مرتفع کردن مشکلات مردم پس از انجام واجبات، برای من از همه چیز مهم تر است.
برادرانی که در این روزهای گرم تابستان زیر کولر نشسته و دلواپس حفظ منافع سیاسی جناح مورد نظر خود هستند، در کنار عمل به وظیفه انسانی و سیاسی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اندکی، فقط اندکی هم دلواپس وطن خویش باشیم و مردم مظلوم کشور عزیز خود را از یاد نبریم.
رسیدگی به مردمان نیازمند داخل کشور نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...
گرسنه نخوابیدن مردمان درجه 2 و 3 در کشور در استان های محروم نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...
تامین آب شرب سالم برای مردم جنوب کشور نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...
ایجاد امنیت در مرزهای کشور بزرگ ایران نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...
بهسازی راه های ارتباطی کشور و جلوگیری از کشتن هموطنان نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...
حل مشکل بیکاری جوانان نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...
حل معضل ازدواج برای رسیدن به ایران 400 میلیونی!!! نیز باعث افتخار جمهوری اسلامی است...
و در آخر چه خوب است اگر برادران محترم فلسطینی حداقل به میزان خمس مقداری که ما به آن ها اهمیت میدهیم برای امثال من و برادر سید صادق سیدی ارزش قائل باشند...
چون از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کند.
چون از مردم مظلوم فلسطین بخاطر انسانیت دفاع می کند و نه منافع سیاسی.
چون با اینکه مردم مظلوم فلسطین شیعه نیستند و سنی هستند، باز هم از آنها دفاع می کند.
چون به مردم مظلوم فلسطین کمک نظامی می کند تا در برابر رژیم غاصب صهیونستی از خودشان دفاع کنند.
چون در برابر ظلم اسرائیل به فلسطینیان مثل سران عرب سکوت نمی کند.
چون بخاطر خدا و به دستور خدا از آرمان فلسطین حمایت می کند.
روزنامه آمریکایی نیویورکتایمز در گزارشی با اشاره به تمدید ۴ ماهه مهلت مذاکرات جامع هستهای ایران نوشت: میبایست با حفظ رویکرد حفظ تحریمها و در عین حال پیشنهاد کاهش این تحریمها به مذاکره با ایران ادامه داد. ادامه مطلب ...
روز سوم خرداد 1393 دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دعوت تشکلهای دانشجویی به دانشگاه شیراز رفت و به سخنرانی و گفتوگو با دانشجویان پرداخت. این جلسه دانشجویی با پرسشهای چالشی و حمایتی دانشجویان گرم و پرحرارت شد. پرسش و پاسخ با دانشجویان را در ادامه میخوانید: ادامه مطلب ...
یکی از دوستان در قسمت نظرات داستان زیر را نقل کرد:
« از یکی از مقامات ژاپن پرسیدند:
شما تنها کشوری بودید که امریکا علیه تان از بمب اتم استفاده کرد، قاعدتا شما باید بزرگ ترین دشمن آمریکا باشید، پس چراهیچ وقت شعار «مرگ بر آمریکا» سر نمی دهید؟؟؟!!!
او پاسخ داد:
شعار دادن مال آن هایی هست که در عمل هیچ کاری نمی توانند بکنند! همین که بر روی میز رئیس جمهور امریکا تلفن پاناسونیک ما نشسته، یعنی این که ما پیروز شدیم ...
