشد کشورشان، همگی معتقد بودند حقمان بود و باید بمباران می‌شدیم! استکبار به چنین مناسباتی نیاز دارد که نه ‌تنها کسی او را به چالش نکشد، بلکه بگوید هر کاری هم که کردی و می‌کنی درست است. من گفتم این که منطق بسیار غلطی است. نخست‌وزیر ژاپن ـ که اسمش سخت است و یادم می‌رود ـ گفت حزب ما بعد از ۶۰ سال توانسته است در انتخابات برنده شود و حکومت را به دست بگیرد. شعار ما این بود که بیش از ۶۰ سال از جنگ جهانی گذشته و حالا دیگر وقتش شده که امریکایی‌ها پایگاه‌هایشان را از ژاپن جمع کنند. به‌رغم این که ژاپنی‌ها خودشان را متحد امریکا می‌دانند و امریکایی‌ها هم همواره از ژاپن به عنوان متحد مهم خود در منطقه یاد می‌کنند، ولی آن پایگاه‌ها همچنان سر جای خودشان هستند. نخست‌وزیر ژاپن می‌گفت چون این از جمله شعارهای انتخاباتی او بوده و نتوانسته محقق کند، شاید مجبور شود استعفا بدهد. همین طور هم شد و چند ماه بعد استعفا داد. اتفاقاً چند ماه بعد از آن به عنوان نماینده مجلس ژاپن به ایران آمد. در ملاقاتی که با هم داشتیم، گفت بالاخره فضای حاکم بر دنیا همین است. »

قضاوت با شما.

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت ۱۶۷)

بسم الله الرحمن الرحیم



حکمت ۱۶۷

خودپسندى و محرومیت ها (اخلاقى)


  لْإِعْجَابُ یَمْنَعُ الِازْدِیَادَ.


خود پسندى مانع فزونى است.

غیرت شیرین



سلام
دیدن این فیلم و موارد مشابهش برای ما باصطلاح سیاست پژوهان و مدعی انقلابی بودن امری واجب است و مانوس بودن با این قشرها واجب تر

http://bayanbox.ir/id/973448693413869912?info

نقدی بر احکام گره گشا با راهکار "جواب ابلهان خاموشی ست"

برادران احتمالا مومن تا مادامی که شما مدعیان الاصیل الایرانی

 اصلاح طلبان عزیز و دلسوز را آمریکایی بدانید،

پاسخ مناسب برای شما "خاموشی" ست. 



لازم به تذکر است منظور آحاد برادران محترم اصولگرا نیست، چراکه غالب این افراد انسانهای پاک و خداترس و حق طلب هستند، بلکه منظور مدعیانی است که در طلبش بی خبران اند.



احکام گره‌گشا

زمانی که اصلاح‌طلبان در میانه دهه 70 با استفاده حداکثری از انتقادهای گسترده از دولت ‌هاشمی سکان اداره قوه مجریه را به دست گرفتند با وجود ادعاهای سابق خود که در مقابل راست سنتی از اطاعت‌پذیری خود از ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی دم می‌زدند این بار به سمت تصاحب دیگر ارکان قدرت از مجلس شورای اسلامی گرفته تا قوه قضائیه و شورای نگهبان پیش رفتند. در این میان اصل ولایت فقیه مهم‌ترین سد راه اصلاح‌طلبان امریکایی برای رسیدن به مقصود در پیش گرفته بود. از این رو با پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس ششم آنها به این فکر افتادند که به مخالفت با کارویژه‌های رهبری از جمله احکام حکومتی بپردازند. با حکم حکومتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اصلاح قانون مطبوعات از دستور کار مجلس ششم خارج شد ولی نمایندگانی که در سر سودای دیگری داشتند، به هتاکی علیه رکن رکین قانون اساسی یعنی ولایت فقیه پرداختند و این هتاکی تا بدان جا ادامه یافت که تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب به ایشان جام زهر دوم را تعارف کردند! کوتاه سخن این که اصلاح‌طلبان مدعی بودند که ولی فقیه با حکم حکومتی درصدد خارج ساختن آنان از گردونه رقابت‌های سیاسی است ولی نگاهی کوتاه به تاریخچه این احکام نشان از آن دارد که چپ‌ها بیشترین بهره را از احکام حکومتی رهبر معظم انقلاب برده‌اند. در ادامه با توضیح معنا و مفهوم حکم حکومتی به پاره‌ای از احکام حکومتی رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنیم. «حکم» را می‌توان به اعتبار متعلق آن به دو گونه تقسیم کرد. احکام حکومتی و غیر حکومتی. احکام حکومتی عبارت است از فرمان‌ها، دستورالعمل‌های جزئی، وضع قوانین و مقررات کلی و دستور اجرای احکام و قوانین شرعی که رهبری مشروع جامعه با توجه به موقعیت رهبری و با لحاظ مصلحت جامعه صادر می‌کند. با تأمل در گذشته و حال کشورهای جهان نیز درمی‌یابیم که در تمامی آنها قدرت به نوعی تقسیم شده که در نهایت یکی از مقامات کشور، دارای اختیارات ویژه است. این مقام عالی سیاسی که در اصطلاح دانش سیاست، از آن به ریاست کشور یا رئیس دولت تعبیر می‌شود، در فرهنگ سیاسی اسلام، «ولی» نام دارد. با این بیان ثابت می‌شود که اختیارات عالی‌ترین مقام سیاسی که در اینجا از آن ولی فقیه است، اعتباری عقلایی دارد و در تمامی نظام‌های سیاسی مردمسالار اعم از رژیم پارلمانی، ریاستی یا نیمه ریاستی هم وجود دارد. اسلام نیز که دینی فطری است و پایه احکام و قوانین آن بر اساس قوانین آفرینش نهاده شده، مسأله ولایت را الغا ننمود، بلکه پس از قراردادن شرایط مهمی چون فقاهت- تسلط بر مبانی دینی- عدالت و پرهیز از دنیازدگی، تقوی، آگاهی از زمان، شجاعت، تدبیر و تدبر، با امضا و تأیید خود، آن را به جریان انداخت. از حاشیه می‌گذریم و به متن این نوشتار می‌رسیم. مدعیان اصلاحات همواره می‌کوشند تا نشان دهند و اثبات کنند که حکم حکومتی یک امر ساختگی و غیرقانونی است که بعد از وفات امام در ادبیات سیاسی کشور وضع شده و از سوی ولی فقیه اعمال شده است ولی نگاهی گذرا به تاریخ انقلاب نشان از آن دارد که امام خمینی بارها از این حق قانونی و شرعی خود برای اداره جامعه اسلامی استفاده کرده بودند. حکم به تعطیلی نمازهای جماعت در سراسر ایران، عزل وکلای مجلس سنا و شورای ملی در حادثه کاپیتولاسیون، تحریم شرکت در حزب رستاخیز، حکم به جلوگیری از چراغانی در اعیاد سوم و پانزدهم شعبان... حکم تشکیل شورای انقلاب، حکم تشکیل دولت موقت، حکم لغو حکومت نظامی در روزها و سال‌های پیش از انقلاب و احکامی چون مصادره اموال خاندان سلطنت، وجوب شرکت در رفراندوم و رأی به جمهوری اسلامی، تدوین قانون اساسی، فرمان پایان دادن به غائله پاوه و سرکوب اشرار در کردستان با این که هنوز قانون اساسی تدوین نشده و امام از نظر قانونی فرمانده کل نیروهای مسلح نبودند، حکم ممنوعیت ملاقات مقامات ایرانی با نمایندگان دولت امریکا، اعلام ارتداد جبهه ملی، حکم درباره باند مهدی ‌هاشمی و قائم مقام رهبری، تعیین رئیس بانک مرکزی، تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، لزوم برخورد با نهضت آزادی و رسمیت نداشتن آن، حکم مجازات برای توهین کنندگان به حضرت زهرا و حکم اعدام سلمان رشدی، حکم بازنگری در قانون اساسی و... همگی از جمله احکام حکومتی امام خمینی محسوب می‌شوند. بر اساس آنچه گفته شد، حکم حکومتی امری نیست که به ناگاه و پس از وفات امام به دایره لغات و واژگان سیاسی ملت وارد شده باشد و رهبر معظم انقلاب نیز در طول سال‌های زعامت خویش در برخی موارد خاص که در ادامه خواهیم دید اکثراً به خواست سران اصلاحات بوده از این حق قانونی و شرعی استفاده کرده‌اند. در ادامه به بررسی مواردی از احکام حکومتی رهبر معظم انقلاب در طول دوران رهبری معظم له می‌پردازیم.  ادامه مطلب ...