در این باره یک ژاپنی به یک ایرانی می گوید: ما و شما هر دو آمریکا را گاو می دانیم ، ولی فرق ما و شما در این است که شما با شاخ او درافتاده اید و ما پستان هایش را می دوشیم. »
منبع داستان بالا را نمی دانم ولی داستان زیر را دکتر جلیلی در سوم خرداد 1393 در دانشگاه شیراز مطرح کرده است:
« این که عرض میکنم لطیفه نیست، بلکه یک واقعیت است. بنده در سال ۸۸ به ژاپن رفتم و با نخستوزیر و وزیر امور خارجه و برخی از مسئولین آنجا ملاقاتی داشتم. از خانم سالمندی که از شاهدان عینی ماجرای بمباران هیروشیما بود گرفته تا مقامات ارشد کشورشان، همگی معتقد بودند حقمان بود و باید بمباران میشدیم! استکبار به چنین مناسباتی نیاز دارد که نه تنها کسی او را به چالش نکشد، بلکه بگوید هر کاری هم که کردی و میکنی درست است. من گفتم این که منطق بسیار غلطی است. نخستوزیر ژاپن ـ که اسمش سخت است و یادم میرود ـ گفت حزب ما بعد از ۶۰ سال توانسته است در انتخابات برنده شود و حکومت را به دست بگیرد. شعار ما این بود که بیش از ۶۰ سال از جنگ جهانی گذشته و حالا دیگر وقتش شده که امریکاییها پایگاههایشان را از ژاپن جمع کنند. بهرغم این که ژاپنیها خودشان را متحد امریکا میدانند و امریکاییها هم همواره از ژاپن به عنوان متحد مهم خود در منطقه یاد میکنند، ولی آن پایگاهها همچنان سر جای خودشان هستند. نخستوزیر ژاپن میگفت چون این از جمله شعارهای انتخاباتی او بوده و نتوانسته محقق کند، شاید مجبور شود استعفا بدهد. همین طور هم شد و چند ماه بعد استعفا داد. اتفاقاً چند ماه بعد از آن به عنوان نماینده مجلس ژاپن به ایران آمد. در ملاقاتی که با هم داشتیم، گفت بالاخره فضای حاکم بر دنیا همین است. »
قضاوت با شما.
بسم الله الرحمن الرحیم
حکمت ۱۶۷
خودپسندى و محرومیت ها (اخلاقى)
لْإِعْجَابُ یَمْنَعُ الِازْدِیَادَ.
خود پسندى مانع فزونى است.
برادران احتمالا مومن تا مادامی که شما مدعیان الاصیل الایرانی
اصلاح طلبان عزیز و دلسوز را آمریکایی بدانید،
پاسخ مناسب برای شما "خاموشی" ست.
لازم به تذکر است منظور آحاد برادران محترم اصولگرا نیست، چراکه غالب این افراد انسانهای پاک و خداترس و حق طلب هستند، بلکه منظور مدعیانی است که در طلبش بی خبران اند.
زمانی که اصلاحطلبان در میانه دهه 70 با استفاده حداکثری از انتقادهای گسترده از دولت هاشمی سکان اداره قوه مجریه را به دست گرفتند با وجود ادعاهای سابق خود که در مقابل راست سنتی از اطاعتپذیری خود از ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی دم میزدند این بار به سمت تصاحب دیگر ارکان قدرت از مجلس شورای اسلامی گرفته تا قوه قضائیه و شورای نگهبان پیش رفتند. در این میان اصل ولایت فقیه مهمترین سد راه اصلاحطلبان امریکایی برای رسیدن به مقصود در پیش گرفته بود. از این رو با پیروزی اصلاحطلبان در انتخابات مجلس ششم آنها به این فکر افتادند که به مخالفت با کارویژههای رهبری از جمله احکام حکومتی بپردازند. با حکم حکومتی حضرت آیتالله خامنهای اصلاح قانون مطبوعات از دستور کار مجلس ششم خارج شد ولی نمایندگانی که در سر سودای دیگری داشتند، به هتاکی علیه رکن رکین قانون اساسی یعنی ولایت فقیه پرداختند و این هتاکی تا بدان جا ادامه یافت که تعدادی از نمایندگان در نامهای به رهبر معظم انقلاب به ایشان جام زهر دوم را تعارف کردند! کوتاه سخن این که اصلاحطلبان مدعی بودند که ولی فقیه با حکم حکومتی درصدد خارج ساختن آنان از گردونه رقابتهای سیاسی است ولی نگاهی کوتاه به