آزادی بیان در بلژیک


MIVB: No Palestinian flags on Brussels buses or trams

The Brussels local transport company, the MIVB is clamping down on drivers displaying Palestinian flags and showing their support for the people of Gaza.

The company has sent staff an 'urgent reminder' that such behaviour conflicts with its code of contact.

In recent days more and more MIVB buses and trams had been flying Palestinian flags.

Françoise Ledune, the bus company's spokeswoman, says that the MIVB has distanced itself from such protests and has taken action: "Everybody has a right to an opinion, but this should not be expressed when you are wearing an MIVB uniform or are at the wheel of one of our vehicles. It's against our code of conduct and we've sent staff an urgent reminder".

 

Flandersnews.be / Expatica

 

طلبه به چه حقی شهریه می‌گیرد؟!

دوستان پیشنهاد می کنم یه سری به  لینک زیر بزنید. نظرات مطرح شده رو دنبال کنید. مطالب جالبی اومده. 

از بچه ملا های سایت می خوام که یه مقدار مطلب رو برای منی که تو نزدیکانمون هیچ آخوندی نیست واکنن تا بتونم محکم جواب کسانی که مدام شبهه پراکنی می کنند رو بدم. منبع درآمد آخوندها از کجاس؟ وضعشون خوبه بده؟ آیا درآمدشون مثل دوران طلبگیشونه؟ معمولا کجاها مشغول میشن؟ 


طلبه به چه حقی شهریه می‌گیرد؟!

معاون وزیر نفت: گشایشی در تحریم بیمه‌ای حمل و نقل صنعت پتروشیمی نشد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون در زمینه رفع تحریم‌ها و مقولات بیمه، فروش، حمل و نقل و مبادلات بانکی صنعت پتروشیمی گشایشی نشده است گفت: مالکان کشتی‌های حمل‌کننده LPG به دلیل تحریم‌های بین‌المللی قادر به تردد در بنادر ایران نیستند.  ادامه مطلب ...

واشنگتن: در دوره ۴ ماهه، کشورها اجازه تجارت با ایران را ندارند.

یکی از مقامات آمریکایی حاضر در وین به خبرنگاران اعلام کرد که در طول این مدت ۴ ماهه تمدید مذاکرات، کشورهای سراسر جهان اجازه ندارند تجارت با ایران را از سربگیرند.  ادامه مطلب ...

راهپیمایی روز قدس

این روزا که جنایت صهیونیست ها به اوج رسیده  ، صحبتش تو اتاق ما زیاد تر شده،تنوع تفکر بین هم اتاقی هام خیلی زیاده،آقای X فقط معتقد به نماز و روزه اس و مابقی دستورات دین رو تابع میل خود انسان میدونه و با نظام مشکل داره،آقای Y با دستورات دین مشکل نداره،با نظام مشکل داره و.... نقطه اشتراک نظر اینه که همه بچه ها این جنایت صهیونیست ها رو محکوم میکنند ...

اما چیزی که برا من عجیبه اینه که نهایت همدردی این افراد با مردم فلسطین، گذاشتن مطلب در فیس بوک و لایک کردن و.......است.از آقای X خواستم برای محکوم کردن جنایت صهیونیست ها در راهپیمایی روز قدس شرکت کنه ولی گفت خیر.من این نظام رو مثل صهیونیست ها می دونم و شرکت نمی کنم.برام این حرفش واقعا عجیب بود.....این قیاس رو چرا انجام می داد. گفتم بین بد و بدتر باید بدو انتخاب کرد.و در ضمن راهپیمایی روز قدس بیای به معنای تایید نظام نیست .به معنای تنفر از صهیونیست هاست.بازم حرف خودشو زد..............

ادامه طرح مطالعه کتاب مراحل اخلاق در قرآن (بخش دوم: مراحل مانع‏ زدایى از سیر و سلوک، فصل پنجم : تقوا)

راه تحریم غیر خدا

راه هایى را که در شبانه‏روز به ما ارائه‏کرده‏اند، براى رسیدن به این مقصود سهم مؤثرى دارد.

نماز تنها کار سلبى به عنوان «نهى از فحشا و منکر» ندارد; چنانکه قرآن کریم مى‏فرماید:

«ان الصلوة تنهى عن الفحشاء و المنکر» (5)

بلکه آثار اثباتى فراوانى نیز دارد. ما نباید در حدى باشیم که نماز را براى «پرهیز از گناه‏» بخوانیم، بلکه باید بکوشیم آن را براى «لذت لقاى حق‏» اقامه کنیم. گرچه توجه به لذت هم نقص است; ولى ما را به آن مراحل نهایى، راهنمایى و نزدیک مى‏کند.

نخستین چیزى که در مورد نمازبه ما آموخته‏اند این است که نماز بدون طهارت، نماز نیست:

«لا صلوة الا بطهور» (6)  ادامه مطلب ...

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت 166)

حکمت 166

 

وَ قَالَ [علیه السلام] لَا یُعَابُ الْمَرْءُ بِتَأْخِیرِ حَقِّهِ إِنَّمَا یُعَابُ مَنْ أَخَذَ مَا لَیْسَ لَهُ.

 

مرد را سرزنش نکنند که چرا حقّش را با تأخیر مى گیرد، بلکه سرزنش در آنجاست که آنچه حقش نیست بگیرد.

طرح مطالعه بخشی از کلمات قصار حضرت امیر (ع) (حکمت 169)

آینده نگرى 
وَ قَالَ [علیه السلام] قَدْ أَضَاءَ الصُّبْحُ لِذِى عَیْنَیْنِ .

و درود خدا بر او ، فرمود : صبحگاهان براى آن که دو چشم بینا دارد روشن است.

پر کشیدن یکی از دوستامون

"انا لله و انا الیه راجعون"


متاسفانه با خبر شدیم یکی از دوستای خیلی خیلی خوبمون به نام آقا آرمین بهزادپور متاسفانه تو یه سانحه تصادف به همراه پدر و مادر گرامیشون تو این شبای عزیز از بین ما پرکشیدن رفتن به ملکوت اعلی، ازتون خواهش دارم برا شادی روحشون فاتحه ای قرائت و دعا برا آمرزش این خانواده محترم و تو این شبای عزیز فراموش نکنین 



شبهه احمد و مسعود

توی جلسه سایت احمد و مسعود مطرح کردند چرا از فیس بوک استفاده نمی کنید؟! امکانات فیس بوک آماده و بیشتر است؟!

من شخصا به چند علت سراغ فیس بوک نرفتم:

  1. نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده از فیس بوک را به صلاح نمی داند.
  2. محیط فیس بوک ناسالم و غیراخلاقی است.
  3. امنیت سایت نسبت به فیس بوک خیلی بیشتر است.
  4. سایت بازتاب بیشتری دارد و نسبت به فیس بوک از جایگاه خیلی بالاتری برخوردار است.
  5. سایت قابل توسعه است و شاید روزی رسید، ما هم خبرگزاری شدیم. :دی

خدایا به حق علی (ع)

خدایا به حق علی (ع) ظرفیت شنیدن صدای مخالف را به بندگانت عطا فرما،

خدایا به حق علی (ع) تفکر عقل کلی و نه تنها از زبان ما بلکه از خاطر و تفکرات ما دور بگردان،

خدایا به حق علی (ع) کمک کن بفهمیم دین اجباری نیست و دین و عملی که با زور انسان مجبور به انجامش بشه هیچ ارزشی نداره،

خدایا به حق علی (ع) شر گمراهان به ظاهر عالم و عالمان گمراه را از اسلام ناب محمدی دور بگردان،

خدایا به حق علی (ع) ایران ما را  (که از دیرباز ارادت خود را به خاندان اهل بیت اثبات نموده است) از شر مدعیان دین نمای مدرن کوتاه بگردان،

خدایا به حق علی (ع) کمک کن منافع ما در جهت دهی به عقاید و نظرات ما نقشی نداشته باشد،

خدایا به حق علی (ع) به ما توانایی فکر و تحلیل برای رسیدن به دین درست و درستی دین را عطا فرما،

خدایا به حق علی (ع) کمک کن نمک پرورده بودن تاثیری در طرز فکر ما نداشته باشد.