تاریخچه این احکام نشان از آن دارد که چپها بیشترین بهره را از احکام حکومتی رهبر معظم انقلاب بردهاند. در ادامه با توضیح معنا و مفهوم حکم حکومتی به پارهای از احکام حکومتی رهبر معظم انقلاب اشاره میکنیم. «حکم» را میتوان به اعتبار متعلق آن به دو گونه تقسیم کرد. احکام حکومتی و غیر حکومتی. احکام حکومتی عبارت است از فرمانها، دستورالعملهای جزئی، وضع قوانین و مقررات کلی و دستور اجرای احکام و قوانین شرعی که رهبری مشروع جامعه با توجه به موقعیت رهبری و با لحاظ مصلحت جامعه صادر میکند. با تأمل در گذشته و حال کشورهای جهان نیز درمییابیم که در تمامی آنها قدرت به نوعی تقسیم شده که در نهایت یکی از مقامات کشور، دارای اختیارات ویژه است. این مقام عالی سیاسی که در اصطلاح دانش سیاست، از آن به ریاست کشور یا رئیس دولت تعبیر میشود، در فرهنگ سیاسی اسلام، «ولی» نام دارد. با این بیان ثابت میشود که اختیارات عالیترین مقام سیاسی که در اینجا از آن ولی فقیه است، اعتباری عقلایی دارد و در تمامی نظامهای سیاسی مردمسالار اعم از رژیم پارلمانی، ریاستی یا نیمه ریاستی هم وجود دارد. اسلام نیز که دینی فطری است و پایه احکام و قوانین آن بر اساس قوانین آفرینش نهاده شده، مسأله ولایت را الغا ننمود، بلکه پس از قراردادن شرایط مهمی چون فقاهت- تسلط بر مبانی دینی- عدالت و پرهیز از دنیازدگی، تقوی، آگاهی از زمان، شجاعت، تدبیر و تدبر، با امضا و تأیید خود، آن را به جریان انداخت. از حاشیه میگذریم و به متن این نوشتار میرسیم. مدعیان اصلاحات همواره میکوشند تا نشان دهند و اثبات کنند که حکم حکومتی یک امر ساختگی و غیرقانونی است که بعد از وفات امام در ادبیات سیاسی کشور وضع شده و از سوی ولی فقیه اعمال شده است ولی نگاهی گذرا به تاریخ انقلاب نشان از آن دارد که امام خمینی بارها از این حق قانونی و شرعی خود برای اداره جامعه اسلامی استفاده کرده بودند. حکم به تعطیلی نمازهای جماعت در سراسر ایران، عزل وکلای مجلس سنا و شورای ملی در حادثه کاپیتولاسیون، تحریم شرکت در حزب رستاخیز، حکم به جلوگیری از چراغانی در اعیاد سوم و پانزدهم شعبان... حکم تشکیل شورای انقلاب، حکم تشکیل دولت موقت، حکم لغو حکومت نظامی در روزها و سالهای پیش از انقلاب و احکامی چون مصادره اموال خاندان سلطنت، وجوب شرکت در رفراندوم و رأی به جمهوری اسلامی، تدوین قانون اساسی، فرمان پایان دادن به غائله پاوه و سرکوب اشرار در کردستان با این که هنوز قانون اساسی تدوین نشده و امام از نظر قانونی فرمانده کل نیروهای مسلح نبودند، حکم ممنوعیت ملاقات مقامات ایرانی با نمایندگان دولت امریکا، اعلام ارتداد جبهه ملی، حکم درباره باند مهدی هاشمی و قائم مقام رهبری، تعیین رئیس بانک مرکزی، تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، لزوم برخورد با نهضت آزادی و رسمیت نداشتن آن، حکم مجازات برای توهین کنندگان به حضرت زهرا و حکم اعدام سلمان رشدی، حکم بازنگری در قانون اساسی و... همگی از جمله احکام حکومتی امام خمینی محسوب میشوند. بر اساس آنچه گفته شد، حکم حکومتی امری نیست که به ناگاه و پس از وفات امام به دایره لغات و واژگان سیاسی ملت وارد شده باشد و رهبر معظم انقلاب نیز در طول سالهای زعامت خویش در برخی موارد خاص که در ادامه خواهیم دید اکثراً به خواست سران اصلاحات بوده از این حق قانونی و شرعی استفاده کردهاند. در ادامه به بررسی مواردی از احکام حکومتی رهبر معظم انقلاب در طول دوران رهبری معظم له میپردازیم. ادامه مطلب ...
MIVB: No Palestinian flags on Brussels buses or
trams
The Brussels local transport company, the MIVB is clamping down on drivers displaying Palestinian flags and showing their support for the people of Gaza.
The company has sent staff an 'urgent reminder' that such behaviour conflicts with its code of contact.
In recent days more and more MIVB buses and trams had been flying Palestinian flags.
Françoise Ledune, the bus company's spokeswoman, says that the MIVB has distanced itself from such protests and has taken action: "Everybody has a right to an opinion, but this should not be expressed when you are wearing an MIVB uniform or are at the wheel of one of our vehicles. It's against our code of conduct and we've sent staff an urgent reminder".
Flandersnews.be / Expatica
دوستان پیشنهاد می کنم یه سری به لینک زیر بزنید. نظرات مطرح شده رو دنبال کنید. مطالب جالبی اومده.
از بچه ملا های سایت می خوام که یه مقدار مطلب رو برای منی که تو نزدیکانمون هیچ آخوندی نیست واکنن تا بتونم محکم جواب کسانی که مدام شبهه پراکنی می کنند رو بدم. منبع درآمد آخوندها از کجاس؟ وضعشون خوبه بده؟ آیا درآمدشون مثل دوران طلبگیشونه؟ معمولا کجاها مشغول میشن؟
معاون وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون در زمینه رفع تحریمها و مقولات بیمه، فروش، حمل و نقل و مبادلات بانکی صنعت پتروشیمی گشایشی نشده است گفت: مالکان کشتیهای حملکننده LPG به دلیل تحریمهای بینالمللی قادر به تردد در بنادر ایران نیستند. ادامه مطلب ...
یکی از مقامات آمریکایی حاضر در وین به خبرنگاران اعلام کرد که در طول این مدت ۴ ماهه تمدید مذاکرات، کشورهای سراسر جهان اجازه ندارند تجارت با ایران را از سربگیرند. ادامه مطلب ...
این روزا که جنایت صهیونیست ها به اوج رسیده ، صحبتش تو اتاق ما زیاد تر شده،تنوع تفکر بین هم اتاقی هام خیلی زیاده،آقای X فقط معتقد به نماز و روزه اس و مابقی دستورات دین رو تابع میل خود انسان میدونه و با نظام مشکل داره،آقای Y با دستورات دین مشکل نداره،با نظام مشکل داره و.... نقطه اشتراک نظر اینه که همه بچه ها این جنایت صهیونیست ها رو محکوم میکنند ...
اما چیزی که برا من عجیبه اینه که نهایت همدردی این افراد با مردم فلسطین، گذاشتن مطلب در فیس بوک و لایک کردن و.......است.از آقای X خواستم برای محکوم کردن جنایت صهیونیست ها در راهپیمایی روز قدس شرکت کنه ولی گفت خیر.من این نظام رو مثل صهیونیست ها می دونم و شرکت نمی کنم.برام این حرفش واقعا عجیب بود.....این قیاس رو چرا انجام می داد. گفتم بین بد و بدتر باید بدو انتخاب کرد.و در ضمن راهپیمایی روز قدس بیای به معنای تایید نظام نیست .به معنای تنفر از صهیونیست هاست.بازم حرف خودشو زد..............
راه تحریم غیر خدا
راه هایى را که در شبانهروز به ما ارائهکردهاند، براى رسیدن به این مقصود سهم مؤثرى دارد.
نماز تنها کار سلبى به عنوان «نهى از فحشا و منکر» ندارد; چنانکه قرآن کریم مىفرماید:
«ان الصلوة تنهى عن الفحشاء و المنکر» (5)
بلکه آثار اثباتى فراوانى نیز دارد. ما نباید در حدى باشیم که نماز را براى «پرهیز از گناه» بخوانیم، بلکه باید بکوشیم آن را براى «لذت لقاى حق» اقامه کنیم. گرچه توجه به لذت هم نقص است; ولى ما را به آن مراحل نهایى، راهنمایى و نزدیک مىکند.