الهی آمین 


آیا این حرف درست است؟

خاتمی در دوران ریاست جمهوریش گفته بود، از مرگ نگویید، از زندگی بگویید و منظورش حذف شعار مرگ بر آمریکا بود. گویا مصوبه ای هم در رابطه با عدم به آتش کشیدن پرچم آمریکا داشت. آیا این حرف درست است که نباید آرزوی مرگ برای کسی بکنیم؟

تفاوت دلواپسی نخبگان ایرانی با دلواپسی دلواپس ها

دکتر هوشنگ عطاپور؛ این همه گرد و خاک به پا کردن ها، رگ گردن برجسته نمودن ها، «زمین و زمان را برانداز، خائن و اهل فتنه خطاب کردن ها»، تنها خود را «ارزشمدار و انقلابی تصور کردن ها» و «دلواپس بودن ها»، برای پایداری ها حتی 4 میلیون رای نیز نخواهد شد؛ چرا؟!

پاسخ این سوال خیلی ساده است. چون پایداری ها و حامیان افراطی آنها، خلاف جریان خروشان اکثریت جامعه حرکت می کنند.

می شود گفت که "هم پایداری ها و نمایندگان شان در مجلس شورای اسلامی دلواپس هستند" و "هم اکثریت قریب به اتفاق جامعه ی ایرانی". شاید نخبگان و اکثریت مردم ایران، از پایداری ها هم دلواپس تر باشند و قطعا هم همین طور است؛ ولی جنس دلواپسی مردم و جبهه ی پایداری های با هم خیلی متفاوت است. 

جهت گیری های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مردم با جهت گیری های سیاسی پایداری ها در تضاد آشکاراست. در خوشبینانه ترین تعبیر و تأویل از مواضع پایداری ها، می توان آنها را «فناتیک» نامید که در آسمان ها سیر می کنند و از زمین و زمینیان و مشکلات آنها بیگانه اند.

ولی سمت و سوی خواست مردم و مطالبه آنها از «دولت تدبیر و امید» بر هم منطبق است و به همین دلیل هم دولت توانسته است علیرغم حاشیه سازی ها و بحران آفرینی ها، سوال و استیضاح، و هتک حرمت ها، هر روز در بین افکار عمومی از محبوبیت نسبتاً رو به رشدی برخوردار باشد و سیاست های اقتصادی آن، علیرغم فشار های تحریم، با همراهی مردم موفق به کنترل تورم و گرانی گردد.

اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران دغدغه و دلواپسی های اساسی تری دارند و معتقد هستند که اگر این دغدغه ها رفع نشود، بدون تردید در این شرایط بحرانی منطقه ی خاورمیانه و در حصار ناامنی خطرناک طالبان، داعش و القاعده، مشکلات جدی برای منافع ملی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل عمده دغدغه ی مردم در حال حاضر از جنس «امنیتی » و «اقتصادی» است که رفع هردو دلواپسی و نگرانی، تنها با سیاست های داخلی و خارجی دولت تدبیر و امید ممکن است و لاغیر!

مردم ایران اکنون به دنبال «امنیت پایدار» هستند و «امنیت پایدار» با دور رویکرد زیر تامین خواهد شد:

الف) حل مشکلات اقتصادی داخلی و گسترش آشتی ملی

ب) ارتباط صلح آمیز با همسایگان و خروج از انزوای سیاسی در سطح بین الملل و تعامل سازنده با دنیا

مردم ما اکنون به درستی تشخیص داده اند که با رشد اقتصادی منفی 8 نمی توان کشور اول منطقه ی خاورمیانه شد. آنها به خوبی می دانند که با بیکاری فزاینده و تعطیلی واحدهای تولیدی و عدم حمایت از تولید و جذب سرمایه ی داخلی و خارجی، نمی توان به قدرت سیاسی منطقه ای تبدیل شد.
آنها به خوبی فهمیده اند که تنها راه رشد، توسعه و آبادانی ایران کاربست راه حل «اقتصاد مقاومتی توسعه محور» است و باید از پرت و هدر رفت منابع و سرمایه های کشور توسط مدیران بی سواد و بی تجربه جلوگیری کرد.

مردم ایران امروز به درستی می دانند که «مذاکرات هسته ای فقط راهکاری برای بهبود اقتدار ملی است نه راهبرد نهایی و آنها نیز گزینه های مختلفی را روی میز دارند. اکنون آنها هم انرژی هسته ای را می خواهند و هم رشد و توسعه ی جامع کشور را. مردم ما می خواهند «هم سانتریفوژ ها بچرخند و هم چرخ های تولید و صنعت». 

مردم ما مدافع حقوق هسته ای خود هستند؛ ولی نمی خواهند با دنیا وارد جنگ شوند.بلکه می خواهند با دنیا تعامل سازنده داشته باشند و با حقوق برابر با دنیا صحبت بکنند.

مردم ما، دولت تدبیر و امید و مذاکره کنندگان هسته ای را تایید می کنند؛ چون رویکردها و راهبردهای آنها، هزینه های مملکت داری را کم کرده و موجب ارتقاء امنیت روانی آنها شده است.

مردم ما به دنبال صلح پایدار با رعایت عزت و کرامت خود در سطح دنیا هستند و باور دارند تنها روش و راهکارهای این دولت است که می تواند هم حقوق بین المللی آنها را تامین بکند و هم تحریم های ناجوانمردانه را از دست و پای اقتصاد ملی باز نماید و هم مدیریت متعهد، کارآمد، توانمند و پاکدست واقعی را در دستگاه های اجرایی کشور حاکم نماید.

واقعیت آن است که اکنون دغدغه ی مردم ما اقتصادی و دیپلماتیک است. زیرا در 37 سال اخیر همین مردم با حضور خود در صحنه هایی که واقعا امتحان الهی بودند؛ اثبات کرده اند که پیش و بیش از بسیاری شعارپردازان و دلواپسان ارزش های انقلاب، حامی و پشتیبان انقلاب، نظام و رهبر خود بوده اند.

مردم اکنون با صراحت لهجه ی هرچه تمامتر، به دلواپسان اندک عدّه ی پایداری می گویند که، "مشکل آنها مذاکرات هسته ای نیست بلکه تحریم هاست". زیرا رهبری معظم انقلاب هم سران دولت و هم تیم هسته ای را تایید و پشتیبانی می کنند. 

مردم ما با بانگ بلند به دلواپسان تذکر می دهند که دغدغه ی ما اقتصاد، تورم؛ بیکاری، اشتغال، فرار و مهاجرت نخبگان است نه استیضاح وزیر علومی که صادقانه از حقوق پایمال شده ی نخبگان واقعی جامعه حمایت کرده، تیغ استیضاح را به جان خریده ولی حاضر نیست 3000 دانشجوی دکترای رانتی را به عنوان هیات علمی قبول بکند.

واقعیت آن است که دغدغه ی کنونی مردم جابجایی روسای دانشگاه ها نیست ؛ بلکه فساد گسترده ی اقتصادی است که باید با کمک همه ی قوا حل شود تا زمینه های لازم برای حضور فعالین اقتصادی و سرمایه گذاری افراد پاکدست واقعی در حوزه های اقتصادی فراهم شود. 

مردم ما عزت ملی را نه در کاربرد ادبیات سخیف در حوزه ی روابط بین الملل، بلکه ارتقاء شأن دیپلماسی با زبان فاخر می دانند.

مردم ما امروز دنبال حل مشکلات سلامتی خود هستند و از عرضه ی محصولات سرطان زا و نادیده انگاشتن استانداردهای ایمنی خود دلواپس هستند. مردم ما دلواپس بابک زنجانی ها، فسادهای سه هزار میلیاردی و ... هستند.

واقعیت آن است که هرگز اولویت های سیاسی اکثریت مردم، با اولویت های سیاسی پایداری منطبق نیست و این همه فریادها و چالش هایی که این گروه اندک برای دولت ایجاد کرده اند، فقط «تزاحم» است که می تواند حرکت دولت را تا حدی آهسته کند و الا در بین توده های مردم آسیب دیده ی اقتصادی و اجتماعی این دلواپسی های فناتیک خریداری ندارد. و شاید این همه عصبانیت ها و داد و فریادهای عجولانه، ریشه در آگاهی آنها از مواضع درست اکثریت مردم دارد.

رابطه دین و آزادی از نظر خاتمی

بخشی از سخنرانی خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران (2/3/77):

برادران و خواهران! من به صراحت این اعتقاد خودم را بگویم که سرنوشت و وجهه اجتماعی دین در امروز و فردا در گرو این است که ما دین را به گونه‌ای ببینیم که با آزادی سازگار باشد. اگر شما به تاریخ بشر مراجعه کنید، خواهید دید که هرچه با آزادی مقابل شده است، لطمه دیده است حتی فضیلت‌های انسانی. دین اگر در مقابل آزادی قرار گرفته است لطمه خورده است.