نخستین چیزى که در مورد نمازبه ما آموختهاند این است که نماز بدون طهارت، نماز نیست:
«لا صلوة الا بطهور» (6) ادامه مطلب ...
حکمت 166
وَ قَالَ [علیه السلام] لَا یُعَابُ الْمَرْءُ بِتَأْخِیرِ حَقِّهِ إِنَّمَا یُعَابُ مَنْ أَخَذَ مَا لَیْسَ لَهُ.
مرد را سرزنش نکنند که چرا حقّش را با تأخیر مى گیرد، بلکه سرزنش در آنجاست که آنچه حقش نیست بگیرد.
"انا لله و انا الیه راجعون"
متاسفانه با خبر شدیم یکی از دوستای خیلی خیلی خوبمون به نام آقا آرمین بهزادپور متاسفانه تو یه سانحه تصادف به همراه پدر و مادر گرامیشون تو این شبای عزیز از بین ما پرکشیدن رفتن به ملکوت اعلی، ازتون خواهش دارم برا شادی روحشون فاتحه ای قرائت و دعا برا آمرزش این خانواده محترم و تو این شبای عزیز فراموش نکنین
توی جلسه سایت احمد و مسعود مطرح کردند چرا از فیس بوک استفاده نمی کنید؟! امکانات فیس بوک آماده و بیشتر است؟!
من شخصا به چند علت سراغ فیس بوک نرفتم:
خدایا به حق علی (ع) ظرفیت شنیدن صدای مخالف را به بندگانت عطا فرما،
خدایا به حق علی (ع) تفکر عقل کلی و نه تنها از زبان ما بلکه از خاطر و تفکرات ما دور بگردان،
خدایا به حق علی (ع) کمک کن بفهمیم دین اجباری نیست و دین و عملی که با زور انسان مجبور به انجامش بشه هیچ ارزشی نداره،
خدایا به حق علی (ع) شر گمراهان به ظاهر عالم و عالمان گمراه را از اسلام ناب محمدی دور بگردان،
خدایا به حق علی (ع) ایران ما را (که از دیرباز ارادت خود را به خاندان اهل بیت اثبات نموده است) از شر مدعیان دین نمای مدرن کوتاه بگردان،
خدایا به حق علی (ع) کمک کن منافع ما در جهت دهی به عقاید و نظرات ما نقشی نداشته باشد،
خدایا به حق علی (ع) به ما توانایی فکر و تحلیل برای رسیدن به دین درست و درستی دین را عطا فرما،
خدایا به حق علی (ع) کمک کن نمک پرورده بودن تاثیری در طرز فکر ما نداشته باشد.
الهی آمین
خاتمی در دوران ریاست جمهوریش گفته بود، از مرگ نگویید، از زندگی بگویید و منظورش حذف شعار مرگ بر آمریکا بود. گویا مصوبه ای هم در رابطه با عدم به آتش کشیدن پرچم آمریکا داشت. آیا این حرف درست است که نباید آرزوی مرگ برای کسی بکنیم؟
بخشی از سخنرانی خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران (2/3/77):
برادران و خواهران! من به صراحت این اعتقاد خودم را بگویم که سرنوشت و وجهه اجتماعی دین در امروز و فردا در گرو این است که ما دین را به گونهای ببینیم که با آزادی سازگار باشد. اگر شما به تاریخ بشر مراجعه کنید، خواهید دید که هرچه با آزادی مقابل شده است، لطمه دیده است حتی فضیلتهای انسانی. دین اگر در مقابل آزادی قرار گرفته است لطمه خورده است.