عدالت اگر در مقابل آزادی قرار گرفته است لطمه خورده است. ساختن و توسعه اگر در مقابل آزادی قرار گرفته است، لطمه خورده است. اکنون نمونه بزرگ آن را برای شما که اغلب شما اهل مطالعه و فکر هستید، عرض می‌کنم، و آن تجربه قرون وسطی است که دین و آزادی در مقابل هم قرار گرفتند، دین شکست خورد و نمونه دیگر آن را در دنیای امروز و در دنیای کمونیست می‌بینیم که عدالت اقتصادی در مقابل آزادی قرار گرفت و شکست خورد. گرچه ممکن است مردم هم به آزادی نرسیده باشند، ولی مطلوب اعلا و والایی مردم، آزادی بوده و هست. خوشبختانه ما امروز در جامعه‌ای به سر می‌بریم و نظامی داریم که مبنای تلقی آن نظام از دین این است که هم برای حاکمیت انسان بر سرنوشت خود حق قائل شده است و هم آزادی‌های اساسی انسان را به رسمیت شناخته است. من در اینجا به همه دین‌داران عزیز، به همه دلسوزان انقلاب و به همه کسانی که در راه انقلاب هستند، فداکاری کرده و می‌کنند، به عنوان یک برادر کوچک می‌گویم دفاع درست از دین‌داری و از انقلاب این است که بیایید از پایگاه دین، از آزادی دفاع کنید. دین و آزادی تاثیر متقابل عظیم بر همدیگر دارند. دین، آزادی را تثبیت و آن را به سوی اعتلای مادی و معنوی انسان هدایت می‌کند و آزادی چهره دین را دوست داشتنی و مانع از آن می‌شود که تعصب‌های ناروا و عادت‌ها و سلیقه‌ها به نام دین خود را بر جامعه تحمیل کند. امروز وقتی که از تثبیت جامعه، که مورد خواست مردم بوده و این خواست به وضوح در دوم خرداد سال گذشته آشکار شد، صحبت می‌کنیم، از جمله تثبیت آزادی و نهادینه کردن آزادی در جامعه است. اما آزادی با هرج و مرج فرق دارد و آزادی غیر از ولنگاری اخلاقی و معنوی است.

تقابل های عدالت خواهی علی(ع) با افراط گری های مریدان خود

حجت الاسلام سروش محلاتی در اولین شب از لیالی قدر گفت:  امیرالمومنین (ع)  می خواست جامعه را از نقطه افراط به نقطه اعتدال برگرداند.

به گزارش انتخاب ؛ حجت الاسلام والمسلمین سروش محلاتی که به مناسبت شب19 رمضان، شب ضربت خوردن امیرالمومنین، حضرت علی (ع)  در دارالزهرای تهران سخنرانی می کرد، اظهار کرد: شب 19 رمضان مصادف با دو مناسبت است. امشب  شب ارتباط با حق تعالی و شب ضربت خوردن مولایمان حضرت علی (ع) است.

وی بازخوانی ابعاد زندگی حضرت در ایام شهادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و نزدیک شدن به سیره آن بزرگوار را مسوولیت مناسب این ایام دانست و افزود: امیرالمومنین را با دو ویژگی خاص می شناسیم. حضرت علی (ع) در بسیاری از جهات شخصیتی فوق العاده است. عبادت و زهد امیر المومنین بی نظیر است. اما مفهومی که در ذهن بیشتر مسلمانان و غیرمسلمانان با نام علی‌ابن ابی طالب گره خورده است عدالت حضرت علی (ع) است و ایشان به عنوان سمبل عدالت برای بشریت شناخته می‌شود، در این جا باید تامل کرد که عدالت در منطق امام علی (ع)به‌ چه معنی است؛ نقطه مقابل عدالت چیست؟ و اینکه در جامعه و دولت علوی ظرفیت برای عدالت تا چه حدی وجود داشته و آیا اصحاب آن حضرت توانسته اند در مسیر علی (ع) پا به پای آن حضرت حرکت کنند یا نه؟! و اینکه جدا شدن از عدالت علی (ع) چه آثاری برای آن حکومت به جا گذاشت. چرا این هدف مقدّس، در هنگام عینیّت یافتن، با سختی و موانع روبرو می‌شود؟ و چگونه عدالت قربانی می‌شود و عدالت مجسّم به شهادت می رسد؟
  ادامه مطلب ...