عدالت اگر در مقابل آزادی قرار گرفته است لطمه خورده است. ساختن و توسعه اگر در مقابل آزادی قرار گرفته است، لطمه خورده است. اکنون نمونه بزرگ آن را برای شما که اغلب شما اهل مطالعه و فکر هستید، عرض میکنم، و آن تجربه قرون وسطی است که دین و آزادی در مقابل هم قرار گرفتند، دین شکست خورد و نمونه دیگر آن را در دنیای امروز و در دنیای کمونیست میبینیم که عدالت اقتصادی در مقابل آزادی قرار گرفت و شکست خورد. گرچه ممکن است مردم هم به آزادی نرسیده باشند، ولی مطلوب اعلا و والایی مردم، آزادی بوده و هست. خوشبختانه ما امروز در جامعهای به سر میبریم و نظامی داریم که مبنای تلقی آن نظام از دین این است که هم برای حاکمیت انسان بر سرنوشت خود حق قائل شده است و هم آزادیهای اساسی انسان را به رسمیت شناخته است. من در اینجا به همه دینداران عزیز، به همه دلسوزان انقلاب و به همه کسانی که در راه انقلاب هستند، فداکاری کرده و میکنند، به عنوان یک برادر کوچک میگویم دفاع درست از دینداری و از انقلاب این است که بیایید از پایگاه دین، از آزادی دفاع کنید. دین و آزادی تاثیر متقابل عظیم بر همدیگر دارند. دین، آزادی را تثبیت و آن را به سوی اعتلای مادی و معنوی انسان هدایت میکند و آزادی چهره دین را دوست داشتنی و مانع از آن میشود که تعصبهای ناروا و عادتها و سلیقهها به نام دین خود را بر جامعه تحمیل کند. امروز وقتی که از تثبیت جامعه، که مورد خواست مردم بوده و این خواست به وضوح در دوم خرداد سال گذشته آشکار شد، صحبت میکنیم، از جمله تثبیت آزادی و نهادینه کردن آزادی در جامعه است. اما آزادی با هرج و مرج فرق دارد و آزادی غیر از ولنگاری اخلاقی و معنوی است.
حجت الاسلام سروش محلاتی در اولین شب از لیالی قدر گفت: امیرالمومنین (ع) می خواست جامعه را از نقطه افراط به نقطه اعتدال برگرداند.به گزارش انتخاب ؛ حجت الاسلام والمسلمین سروش محلاتی که به مناسبت شب19 رمضان، شب ضربت خوردن امیرالمومنین، حضرت علی (ع) در دارالزهرای تهران سخنرانی می کرد، اظهار کرد: شب 19 رمضان مصادف با دو مناسبت است. امشب شب ارتباط با حق تعالی و شب ضربت خوردن مولایمان حضرت علی (ع) است.
وی بازخوانی ابعاد زندگی حضرت در ایام شهادت امیرالمؤمنین علیهالسلام و نزدیک شدن به سیره آن بزرگوار را مسوولیت مناسب این ایام دانست و افزود: امیرالمومنین را با دو ویژگی خاص می شناسیم. حضرت علی (ع) در بسیاری از جهات شخصیتی فوق العاده است. عبادت و زهد امیر المومنین بی نظیر است. اما مفهومی که در ذهن بیشتر مسلمانان و غیرمسلمانان با نام علیابن ابی طالب گره خورده است عدالت حضرت علی (ع) است و ایشان به عنوان سمبل عدالت برای بشریت شناخته میشود، در این جا باید تامل کرد که عدالت در منطق امام علی (ع)به چه معنی است؛ نقطه مقابل عدالت چیست؟ و اینکه در جامعه و دولت علوی ظرفیت برای عدالت تا چه حدی وجود داشته و آیا اصحاب آن حضرت توانسته اند در مسیر علی (ع) پا به پای آن حضرت حرکت کنند یا نه؟! و اینکه جدا شدن از عدالت علی (ع) چه آثاری برای آن حکومت به جا گذاشت. چرا این هدف مقدّس، در هنگام عینیّت یافتن، با سختی و موانع روبرو میشود؟ و چگونه عدالت قربانی میشود و عدالت مجسّم به شهادت می رسد؟
ادامه مطلب ...